هوشمند ترین ستاره آلمانی دنیای خودرو

به گزارش تور تایلند ارزان، مدل جدید مرسدس بنز اس کلاس پرچمدار شرکت دایملر آلمان در حالی معرفی شد که بسیاری از تکنولوژی های جدید خودرو در آن استفاده شده و این خودرو در ردیف نخست تکنولوژی صنعت خودرو جهان قرار گرفته است.

هوشمند ترین ستاره آلمانی دنیای خودرو

مرسدس بنز اس کلاس را می توان هوشمندترین خودرو آلمانی و در چند تکنولوژی پیشتاز خودرو های جهان دانست.

اما این خودرو که گران ترین محصول مرسدس بنز و اتومبیل مورد استفاده دیپلمات ها و مقامات بسکمک از کشور های جهان از جمله ایران است؛ چه ویژگی هایی دارد؟

اولا کائلینیوس، رئیس هیئت مدیره دایملر در حال معرفی خودروی جدید کلاس اس مرسدس در سپتامبر 2020

رانندگی و ایمنی

این خودرو از نظر ایمنی تعداد زیادی از تکنولوژی های جدید را در خود دارد. اس کلاس جدید اولین محصول صنعت خودرو در جهان است که به کیسه هوای سرنشینان عقب مجهز شده است.

از طرفی این خودرو به صورتی طراحی شده که در هنگام تصادف ارتفاع خود را افزایش می دهد تا ضربه به بخشی از شاسی خودرو که بسیار مقاوم است وارد شود.

این خودرو در جلو و اطراف خود به تعدادی سنسور، دوربین و لیدار مجهز شده و با توجه به برنامه ریزی نرم افزاری و هوش مصنوعی، می تواند در زمانی که احساس خطر کند راستا خودرو را تغییر دهد یا ترمز کند.

خودران سطح سه هم در این خودرو استفاده شده است. البته این تکنولوژی را هم اکنون شرکت تسلا در محصولات خود استفاده می کند. این تکنولوژی به رانندگان خودرو اجازه می دهد در بخش هایی از اتوبان رانندگی را به خود خودرو واگذرا کنند.

این سطح از خودران به رانندگان در پارک کردن خودرو کمک می کند و راننده می تواند از خودرو پیاده شود و پارک کردن را کاملاً به خودرو بسپارد.

در اس کلاس جدید چراغ ها هم در برخی اوقات مانند ویدئو پروژکتور عمل می کنند و در صورتی که خطری در جاده باشد آن خطر را با اشکال مختلف و در اندازه بزرگ روی جاده رسم می کنند تا رانندگان دیگر از خطر مطلع شوند.

در جلوی خودرو هم نشانگر هایی به صورت سه بعدی به راننده نشان داده می شود تا هم خطر را بهتر درک کند هم بتواند راحت تر و با دقت بیشتر به راستایابی بپردازند.

این قابلیت واقعیت افزوده و وسعت دید آن در جلوی راننده، مانند یک صفحه بزرگ 77 اینچی عمل می کند.

این تکنولوژی مشابه فناوری است که در پروژکتور های سینمایی استفاده می شود.

چرخ های عقب این خودرو هم مانند چرخ های جلو قابلیت فرمان پذیری دارند که این عامل سبب افزایش قدرت مانور خودرو می شود

اس کلاس جدید در هنگام احساس خطر نورپردازی داخل خودرو را تغییر و با چشمک زدن پیاپی به راننده خطر را اعلام می کند.

در این خودرو، مرسدس بنز از کمک فنر های جدیدی استفاده کرده که قابلیت تغییر ارتفاع و همچنین تغییر ضرایب سیستم تعلیق را دارند.

با این سیستم تعلیق که از نوع سیستم تعلیق چند اتصالی است؛ هندلینگ خودرو افزایش یافته است و هم فرمان پذیری افزایش پیدا می کند هم کمترین شوک و لرزش به سرنشینان انتقال پیدا می کند. این تعلیق با یک الگوریتم پیچیده کنترل می شود.

چرخ های عقب این خودرو هم مانند چرخ های جلو قابلیت فرمان پذیری دارند که این عامل سبب افزایش قدرت مانور خودرو می شود.

مرسدس بنز ادعا می کند که به بالاترین آئرودینامک در خودرو های سدان لوکس دست پیدا کرده است. حتی دستگیره در های خودرو پس از بسته شدن به داخل می فرایند تا ضریب آئرودینامک خودرو در بهترین حالت قرار گیرد.

موتور

ضعیف ترین پیشرانه مرسدس اس کلاس سه لیتری، شش سلیندر است که با آرایش خطی و با استفاده از توربوشارژ می تواند 429 اسب بخار قدرت تولید کند.

در این موتور همچنین از سیستم اکوبوست که مجهز به موتور کوچک الکتریکی با قدرت 21 اسب بخار است هم استفاده شده است.

این موتور در هنگام نیاز به شتاب گیری، وارد مدار می شود.

موتور دوم، چهار لیتری هشت سیلندر وی شکل است که با استفاده از سیستم توئین توربو می تواند قدرت 469 و گشتاور 700 نیوتن متری را تولید کند.

قرار است نمونه های هیبریدی این خودرو هم در آینده نزدیک معرفی شوند.

طراحی داخلی و خارجی

درباره طراحی خارجی این خودرو مرسدس بنز یک رویه انقلابی را در پیش گرفته است برخی این طراحی را زیبا و برخی شبیه خودرو های کره ای دانسته اند. البته مرسدس بنز در چراغ ها این خودرو از تکنولوژی بسیار خاص برای اخطار دادن و حالت های نوری مختلف استفاده کرده است.

در جلو پنجره این خودرو هم بخش زیادی از دوربین ها، سنسور ها و لیدار قرار گرفته است.

از طرفی مرسدس بنز برای افزایش ضریب آیرودینامیک خودرو با برخی محدودیت ها فنی روبه رو بوده است.

نمایی از طراحی داخلی خودروی کلاس اس جدید

در بخش داخلی، مرسدس بنز سعی کرده این خودرو را با تکنولوژی های روز هماهنگ کند. نمایشگر میانه کنسول خودرو 12 و نمایشگر پشت آمپر این خودرو 10 اینچی است در بخش عقب هم دو نمایشگر بزرگ قرار دارند.

برای سیستم صوتی، مرسدس بنز ادعا می کند بهترین سیستم را استفاده کرده است و سعی کرده با فضاسازی صوتی و همچنین ایجاد سکوت با تکنولوژی های مختلف هنگام حرکت، داخل خودرو کاملاً ساکت باشد؛ تا حس یک سالن موسیقی را به سرنشینان خود منتقل کند.

هم در جلو و هم در عقب، سرنشنینان به دستیار صوتی دسترسی دارند این دستیار صوتی 27 زبان را پوشش می دهد.

10 نوع ماساژ مختلف و نورپردازی با طیف های مختلف و انواع چرم در رنگ های گوناگون بنا به سفارش مشتریان، در دسترس است.

نمایی دیگر از طراحی داخلی خودروی کلاس اس جدید

در سیستم مولتی مدیا این خودرو از حافظه سریع اس اس دی با ظرفیت 320 گیگابایت و رم 16 گیگابایتی استفاده شده است.

در اس کلاس جدید، پردازش و نمایش گرافیکی توسط پردازنده گرافیکی شرکت انویدیا انجام می شود و برای آن حدود 30 میلیون سطر کدنویسی اجرا شده است.

این خودرو قابلیت شخصی سازی فراوانی دارد و قابلیت تشخیص اثر انگشت راننده و صاحب خودرو را دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1346

به "هوشمند ترین ستاره آلمانی دنیای خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوشمند ترین ستاره آلمانی دنیای خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید