هک شدن سامانه دادگاه های فدرال آمریکا

به گزارش تور تایلند ارزان، سامانه پرونده های دادگاه های فدرال آمریکا در جریان عملیات هکری اخیر هک شده است.

هک شدن سامانه دادگاه های فدرال آمریکا

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، روزنامه وال استریت ژورنال از هک شدن سامانه پرونده های دادگاه های فدرال آمریکا در جریان حملات سایبری چندی پیش علیه نهاد های حساس آمریکا ازجمله وزارت خزانه داری، وزارت امنیت داخلی و مراکز هسته ای این کشور خبر داد.

رویترز، به نقل از وال استریت ژورنال گفت عوامل عملیات هکری گسترده علیه شرکت سولارویندز به احتمال زیاد به سامانه پرونده های دادگاه های فدرال آمریکا دسترسی یافته اند.

این در حالی است که همزمان با هرج و مرج در واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا و هجوم طرفداران ترامپ به کنگره، وزارت دادگستری آمریکا نیز هک شد.

وزارت دادگستری آمریکا با صدور بیانیه ای در این باره گفت: این وزارتخانه تحت حمله هکر ها قرار گرفته است. این حملات سایبری به احتمال زیاد از سوی روسیه انجام می شود.

پیش تر نیز چندین نهاد مهم امنیتی و سیاسی آمریکا هدف حملات سایبری قرار گرفته بودند.

پنجشنبه 27 آذرماه شرکت مایکروسافت گفت که نرم افزار های ضدویروس شرکت آمریکایی سولار ویندز ده ها نفوذ را در سامانه های خود ثبت کرده اند. این مقام ناتو گفت این سازمان در برخی از سامانه هایش در بلژیک از نرم افزار این شرکت آمریکایی استفاده کرده است.

بنا به گزارش رسانه های آمریکا، یکشنبه 23 آذرماه یک گروه هکری حملات سایبری گسترده ای را با پشتیبانی یک قدرت خارجی به نهاد های آمریکایی صورت داده و داده های چندین سازمان دولتی را به سرقت برده اند. گفته می شود ده ها حمله سایبری علیه نهاد های حساس آمریکا ازجمله وزارت خزانه داری، وزارت امنیت داخلی و مراکز هسته ای این کشور اجرا شده که مقامات آمریکا را به شدت نگران کرده و احتمالا در این حملات اطلاعات بسیار مهمی به سرقت رفته است.

منابع امنیتی آمریکا، دولت روسیه را پشت این حملات هکر ها معرفی کرده اند. با این حال، مسکو بار ها دخالت این کشور در حملات سایبری در ایالات متحده را رد کرده است.

ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا در این باره گفته است احتمال زیاد روسیه پشت حملات گسترده سایبری به نهاد های آمریکایی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1574

به "هک شدن سامانه دادگاه های فدرال آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هک شدن سامانه دادگاه های فدرال آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید