هیچ وقت در هواپیما قهوه نخورید!

به گزارش تور تایلند ارزان، خوردن قهوه در هواپیما

صف های امنیتی طولانی، تاخیرهای دراز مدت و چشمانی که از خستگی قرمز شده اند… سفر با هواپیما می تواند خسته کننده باشد حتی اگر سعی کنید به هر ترفندی که شده مدتی در آن بخوابید و یا خودتان را سرگرم کنید. پس قهوه می تواند یک گزینه خوب برای به در بردن خستگی تان باشد و کمی احساس آرامش نصیبتان کند، اما صبر کنید! اگر به خود و سلامیتی تان اهمیت می دهید، تا زمانیکه پایتان روی زمین نرسیده، خوردن قهوه در هواپیما را فراموش کنید، همراه خبرنگاران باشید تا علت این موضوع را به طور کامل متوجه شوید.

هیچ وقت در هواپیما قهوه نخورید!

یکی از مهمانداران مجرب هواپیما، در مصاحبه ای گفته است: مهمانداران هواپیما به هیچ وجه از آب گرم داخل هواپیما نمی نوشند، آنها بعلاوه از قهوه ها و چایی های داخل هواپیما استفاده نمی نمایند.

به نظر شما علت این موضوع چیست؟ چه چیز بدی در خصوص قهوه های هواپیما وجود دارد؟ بر خلاف آب هایی که داخل بطری و به صورت بسته بندی ارائه می شوند، آبی که که چایی و قهوه هواپیما از آن تهیه می گردد، آب شیر است. در واقع جواب این سوال این است که معین نیست تانکرهای آب هواپیما، هر چند وقت یکبار تمیز می شوند که این مورد می تواند باعث بیماری های جدی گردد.

طبق تحقیقاتی که در سال 2004 روی 158 هواپیما انجام شد، معین شد که 13 درصد تانکرهای آب آنها دارای کالیفرم است. کالیفرم نوعی باکتری است که ممکن است به سرعت شما را بیمار نکند، اما به صورت غیر مستقیم می تواند باعث انواع امراض گردد.

بعد از معین شدن این فاجعه، استانداردهای هواپیمایی تغییر کرد و قرار شد تا همه هواپیماها از منابع آبی با استانداردهای FDA استفاده نمایند. طبق این استاندارد، هواپیماها موظفند هر چند وقت یکبار، تانکرهای آبشان را ضدعفونی نمایند و هر یک سال یکبار، باید تست کالیفرم بدهند.

با همه این تدابیر باز هم اوضاع آن طور که مورد نظر بود، پیش نرفت چرا که در سال 2012 طبق تستی که برای وجود کالیفرم در تانکرهای هواپیمایی شد، جواب آزمایش 12 درصد آنها، مثبت بود.

مسلما هواپیماها به منابع آبی که بر روی زمین است، دسترسی ندارند و به همین علت، یک ماشین بارکش، آب مورد احتیاج هواپیماها را قبل از پرواز به آنها می رساند. در این بارکش ها، میکرو ارگانیسم هایی وجود دارد که این میکرو اورگانیسم ها به منابع آب منتقل شده و باعث آلودگی آنها می شوند.

شاید با خودتان بگویید پس جوشاندن آب می تواند راهکار خوبی باشد اما بد نیست بدانید که طبق گفته دانشمندی به نام Brenda Wile، جوشاندن آب ممکن است برخی از باکتری های داخل آب را از بین ببرد (باکتری های ضعیف تر) اما بیشتر آنها زنده می مانند.

تا حالا گزارش خاصی از بیماری هایی که به علت نوشیدن چای یا قهوه در هواپیما بوده باشد، ارائه نشده است اما پیشنهاد می کنیم اگر دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستید، جدا از خوردن قهوه در هواپیما پرهیز کنید. راه بهتر است است که از بطری های آب بهره ببرید و در غیر اینصورت، تا رسیدن به زمین، فکر خوردن قهوه را از سرتان بیرون کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2147

به "هیچ وقت در هواپیما قهوه نخورید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ وقت در هواپیما قهوه نخورید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید