ورودی های فارس تحت کنترل است، ترددهای جاده ای کاهش دارد

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران/فارس در حالیکه فیلم و کلیپ هایی از صف ورود خودروها از محور شمالی به فارس و شیراز در فضای مجازی انتشار یافته، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس مدعی شد که تمام مبادی ورودی این استان تحت کنترل است و ترددها کاهش چشمگیری داشت

ورودی های فارس تحت کنترل است، ترددهای جاده ای کاهش دارد

علیرضا سیاهپور خاطرنشان کرد که بر اساس خروجی های آمار سامانه های تردد شمار، عبور و مرور در ورودی های فارس نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای، سیاهپور گفت: در محور شهرضا به آباده در 24 ساعت منتهی به روز 28 اسفندماه شاهد کاهش 77 درصدی تردد خودروها بوده ایم.

وی با بیان اینکه در این مدت تعداد 3590 دستگاه وسیله نقلیه در این محور تردد داشتند حال آنکه در تاریخ مشابه سال گذشته 15 هزار و 432 دستگاه خودرو در محور یاد شده تردد نموده بودند.

سیاهپور با بیان اینکه در دیگر ورودی های استان مانند راستا بوشهر، خوزستان، کرمان، بندرعباس و عسلویه به سمت فارس هم کاهش تردد حدود40 تا 60 درصد نسبت به سال گذشته مشاهده شده است، گفت: از مجموع ترددهای ثبت شده در این محورها 78 درصد خودروها با پلاک فارس، 4 درصد استان تهران، 4 درصد استان اصفهان و مابقی سایر استان ها بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با بیان اینکه از کل ترددهای 24 ساعته روز 28 اسفندماه، 15 درصد ترددها خودروهای غیربومی مربوط به خودروهای سنگین و با هدف جابجایی کالا، مایحتاج عمومی، سوخت و دیگر ملزومات بوده است، گفت: 53 درصد از کل ترددهای ورودی استان فارس از سمت اصفهان در روز 28 اسفند با پلاک فارس، 18.2 درصد با پلاک اصفهان، 14.6 درصد با پلاک استان تهران، 2.2 درصد با پلاک استان یزد، 2.2 درصد با پلاک استان چهارمحال و بختیاری و 9.8 درصد با پلاک سایر استانها بوده است.

سیاهپور همچنین گفت: در بخش حمل و نقل عمومی مسافر، بر اساس مصوبه ستاد فرماندهی مبارزه با کرونای استان فارس، شرکت های حمل و نقل برون شهری نسبت به محدود سازی سرویس دهی به مقاصد استان های مختلف کشور و عدم سرویس دهی به استان های آلوده به ویروس کرونا اقدام نموده اند.

وی با بیان اینکه تعداد سفرها از مبدا استان فارس به مقاصد مختلف کشور حدود 80 درصد کاهش پیدا نموده است، گفت: در بهمن ماه سرویس های اعزامی از مبدا شیراز به شهر تهران حدود 76 دستگاه بوده که این عدد در روز 28 اسفند ماه به 10 سرویس کاهش داشته است.

سیاهپور با یادآوری اینکه آمار اعلامی براساس صورت شرایط صادره در پایانه شهید کاراندیش شیراز، برآورد شده است، گفت: مطابق دستورالعمل و ضوابط شبکه سیر هیچ گونه سرویس دهی از استان های دیگر بجز استان تهران به فارس انجام نمی گردد؛ که با توجه به درخواست های مسافران برای سفرهای ضروری، روزانه 10 دستگاه اتوبوس به این تهران عزیمت می نمایند.

او همچنین گفت: طی روزهای اخیر تمام مسافرین ورودی و خروجی پایانه بوسیله تب سنج دستی کنترل و غربالگری شده اند و با همکاری شهرداری شیراز نسبت به ایجاد دالان معین ورودی و خروجی مجزا و گیت تب سنجی در امتداد دالان ها برای کنترل مراجعه نمایندگان به پایانه خصوصا در پایانه شهید کاراندیش اقدام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: با توجه به مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا، در تمامی مبادی ورودی استان و چهار ورودی شهر شیراز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، پلیس راه، نیروی انتظامی، اداره کل راهداری و حمل و نقل و استانداری، غربالگری و تب سنجی مسافران تمام وسایل نقلیه و سرنشینان اتوبوس ها انجام می گردد و موارد مشکوک قرنطینه خواهند شد.

سیاهپور در عین حال از هموطنان درخواست کرد که از انجام هرگونه سفر تفریحی و غیرضروری به فارس و شیراز اکیدا خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1009

به "ورودی های فارس تحت کنترل است، ترددهای جاده ای کاهش دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورودی های فارس تحت کنترل است، ترددهای جاده ای کاهش دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید