پاشینیان: ارتش ارمنستان با یاری روسیه بازسازی می گردد

به گزارش تور تایلند ارزان، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان اعلام نمود که در نشستی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، توافق شد با یاری مسکو ارتش ارمنستان را اصلاح و بازسازی کنیم.

پاشینیان: ارتش ارمنستان با یاری روسیه بازسازی می گردد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

پاشینیان که برای یک ملاقات رسمی و ملاقات با پوتین روز چهارشنیه به مسکو سفر نموده، در نشستی با اعضای انجمن وکلای ارمنی روسیه گفت: یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث با پوتین اصلاحات در نیروهای مسلح ارمنستان است که با حمایت شرکای روسی در حال اجرا است.

وی گفت: به مدت سه ساعت و نیم، بسیاری از مسائل را با ولادیمیر پوتین در میان گذاشتیم؛ با وجود امضای هیچ سندی، جلسه مثمر ثمر بود؛ ما در مورد بسیاری از توافقات از جمله اجرای توافق نامه های امضا شده بحث کردیم .

پاشینیان گفت: ما در مورد یک گروه مشترک نظامی ارمنستان و روسیه و همچنین در مورد یک سیستم دفاع هوایی منطقه ای مشترک، توافق کردیم.

وی توضیح داد: یکی از مهمترین موضوعات در دستور کار پس از وخامت اوضاع قره باغ، اصلاحات در نیروهای مسلح ارمنستان است که با حمایت شرکای روسی انجام خواهد شد که این مساله یکی از موضوعات اصلی در طول بحث ما بود.

در درگیری 44 روزه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان که از ششم مهر ماه سال گذشته (1399) شروع شد، ارتش جمهوری آذربایجان توانست سرزمین های تحت اشغال خود را از دست نیروهای ارمنستان در قره باغ آزاد کند.

این درگیری های نظامی 20 آبان ماه گذشته با امضای توافقنامه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان خاتمه یافت و طبق آن صلح بانان روسیه در کوریدور لاچین واقع در قره باغ که تنها راستا ارتباطی میان ارمنستان و شهر خانکندی مرکز منطقه قره باغ کوهستانی است، مستقر شدند .

شب 10 نوامبر (20 آبان 99) ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بیانیه ای را در مورد توقف جنگ امضا کردند که طی آن ایروان قسمت قابل توجهی از قره باغ و همچنین هفت منطقه دیگر را به جمهوری آذربایجان منتقل کرد. در حقیقت، در مقابل، ارمنستان چیزی به جز خاتمه جنگ، که طی آن بیش از 2500 نفر را از دست داد، دریافت نکرد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1686

به "پاشینیان: ارتش ارمنستان با یاری روسیه بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاشینیان: ارتش ارمنستان با یاری روسیه بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید