طراحی داخلی ویلاهای کوچک: مسکو: ادعاها درباره آتش بس قره باغ، پوپولیستی است

به گزارش تور تایلند ارزان، وزارت خارجه روسیه در آستانه اولین سالگرد امضای آتش بس جمهوری آذربایجان و ارمنستان اظهار داشت، بعضی ادعاهای مطرح شده در شبکه های اجتماعی درباره موضع مسکو در قبال این توافق را رد کرد.

طراحی داخلی ویلاهای کوچک: مسکو: ادعاها درباره آتش بس قره باغ، پوپولیستی است

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلاهای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه در آستانه یک ساله شدن امضای توافق آتش بس جنگ بر سر قره باغ کوهستانی خاطرنشان کرد که مسکو در پی حق انحصاری برای ارتباط با ارمنستان و جمهوری آذربایجان نیست.

بنا بر گزارش رسانه های روسیه، در بیانیه وزارت خارجه روسیه به مناسبت یک سالگی توافق آتش بس امضا شده به وسیله سران مسکو، ایروان و باکو آمده است: روسیه در ارتباط با ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان مدعی انحصار نیست، اگرچه ما پیوندهای دوستی دیرینه و نزدیک و شراکت گسترده در تمام سطوح با این کشورها و مردمانشان داریم.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه تاکید نمود: ما هوادار استفاده موثر از پتانسیل فعلی جامعه بین المللی با توجه کافی (در نظر گرفتن) واقعیت های تغییر یافته منطقه ای هستیم.

در ادامه این بیانیه تصریح شد که یک سال از تصویب بیانیه سه جانبه سران مسکو، ایروان و باکو (توافق آتش بس جنگ بر سر قره باغ کوهستانی) می گذرد.

وزارت خارجه روسیه سپس بعضی ادعاهای مطرح شده در فضای اینترنتی و شبکه های اجتماعی درباره مواضع مسکو در قبال قره باغ کوهستانی، ارمنستان و جمهوری آذربایجان را رد کرد.

به گفته مسکو، طبق اطلاعات ادعایی در شبکه های اجتماعی و منابع آنلاین، کوشش های حافظ صلح روسیه ظاهرا با هدف جدا کردن ناگورنو-قره باغ (قره باغ کوهستانی) و تحویل دادن آن (به جمهوری آذربایجان) و تبدیل ارمنستان به یک کشور تحت الحمایه بوده است.

وزارت خارجه روسیه با رد ادعاهای مذکور توضیح داد: این اظهارات پوپولیستی است، به طور واضح نشان دهنده صدور نسخه به وسیله بیگانگان است و هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، توافق نامه ها و سازوکارهای سه جانبه پیشنهاد و شروع شده به وسیله روسیه به طرفین (ارمنستان و جمهوری آذربایجان) تحمیل نشد بلکه اساس این توافقات و ساز و کارها توازن تأیید شده منافع است و در آنها نگرش بسیار محترمانه به حاکمیت و منافع دو کشور لحاظ شده است.

وزارت خارجه روسیه البته اضافه کرد: امکان توافق بر سر بعضی از ابتکارات ما حاصل نشد و این موضوع، طبیعی است. از سوی دیگر توافقی که قبلا تأیید شده است، همان طور که خودشان (مقام های باکو و ایروان) گفته اند، به سختی به دست آمده و در عمل به طور موثر اجرا شده است.

بیانیه وزارت خارجه روسیه در آستانه یک ساله شدن آتش بس جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در شرایطی منتشر شده که به رغم این توافق، تنش ها در منطقه ادامه دارد.

نهم نوامبر 2020 (19 آبان 1399) جنگ سال گذشته بر سر قره باغ کوهستانی با توافق آتش بس به امضای نیکول پاشینیان، الهام علی اف و ولادیمیر پوتین سران ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه انتها یافت و و مسکو به عنوان میانجی این توافق نقش بسزایی ایفا کرد.

مسئولان جمهوری آذربایجان بخصوص الهام علی اف مدتی پس از امضای توافق آتش بس قره باغ به تنش آفرینی مرزی و توسل به اظهارات جعلی برای زمینه سازی ایجاد کریدور زنگه زور روی آوردند و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هم در سفر چندی قبل خود به جمهوری آذربایجان هم این ادعاها را اعلام کرد.

اوایل آبان ماه ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه به ادعاهای علی اف و اردوغان درباره کریدور ادعایی زنگه زور واکنش نشان داده بود.

زاخاروا گفته بود: برترین چارچوب برای رسیدگی به این اختلافات، نشست های معاونین وزرای امور خارجه روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان است که تا به امروز هشت نشست را برگزار نموده اند. معتقدیم که اقدام صحیح، پایبندی به اعلامیه ها و گام هایی است که توافقات سه جانبه درخصوص بازگشایی تمامی راستاهای حمل ونقل و مالی در قفقاز جنوبی اجرا شوند.

ادعاهای جمهوری آذربایجان و تکرار این ادعاها به وسیله اردوغان در شرایطی مطرح شده که در توافق آتش بس، ارمنستان پذیرفته که راستاهای بسته حمل و نقل بین بخش غربی جمهوری آذربایجان با جمهوری خودمختار نخجوان را باز نموده و امنیت حمل و نقل در راستاهای مذکور را تضمین کند اما در هیچ کجای آن از ایجاد یک کریدور در امتداد مرز ارمنستان با ایران که باعث حذف این مرز و محروم شدن ایران از دسترسی به راستا ترانزیتی جمهوری ارمنستان می گردد، حرفی زده نشده است (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2009

به "طراحی داخلی ویلاهای کوچک: مسکو: ادعاها درباره آتش بس قره باغ، پوپولیستی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی ویلاهای کوچک: مسکو: ادعاها درباره آتش بس قره باغ، پوپولیستی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید