چرا آمریکا دامنه دات کام سایت پرس تی وی را مسدود کرد؟

به گزارش تور تایلند ارزان، تهران (پانا) - سامان کجوری، خبرنگار شبکه پرس تی وی می گوید پرس تی وی به عنوان بازوی رسانه ای نظام، خبرهای مهم و مسائل روز را که در ابعاد ملی دارای ارزش هستند، به مخاطب ارائه می دهد و بازخوردها نشان می دهد که مخاطبان به شدت این موارد را دنبال می نمایند و حتی خواهان آگاهی بیشتر در مورد شرایط داخل کشورمان هستند.

چرا آمریکا دامنه دات کام سایت پرس تی وی را مسدود کرد؟

جهت دریافت مشاوره خدمات هزینه طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

سامان کجوری، خبرنگار شبکه پرس تی وی در روزهای آغاز پانزدهمین سال فعالیت پرس تی وی، در مورد فعالیت های دفتر تهران این شبکه گفت: پرس تی وی به عنوان بازوی رسانه ای نظام، خبرهای مهم و مسائل روز را که در ابعاد ملی دارای ارزش هستند، به مخاطب ارائه می نماید و بازخوردها نشان می دهد که مخاطبان به شدت این موارد را دنبال می نمایند و حتی خواهان مطلعی بیشتر در مورد شرایط داخل کشورمان هستند.

کجوری ادامه داد: در مدت فعالیت به عنوان خبرنگار پرس تی وی از مسائل مربوط به سیاست خارجی، موفقیت های دفاعی و پیشرفت های علمی ایران به ویژه در مسائل پزشکی مثل فراوری واکسن خبر و یا گزارش تهیه نموده ام که البته این موارد باعث افتخار بوده است و بسیار خوشنودم که دانشمندان جوان کشورم توانسته اند در فراوری واکسن به موفقیت دست یابند.

چرا وب سایت از دسترس خارج شد

خبرنگار پرس تی وی درباره از دسترس خارج شدن دامنه دات کام وب سایت پرس تی وی اظهار کرد: اینکه دادگستری آمریکا وب سایت شبکه پرس تی وی را مسدود نموده، اثباتگر این نکته مهم است که واشنگتن کوشش می نماید پوشش درست اخبار به افکار عمومی جهان به ویژه ایالات متحده نرسد تا مخاطبان از دریافت حقیقت محروم شوند در نتیجه اتفافات و رویدادها غیر از آنچه وجود دارد، نشان داده گردد؛ برای مثال مردم جهان نتوانند ببینند که ایران در راستا توسعه قرار گرفته است.

کجوری با بیان اینکه در حال حاضر کشورهای اندکی توانایی فراوری واکسن دارند، تاکید نمود: دانشمندان ایرانی توانستند با فراوری واکسن کار بزرگی انجام دهند، آن هم در شرایطی که ایران ما در تحریم مالی به سر می برد و دستیابی به خیلی از ابزار و کالاهای تحقیقات پزشکی مقدور نیست یا به سختی میسر است.

وی اضافه کرد: دقیقا امریکا نمی خواهد مردم جهان دارای این امکان باشند که بتوانند ایرانی را ببینند که آزاد و مقتدر است. به بیان دیگر سنگ اندازی در راستا انتشار محتوای پرس تی وی به این معنی است که کسی نتواند کشور ایران را که می تواند واکسن فراوری کند یا پیشرفت های علمی دیگر دارد، ببیند. به همین دلیل هم وب سایت تلویزیون پرس تی وی را مسدود کردند که صدای رسای ایران را ساکت نمایند.

این فعال رسانه با هشدار در مورد اینکه ممکن است حتی کارشکنی های امریکا ادامه یابد و حتی همان دامنه . ir شبکه پرس تی وی را هم در آینده مسدود نمایند، مطرح نمود: نکته مهم این است که بر اساس تجربه، شبکه پرس تی وی توانسته صندلی والایی در میان رسانه های مستقل در جهان به دست آورد؛ از این رو مخاطبان هر چند در یافتن سایت این شبکه در حال حاضر با مشکل روبرو می شوند، بیشتر آن را جست و جو می نمایند و جالب تر آنکه وقتی آن را می یابند، لینک آن را به دیگران هم معرفی می نمایند.

خبرنگار پرس تی وی در تهران تاکید نمود: این شبکه در جهان به صدای بی صدایان مشهور شده و از این رو مخاطبانی که به دنبال رسانه ظلم ستیز باشند، پرس تی وی را می بینند و جهت گیری آن را می پذیرند.

کجوری توضیح داد: هر چند مسدود کردن سایت پرس تی وی توسط دولت امریکا اقدامی ضد آزادی بیان و خلاف قوانین بین المللی است و در حال حاضر از حداقل ها ما را محروم کردند؛ا مخاطبان پرس تی وی نظرات و صدای خود را در این شبکه انعکاس یافته می بینند و بر این باوراند که پرس تی وی حقیقت را بیان می نماید.

الگوی پرس تی وی تکثیر می گردد

این کارشناس رسانه در شرح علت خشم آمریکا از شبکه های ایرانی اظهار کرد: آمریکا می خواهد مردم جهان هر آنچه را که شبکه های جریان اصلی و همسو با امریکا می گویند، بپذیرند؛ حال آنکه پرس تی وی انحصار رسانه ای امریکا را شکسته است. از این رو رفتار هیستریک امریکا یک نوع اعتراف به شکست برای امریکا محسوب می گردد.

وی اضافه کرد: در حقیقت امریکا می داند اگر مانع فعالیت پرس تی وی نگردد، رسانه های آزادی خواه دیگر هم شکل می گیرند و از پرس تی وی الگو برداری می نمایند.

خبرنگار پرس تی وی تاکید نمود: اقدام امریکا در مانع تراشی برای انتشار محتوای رسانه ای پرس تی وی، چنان بازخورد خبری در جهان داشته که افراد ناآشنا با این شبکه هم در جست و جوی این رسانه هستند تا آنالیز نمایند پرس تی وی چه شبکه ای است و در اصل کوشش آمریکا برای سانسور پرس تی وی هم به سود شبکه ما تمام خواهد شد.

سامان کجوری در مورد ارتباط با وزارت خارجه در مدت 14 سال گذشته تاکید نمود: هر هفته جلسات سخنگوی وزارت خارجه را به صورت زنده در پرس تی وی انعکاس می دهیم. در گذشته هم همه نشست های خبری پیرامون مذاکرات برجام و حتی قبل از آن درباره مذاکرات هسته ای دولت های نهم و دهم همواره پرس تی وی حاضر بوده است.

وی با انتقاد از اینکه دکتر عراقچی منبع پرس تی وی در اخبار مربوط به مذاکرات برجام را فاقد مطلعی دانسته بود و آن را توییت نموده بود تا همه جهان آن را ببینند گفت: پرس تی وی همواره در کنار وزارت خارجه بوده و اگر این شبکه مطلع نیست چرا آقای عراقچی مطلعش نمی نماید؟ و چرا نمی گوید کجای این اطلاعات که پرس تی وی به نقل از منابع مطلع منتشر نموده، غلط بوده است؟

چراغی که به دیگران نور می دهد

خبرنگار پرس تی وی با بیان اینکه خبرنگار از خدا می خواهد که بدون واسطه در خدمت منافع ملی کشورش باشد گفت: در چند ماه اخیر که از مذاکرات احیای برجام در وین می گذرد آقایان ربیعی و واعظی در حق پرس تی وی کم لطفی کردند. ما انتظار داشتیم که کمی بیشتر به این شبکه فراملی ایرانی توجه داشته باشند.

سامان کجوری درباره دیدگاه خبرنگاران سایر کشورها نسبت به پرس تی وی تاکید نمود: خبرنگاران بسیاری از رسانه های خارجی، چون اعتبار پرس تی وی را می بینند و ما همواره بخشی از تیم رسانه ای مسئولان بودیم از پرس تی وی به عنوان منبع خبرهای ایران و منطقه استفاده می نمایند و در حقیقت نگاهشان به پرس تی وی به مانند یک چراغ راهنما درخصوص مسائل هسته ای ایران است.

مصاحبه از: محمد تهرانی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1840

به "چرا آمریکا دامنه دات کام سایت پرس تی وی را مسدود کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا آمریکا دامنه دات کام سایت پرس تی وی را مسدود کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید