چین در رده برتر تحقیقات مربوط به واکسن کرونا

به گزارش تور تایلند ارزان، یک متخصص بیماری های تنفسی در چین می گوید: این کشور در رده های برتر تحقیقات واکسن در جهان واقع شده است.

چین در رده برتر تحقیقات مربوط به واکسن کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، ژونگ نانشان، یک متخصص بیماری های تنفسی در چین می گوید: چین در رده های برتر تحقیقات واکسن در جهان قرار گرفته است.

این متخصص در گفت و گو با یک رسانه گفت: پیشرفت چین در مراحل تولید واکسن نشان دهنده روحیه نوآوری محققان این کشور است.

به طور کلی، واکسن ها یکی از مهم ترین روش های ایمنی دسته جمعی هستند؛ ژونگ گفت: تا به امروز 5 واکسن به مرحله دوم آزمایشات بالینی رسیده این بدان معناست که چین از هیچ کشور دیگری عقب نیست.

محققان در چین نه تنها مطالعاتی در زمینه واکسن مقابله با کرونا انجام داده اند، بلکه مقالاتی را نیز برای تحلیل و خلاصه این مطالعات نوشتند.

ژونگ براساس داده های بخش علم و فناوری گفت: از 10 مه، در مجموع دو هزار و 151 مقاله در مورد کووید 19 در مجلات مشهور جهان چاپ شده است.

وی ادامه داد: از میان بیش از2 هزار مقاله، 650 مورد آن متعلق به چین است که تقریباً یک سوم از این تعداد را شامل می شود و بسیاری از آنها در مجلات برتر منتشر شده اند؛ این مقالات تجربه بسیار خوبی در زمینه هدایت جهان در زمینه مهار همه گیری ویروس کرونا ارائه می دهند.

ژونگ تأکید کرد: مقاله تحقیقاتی ما نه تنها برای چین بلکه برای کل کره زمین است.

این متخصص ادامه داد: اظها رات رئیس جمهور مبنی بر اینکه نوآوری نیروی محرک اصلی توسعه است و علم و فناوری سلاحی قدرتمند برای غلبه بر مسائل است، بیشترین دلگرمی را به ما می دهد.

محققان چینی همچنین مطالعات زیادی در مورد مسیرهای انتقال ویروس کرونا انجام داده اند.

کمیسیون نظارت و مدیریت دارایی های دولتی چین (SASAC) نیز در تازه ترین بیانیه خود اعلام کرده است: واکسن ساخت این کشور تا پایان سال یا اوایل سال 2021 آماده عرضه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1185

به "چین در رده برتر تحقیقات مربوط به واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین در رده برتر تحقیقات مربوط به واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید