داروی رمدیسیویر برای درمان کرونا در کشور فراوری می گردد

به گزارش تور تایلند ارزان، داروی رمدیسیویر که در درمان بیماری کوویدـ19 موثر است به همت یک شرکت فناور در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران فراوری خواهد شد.

داروی رمدیسیویر برای درمان کرونا در کشور فراوری می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گزارش عملکردی درباره اپیدمی ویروس کرونا 2019 منتشر کرد که در یکی از بخش های این گزارش در مورد مذاکره با شرکتی مستقر در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برای ساخت مواد اولیه دارویی رمدیسیویر در درمان بیماری کوویدـ19 اشاره شده است.

معاونت تحقیقات و فناوری میخواهد بدین واسطه شرکت را به اداره کل بین الملل برای همکاری مشترک با شرکت چینی سازنده معرفی کند.

  • امکان فراوری داروی رمدیسیویر

دکتر محمد اقتداری، دکتری شیمی آلی و رئیس هیئت مدیره شرکت فراوریکننده مواد دارویی در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران اظهار کرد: ما درصدد هستیم داروی رمدیسیویر را که تحقیقات اثربخشی آن برای درمان کرونا اثبات شده به فراوری برسانیم.

وی با تاکید بر این که ما اقدامات خود را از اواخر اسفند با همکاری وزارت بهداشت و پژوهشگاه شیمی شروع کردیم، گفت: قرار است این همکاری بین بخش خصوصی و بخش دولتی صورت بگیرد.

به گفته اقتداری، پیش از اسفند داروی رمدیسیویر توسط محققان چینی روی بیماران مبتلا به کرونا مورد تست نهاده شد و اثبات شد در درمان بیماری کرونا تاثیرگذار است.

مدیر این شرکت دانش بنیان با بیان این که اثربخشی این دارو روی بیماران 68 درصد است، اضافه کرد: این دارو به صورت تزریقی برای بیماران تجویز می گردد.

وی با بیان این که پیش بینی شده است مواد اولیه از چین تامین گردد و دارو در این شرکت به فراوری برسد، ادامه داد: نمونه های وارداتی این دارو که وارد کشور شده بود توسط محققان در دانشگاه های علوم پزشکی مورد آزمایش روی بیماران مبتلا به کوویدـ19 نهاده شد و نتایج آزمایش های آنان نیز دال بر این بود که داروی رمدیسیویر در درمان کرونا تاثیر دارد. این آزمایش ها روی 80 بیمار از 36 تا 57 سال انجام گرفته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت فراوریکننده مواد دارویی در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران مطرح کرد. رمدیسیویر برای درمان بیماری ابولا و ویروس زیکا مورد استفاده قرار می گرفته است.

این متخصص شیمی آلی با تاکید بر این که نمونه داخلی این دارو وجود ندارد، گفت: در حال حاضر ما در این شرکت فرمولاسیون آن را پیدا نموده ایم و قصد داریم آن را به فراوری برسانیم.

اقتداری با بیان این که این دارو در چین و هند به فراوری می رسد، شرح داد: احتمالاً تا سه هفته آینده شرکت چینی مواد اولیه را به ما می رساند و ما در عرض 2 ماه می توانیم داروی رمدیسیویر را فراوری کنیم.

  • چه زمانی دارو بومی سازی می گردد؟

به گفته رئیس هیئت مدیره شرکت فراوریکننده مواد دارویی در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، طبق برنامه ریزی ها تا 3 ماه آینده این دارو بومی سازی و در بازار موجود خواهد بود.

وی با تاکید بر این که فراوری این دارو می تواند از قیمت پایین تری برخوردار باشد، اعلام کرد: فراوری رمدیسیویر در کشور می تواند احتیاج را در این شرایط رفع کند.

اقتداری گفت: بعد از سه ماه این دارو در کمیته اخلاق وزارت بهداشت مورد آنالیز قرار می گیرد.

رئیس هیأت مدیره این شرکت دانش بنیان مستقر در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران اضافه کرد: این دارو برای بیماران حاد و شدید تنفسی و افرادی که به دستگاه متصل اند و تنفس آن ها دچار مشکل شده قابل استفاده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1085

به "داروی رمدیسیویر برای درمان کرونا در کشور فراوری می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "داروی رمدیسیویر برای درمان کرونا در کشور فراوری می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی رمدیسیویر برای درمان کرونا در کشور فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید