کانادا و آمریکا باید شکل حمایت های خود از معارضان سوری را تغییر دهند

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران: کارشناس مؤسسه واشنگتن در جلسه استماع در کمیسیون امور خارجی و توسعه بین الملل مجلس عوام کانادا مدعی شد که آمریکا می تواند با تضعیف کردن گروه های تروریستی و دولت اسد، به اپوزیسیون میانه روی سوری یاری کند.

کانادا و آمریکا باید شکل حمایت های خود از معارضان سوری را تغییر دهند

از سفر با تور کانادا ارزان قیمت لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از مؤسسه واشنگتن، اندرو تابلر، کارشناس این اندیشکده، در جلسه استماعی در مجلس عوام کانادا مدعی شد که گروه های تروریستی و نیز دولت اسد برای آینده سوریه به یک اندازه خطرناک هستند و حضور آنها با منافع کانادا تناقض داشته و لذا کانادا باید از اپوزیسیون میانه روی سوری حمایت کند.

روزهای سهل گیری در انتخاب گزینه مناسب برای بحران سوریه، سرآمده است. مسئله فقط این نیست که شورشیان تجهیز شوند یا با اسد ارتباط مجدد برقرار گردد، چنانچه که رسانه ها معمولاً بر آن تأکید می نمایند. اما این بدان معنا نیست که غرب بیش از این موارد گزینه دیگری ندارد. جنگ در سوریه به نظر می رسد تا چند سال دیگر ادامه یابد و بسیار مهم است که کانادا و متحدین آن به دنبال راه های مختلفی برای محدود کردن و در نهایت خاتمه دادن به منازعه، برآیند. من بر این باورم که بهترین را برای این کار در پیش دریافت رویکردی قاطعانه تر و سه شاخه ای است که رفع کردن سه تهدید را در دستور کار خود قرار می دهد.

1. عاری کردن سوریه از تسلیحات شیمیایی و اجرای ابلاغیه سال 2012 ژنو. دولت آمریکا نگران آن است که فرایند امحاء ذخیره شیمیایی سوریه، به شدت کُند و فرسایشی شده است، نه تنها به خاطر اینکه چنانچه که پیش بینی میشد سوریه از برنامه عقب افتاده، بلکه به این دلیل که دمشق اکنون خواستار آن است که به جای تخریب فیزیکی سایت های شیمیایی، خواستار غیر فعال شدن آنها است؛ برخلاف آنچه که در معاهده منع گسترش تسلیحات شیمیایی آمده است. این تغییر و تحولات، به ویژه پس از تثبیت کنترل دولت اسد بر نیمه غربی سوریه، حاکی از آن است که اسد می کوشد تا با این کار از آمریکا و 11 کشوری که در لندن با تشکیل دولت موقت در سوریه مرتبط هستند، امتیاز بگیرد.

به منظور مقابله با این فشار، غرب باید بازی را علیه دولت اسد بازگرداند و از همکاری سوریه با معاهده منع تسلیحات هسته ای به عنوان اهرم استفاده کند تا همکاری دولت اسد را با یک دولت موقت در سوریه جلب نماید. همکاری سوریه با قوانینی که سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی وضع می نماید و همکاری آن با ابلاغیه ژنو، هر دو در قطعنامه 2118 شورای امنیت سازمان ملل ادغام شده اند و با استناد به ابزارهای معین شده در فصل هفتم منشور سازمان ملل از جمله تحریم و استفاده از قوای قهریه، می توان آنها را اجرا کرد. در صورتی که روسیه یا چین، تهدید معتبر تحریم های بیشتر و استفاده از زور، برای حصول اطمینان از اینکه دولت اسد به خواسته های آمریکا و متحدینش پاسخ می دهد، باید به کار گرفته گردد. پیگیری مستمر و پیروز همچنین می تواند گزار بلند مدت در سوریه را بنابر ابلاغیه ژنو، رقم زند.

2. افزایش دسترسی برای اقدامات بشر محبت آمیز و خارج کردن آوارگان. اوضاع انسانی در سوریه به شدت رو به وخامت می رود. در نتیجه کانادا باید از طرح پیشنهادی کنونی شورای امنیت سازمان ملل در خصوص افزایش دسترسی برای اقدمات بشر محبت آمیز در سوریه، حمایت کند. (طرحی که همچنین بر اجرای ابلاغیه ژنو تأکید می نماید).

3. مبارزه با تروریسم. در سطوح مختلفی باید با تروریسم وارد مبارزه شد، از جمله طراحی یک برنامه با همکاری متحدین منطقه ای به منظور تقویت اپوزیسیون میانه رو و کنار زدن افراطی ها. اما این کافی نیست. با استفاده از داشته های نظامی، از جمله موشک، و پهپاد می توان گروه های مشخصی از تروریست ها را در سوریه هدف قرار داد و هیچ اهمیتی ندارد که این گروه ها در کدام جبهه مبارزه می نمایند؛ همه این قبیل گروه ها خواستار هدف قرار دادن کانادا، آمریکا یا دیگر کشورهای دنیا هستند.

یک چنین رویکردی می تواند دولت اسد را محدود کند و ارتباط آن با بازیگران غیر دولتی همچون حزب الله را قطع می نماید. همچنین این رویکرد امکان حذف گروه های تروریستی را در سوریه فراهم می آورد. بدون هیچ شکی اولویت بندی در این فهرست تا پیش از خاتمه یافتن بحران در سوریه، چندین مرتبه تغییر خواهد نمود. اما اصول محوری برای حال حاضر و آینده اقدامات لازم در قبال سوریه، همان است که ذکر شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 409

به "کانادا و آمریکا باید شکل حمایت های خود از معارضان سوری را تغییر دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا و آمریکا باید شکل حمایت های خود از معارضان سوری را تغییر دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید