11 حقیقت جالب برای عاشقان لامبورگینی

به گزارش تور تایلند ارزان، وبسایت چرخان: راندن هر خودرویی که برند گاو خشمگین ایتالیایی روی آن نقش بسته باشد، برای هرکسی در جهان، یک آرزو و خیال مجذوب کنندهی بوده و هست. ابرخودرو های لامبورگینی، ماشین هایی با صدایی بلند بوده و در کنار طراحی تهاجمی و مجذوب کننده خود، با عملکرد فوق العاده بالایی نیز فراوری و عرضه می شوند.

11 حقیقت جالب برای عاشقان لامبورگینی

ماشین های لامبورگینی، اگرچه آن قدمت و تجربه مسابقه ای خودرو های فراری را ندارند، اما در بحث مهندسی و عملکرد نهایی، اگر بیشتر از ابرخودرو های فراری نباشند، هیچ گاه کمتر نبوده اند. برای مثال، همین قلب تپنده 12 لیتری لامبورگینی که می توان آن را نمونه کاملی از هنر مهندسی از نوع ایتالیایی و به کمال رسیدن آن در خودرو هایی مانند مورسیلاگو قلمداد کرد.

اکنون لامبورگینی در پنجاه و ششمین سال تولد خود به سر برده و با رفتن زیر چتر شرکت بزرگی مانند فولکس واگن آلمان، این شرکت سریع ترین، تهاجمی ترین، قدرتمندترین و البته مجذوب کننده ترین ابرخودرو های روی کره زمین را فراوری نموده است.

با ما باشید تا با 11 حقیقت جالب در خصوص این شرکت پیشتاز ایتالیایی، آشنا شوید.

تراکتور های لامبورگینی

شاید تا به امروز، این جمله را که شرکت لامبورگینی در ابتدا، به عنوان یک شرکت ساخت تراکتور، کار خود را آغاز کرد شنیده باشید. درواقع آقای فروچیو لامبورگینی در جنگ جهانی دوم، به عنوان یک مکانیک خبره، به عنوان یک ناظر فنی برای نیروی هوایی ایتالیا کار می کرد. او در یک جزیره دورافتاده قرار داشت و همواره سعی داشت بفهمد چگونه قطعات مجزا را تبدیل به یک واحد به نام خودرو نموده و آن را راه بیندازد. همه این مهارت ها، پس از جنگ به او در ساخت تجارت تراکتور از همین قطعات مجزا، یاری شایانی کردند.

فروچیو لامبورگینی در مقابل انزو فراری

قصه تولد و پیدایش ابرخودرو های اسپرت لامبورگینی نیز از کنار نیامدن همین دو فرد آغاز می شود. طبق گفته های ولنتینو بالبونی یکی از راننده های مخصوص تست خودرو های لامبورگینی در آن سال ها، از زبان خود فروچیو لامبورگینی می گوید که آقای لامبورگینی دو دستگاه خودروی فراری داشت و مکانیک های این شرکت، فهمیده بودند که سیستم کلاچ به کاررفته در این خودرو های فراری، با برخی از تراکتور های لامبورگینی یکسان است.

لامبورگینی نیز به انزو فراری پیغام داد که تو خودرو های زیبایت را با قطعات تراکتور من می سازی. فراری نیز پاسخ توهین آمیزی به او در خصوص ساخت تراکتور داد و به همین علت لامبورگینی به سمت خودرو های اسپرت خود رفت. لامبورگینی 350 GTV اولین خودروی غیر تراکتور و مجذوب کننده این شرکت بود.

خودروی 350 GTV موتور نداشت!

زمانی که برای اولین بار، 350 GT در موتورشو تورین به نمایش عایدی، ازآنجایی که این خودرو هنوز کامل نشده بود، در داخل کاپوت آن به جای یک موتور، آجر قرار داده شده بود تا قسمت جلویی ماشین سنگین شده و به سمت پایین بیاید و این گونه تصور شود که موتوری درون این خودرو است.

همه تایر های لامبورگینی از شرکت پیرلی (Pirelli) هستند

رابطه لامبورگینی با این شرکت ساخت تایر به سال 1963 و انتخاب تایر های خودروی 350 GTV از برند پیرلی برمی شود. از آن زمان به بعد، هر خودرویی که به وسیله این شرکت فراوریشده است، از تایر های شرکت Pierlli استفاده می نماید.

فروچیو لامبورگینی علاقه ای به مسابقات خودرویی نداشت

درواقع، مؤسس این شرکت فکر می کرد که شرکت در مسابقات و داشتن تیم، تنها هدر دادن زمان و منابع است و به همین دلیل لامبورگینی از ساخت یک تیم مجزا برای مسابقه اجتناب می کرد. البته این یک قانون سفت وسخت برای لامبورگینی به حساب می آمد تا اینکه این شرکت با برند ساعت ساز سوئیسی، Blancpain برای ساخت تیم مسابقه ای S.p.A لامبورگینی همکار شد.

فرانک سیناتراعاشق میورا بود

در دهه 60 میلادی، هرکسی که برای خودش کسی بود، یک لامبورگینی میورا داشت. فرانک سینتارا، خواننده مشهور آمریکایی در آن سال ها نیز یک نسخه نارنجی رنگ از آن داشت. جمله جالبی که او در خصوص خودرو های فراری و لامبورگینی گفته این است که اگر می خواهید کسی باشید، به سمت خرید یک فراری می روید، ولی اگر یک لامبورگینی خریداری کنید یعنی کسی هستید!

دوج دایابلو

شرکت کرایسلر، اواخر دهه 80 میلادی لامبورگینی را خرید. در آن سال ها، آن ها یک سیستم تعلیق لامبورگینی موسوم به Jalpa را کشیده تر نموده، چهار درب به آن دادند و نام آن را پورتوفینو گذاشتند. خودرویی که هیچ گاه از سطح، طرح مفهومی بالاتر نرفت.

لامبورگینی کنتاش (Cuntacc)

در خصوص ریشه و نحوه نام عجیب این خودرو داستانی وجود دارد. بر اساس گفته های بالبونی که از تیم طراحی این خودرو شنیده است، فردی قدبلند با دستانی بزرگ که در ساخت پره های خودرو یاری می کرد و لهجه خاصی هم داشت، همواره لغت Cuntacc را بر زبان می آورد. لغتی که می تواند به معنای طاعون و یا سرایت بوده و بیشتر به خاطر حالت تعجب یک شخص، استفاده می شود.

16 سال با خودروی Cuontach

این خودرو که در سال 1974، لاستیک هایش با جاده های واقعی آشنا شدند تا سال 1990، به کار خود ادامه داد. خودرویی که اگرچه اولین ابرخودروی لامبورگینی نبود، اما سردمدار بسیاری از مؤلفه هایی بود که خودرو های لامبورگینی امروزه آن ها را به ارث برده اند.

رامبو لامبو!

خودروی موسوم به LM002، یک شاسی بلند لامبورگینی و در نوع خود، یک افسانه به حساب می آمد. زمانی که برای فروش آماده می شد، یک قلب تپنده 8.1 لیتری باقدرت 775 اسب بخار روی آن نصب شده بود. موتوری که برای قایق های قدرتمند بوده و این بار در این خودروی لامبورگینی دیده می شد.

حمل ونقل عضو بدن

لامبورگینی دو خودروی AWD گالاردو خود را به پلیس ایالتی ایتالیا اهدا کرد. خودرو هایی که می توانستند در مأموریت های پلیس، یاری شایانی به آن ها بکنند ازجمله شامل شدن یک جعبه یخچال کوچک برای حمل ونقل با سرعت بالای ارگان های بدن. البته برخلاف بسیاری از گزارش ها، این ماشین پلیس ها، نه فقط در این مورد بلکه بیشتر در مأموریت های پلیسی مورداستفاده قرار گرفتند.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 19 مهر 1403 بروزرسانی: 19 مهر 1403 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2476

به "11 حقیقت جالب برای عاشقان لامبورگینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 حقیقت جالب برای عاشقان لامبورگینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید