15 هزار پزشک عمومی طبابت نمی نمایند ، تعرفه پزشکان افزایش می یابد؟

به گزارش تور تایلند ارزان، به گزارش خبرنگاران، از یک سو نظام پزشکی می گوید عایدی پزشکان کم است، از سوی دیگر بعضی دیگر از مقامات از مهاجرت پزشکان می گویند.

15 هزار پزشک عمومی طبابت نمی نمایند ، تعرفه پزشکان افزایش می یابد؟

15 هزار پزشک عمومی طبابت نمی نمایند

محمد رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی اخیرا در ادعایی گفته بود بسیاری از پزشکان زیر خط فقر هستند! او حالا هم به ایسنا گفته: حدودا 15 هزار پزشک عمومی در کشور داریم که فعال نیستند و کار طبابت نمی نمایند. شاید حدود30 هزار پزشک عمومی داریم در چرخه ارائه خدمات مورد احتیاج درمانی کشور فعال نیستند و در چرخه نظام ارجاع و پزشک خانواده نیستند مثلا کارهای زیبایی و… انجام می دهند.

در حالی که رئیس سازمان نظام پزشکی از عایدی کم پزشکان گفته، بعضی از مقامات از مهاجرت کادر درمان از جمله پزشکان می گویند. البته او ابتدای آذر ماه پیشنهاد افزایش 60 درصدی تعرفه خدمات پزشکی اطلاع داد.

مهاجرت 4 هزار پزشک در سه سال اخیر

اخیرا احسان قاضی زاده، نماینده مجلس ایران گفته بود در سه سال اخیر نزدیک به چهار هزار پزشک و حدود سیصد هزار نفر از جمعیت دانشگاهی ایران که مدارک فوق لیسانس و دکترا داشته اند، ایران را ترک نموده اند.

ماجرای مهاجرت پزشکان به اینجا ختم نمی گردد. پیش از این در شهریورماه محمدرضا ظفرقندی، رئیس وقت سازمان نظام پزشکی ایران شهریور سال جاری گفته بود که در یک سال گذشته، دست کم سه هزار درخواست برای مهاجرت از سوی پزشکان به این سازمان ارسال شده است.

در روزهای گذشته شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان به باشگاه خبرنگاران گفته بود امارات ماهی 350 میلیون تومان به پزشکان ایرانی پیشنهاد می دهد تا قطب سلامت در منطقه شوند و پزشکان را از ایران تامین می نمایند.

پیش بینی مهاجرت پزشکان

پیش از این نیز بهرام صلواتی، مدیر رصدخانه مهاجرت ایران نیز به خبرنگاران گفته بود: نبرد سنگینی بین کشورهای پیشرفته و در حال توسعه برای جذب کادر بهداشت و درمان در جریان است. چون تربیت هر نفر از کادر بهداشت و درمان بسیار هزینه بر و زمان بر است و این موضوع در دوران کرونا بسیار حیاتی است.

او گفته بود: با شروع همه گیری کرونا علی رغم اینکه کشورهای مهاجرپذیر، مهاجرت های تحصیلی و کاری را تا حد زیادی محدود کردند، برنامه های ویژه ای برای جذب کادر بهداشت و درمان از سایر کشورها داشتند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2151

به "15 هزار پزشک عمومی طبابت نمی نمایند ، تعرفه پزشکان افزایش می یابد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 هزار پزشک عمومی طبابت نمی نمایند ، تعرفه پزشکان افزایش می یابد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید