4 دلیلی برای اینکه همین الان بروید گیاه آپارتمانی بخرید

به گزارش تور تایلند ارزان، گیاهان آپارتمانی با جذب دی اکسیدکربن و آزادسازی اکسیژن نه تنها هوا را تازه تر می کنند بلکه سموم مضر موجود در هوا را نیز از بین می برند. تحقیقات گسترده ناسا نشان داده است که گیاهان آپارتمانی می توانند تا 87 درصد از سموم هوا را در 24 ساعت به طور کامل حذف کنند. مطالعات همچنین ثابت کرده است که گیاهان تمرکز و بهره وری را افزایش و سطح استرس را کاهش می دهند.

4 دلیلی برای اینکه همین الان بروید گیاه آپارتمانی بخرید

به گزارش خبرنگاران، چه در یک آپارتمان کوچک زندگی کنید، چه در یک خانه بزرگ، با وارد کردن گیاهان به خانه، متوجه بهبود سلامت و شادی کلی خود خواهید شد.

گیاهان علاوه بر تقویت خلق و خو و ایجاد فضای آرامش بخش، می توانند به تنهایی و افسردگی نیز کمک کنند، چرا که فرد افسرده متوجه می شود توانایی مراقبت از یک گیاه را دارد و همین به هدفی در زندگی او تبدیل می شود، به ویژه وقتی که ببیند گیاهی که او از آن نگه داری می کند، در حال رشد و شکوفا شدن است.

1. کاهش استرس:

یک مطالعه معتبر نشان داد که گیاهان در خانه یا محل کار می توانند به شما احساس راحتی و آرامش بیشتری بدهند.

در این مطالعه، 2 گروه مورد هدف قرار گرفتند: به گروه اول یک گلدان گیاه داده شد تا به آن رسیدگی کنند و به گروه دوم یک پروژه ساده برای کار با کامپیوتر داده شد. پس از انجام کار، محققان عوامل بیولوژیکی مرتبط با استرس از جمله ضربان قلب و فشار خون را اندازه گیری کردند و دریافتند که کار باغبانی استرس را در شرکت کنندگان کاهش می دهد. از سوی دیگر، کار با رایانه باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون شد.

با انجام این پژوهش، محققان دریافتند که کار با گیاهان می تواند استرس فیزیولوژیکی و روانی را کاهش دهد.

2. افزایش تمرکز

در یک مطالعه کوچک که شامل 23 شرکت کننده بود، محققان، دانش آموزان را با یک گیاه تقلبی، یک گیاه واقعی، یک عکس از گیاه و بدون گیاه در کلاس درس قرار دادند. اسکن های مغزی شرکت کنندگان نشان داد که دانش آموزانی که با گیاهان واقعی و زنده در کلاس درس می خواندند نسبت به دانش آموزان گروه های دیگر توجه بیشتری به درس داشتند و بهتر می توانستند تمرکز کنند.

3. درمان افسردگی با گیاهان

برای افرادی که علائم بیماری روانی را تجربه می کنند، باغبانی در داخل خانه می تواند اثرات مفیدی برجای بگذارد، حتی کلینیک های پزشکی در انگلستان اکنون گیاهانی را برای بیماران مبتلا به افسردگی یا علائم اضطراب تجویز می کنند.

4. تسکین درد

گیاهان ممکن است به بهبود سریعتر بیماری کمک کنند. توانایی دیدن گیاهان و گل ها ممکن است بهبودی فرد را از یک بیماری یا جراحت تسریع کند.

تحقیقی در سال 2002 نشان داد، افرادی که در دوران نقاهت پس از یک عمل جراحی به فضای سبز مانند چند گلدان نگاه می کردند، نسبت به افرادی که در طول دوره بهبودی خود گیاهی در دیدشان نبود، مسکن های کمتری مورد نیازشان بود و همچنین بستری کوتاه تری نیز در بیمارستان داشتند.

5. افزایش رضایت شغلی

گیاهان ممکن است، دیدگاه شما را نسبت به کار بهبود بخشند. طبق آمار، کسانی که محیط اداری آن ها شامل عناصر طبیعی مانند گیاهان است، نسبت به افرادی که گلدانی در محل کارشان نیست، رضایت شغلی و تعهد بیشتری نسبت به سازمان و شرکت خود دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 2 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1402 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2378

به "4 دلیلی برای اینکه همین الان بروید گیاه آپارتمانی بخرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 دلیلی برای اینکه همین الان بروید گیاه آپارتمانی بخرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید