آتن آتش زدن پرچم ترکیه طی تظاهرات در یونان را محکوم کرد

به گزارش تور تایلند ارزان، وزارت خارجه یونان طی بیانیه ای آتش زدن پرچم ترکیه طی تظاهرات در این کشور علیه افتتاح مسجد ایا صوفیه در استانبول را محکوم کرد.

آتن آتش زدن پرچم ترکیه طی تظاهرات در یونان را محکوم کرد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش به نقل از آناتولی، یونان روز شنبه سوزاندن پرچم ترکیه در پی اعتراضات در آتن علیه افتتاح مسجد ایا صوفیه در استانبول ترکیه را محکوم کرد.

در تظاهراتی که در شهر تسالونیکی و یک روز قبل برگزاری اولین نماز جماعت در مسجد ایا صوفیه انجام شد، معترضان پرچم ترکیه را به آتش کشاندند. در پی افتتاح مسجد ایا صوفیه طی رزوهای اخیر افزایش یافته است.

وزارت خارجه یونان طی پیامی در حساب توییتری خود نوشت: قطعا هر اقدامی را که موجب توهین به نماد ملی هر کشوری گردد، محکوم می کنیم.

بیانیه وزارت خارجه یونان پس از آن منتشر شد که آنکارا مقامات آتن را به گرایش تمایلات ضداسلامی متهم کردند. حامی اکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه طی بیانیه ای کتبی و در اعتراض به یونان بیان کرد: ما اظهارات خصمانه ای را که اعضای دولت و مجلس یونان انجام داده اند را عامل تحریک افکار عمومی و سوزانده شدن پرچم خود در تسالونیکی می دانیم.

در تاریخ 10 ژوئیه، دادگاهی در ترکیه حکم قبلی در مورد ایا صوفیه که آن را تبدیل به موزه نموده بود، باطل کرد. مسجد ایا صوفیه همچنین جزو مناطق برتر توریستی ترکیه به شمار می رود و سالانه تعداد زیادی از بازدید کنندگان داخلی و خارجی را به خود جذب می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1155

به "آتن آتش زدن پرچم ترکیه طی تظاهرات در یونان را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتن آتش زدن پرچم ترکیه طی تظاهرات در یونان را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید