چگونه برترین تجربه بازدید از موزه ها را داشته باشیم؟

به گزارش تور تایلند ارزان، راهنمای بازدید از موزه های اروپا

برخی از افراد به اروپا می آیند، وارد موزه های مشهور، کلیسا ها و مکان های تاریخی آن می شوند، چند دقیقه ای قدم می زنند، آثار را دیدن می نمایند و سپس خارج می شوند. اما با کمی آگاهی و اطلاعات، بازدید شما خیلی دل نشین تر و بهتر خواهد بود.

چگونه برترین تجربه بازدید از موزه ها را داشته باشیم؟

اروپا گنجینه ای بی نظیر از آثار هنری و تاریخی است. بعضی ها معتقدند که بازدید از بزرگ ترین موزه های دنیا در اروپا، مهم ترین کاری است که در سفر به این قاره باید انجام دهند. اما بعضی دیگر موزه ها را حوصله سر بر و خسته نماینده می دانند. اما مسئله ای که مهم است اینکه، مثلاً، لازم نیست حتماً فوتبالیست باشید تا از تماشا فوتبال لذت ببرید. همین امر در خصوص موزه ها و آثار هنری هم صدق می نماید. پس لازم نیست نقاش یا هنرمند باشید تا از تماشا این موزه ها لذت ببرید. فقط کافیست به این موزه ها بروید و در زیبایی آثار آن غرق شوید. ولی با این حال، اگر به موارد زیر دقت کنید بازدید بهتر و لذت بخش تری از موزه های اروپا خواهید داشت. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا نکاتی را در خصوص چگونه داشتن برترین تجربه بازدید از موزه های اروپا را ارائه کنیم.

در خصوص تاریخ و هنر یاد بگیرید

اگر به برجسته ترین موزه های اروپا، مثل موزه ملی باستان شناسی در آتن بروید، از ظاهر خیلی از افراد مشخص است که از بازدید خود لذت می برند. بعضی ها هم شاید از ظاهرشان مشخص باشد که از آثار موجود در موزه خوششان نیامده است. شما هم ممکن است همین حس را داشته باشید و از خودتان بپرسید که چطور ممکن است کسی از این آثار خوشش بیاید؟ اما اگر چند وقت بعد و بعد از گذراندن چند واحد درس تاریخ مجدداً از همین موزه بازدید کنید، اوضاع فرق کند و خیلی بیشتر تحت تاثیر قرار بگیرید. این تغییر احساس به خاطر تغییر در اطلاعات شما است. بنابراین حتماً قبل از بازدید از هر موزه ای در خصوص آثارش مطالعه کنید و اطلاعاتی را به دست بیاورید تا بازدید برایتان مجذوب نماینده تر گردد. تصور کنید از آثاری بازدید می کنید که می دانید چه موقع ساخته شده اند، چه کسی آنها را ساخته، هزینه ساخت آنها را چه کسی پرداخت نموده، چه نمادهایی در آن به کار رفته و … در این صورت بازدید خیلی مجذوب نماینده تر می گردد.

شاهکارهای هنری را از دست ندهید

یک تصور اشتباه و متداولی که وجود دارد این است که موزه های بزرگ دنیا همگی فقط آثارهای برجسته را در خود نگهداری می نمایند. اما واقعیت این است که تنها بخشی از آثار هر موزه مهم تر هستند و بازدید از آنها لازم است و اینکه شما نمی توانید از همه آثار موجود در یک موزه بازدید کنید. با استفاده از راهنماهای گردشگری یا کتابچه های موجود در موزه ها، می توانید مهم ترین آثار موجود در موزه را شناسایی کنید و فقط از آنها بازدید کنید. کتابچه های بعضی از موزه ها لیستی از مهم ترین آثار موجود در آن موزه را هم ارائه می نماید. پس یک راه حل این است که، در ابتدای بازدید که انرژی و حوصله بیشتری دارید، از این آثار معروف تر تماشا کنید و بازدید از سایر آثار موزه را به انتهای وقت موکول کنید که اگر هم حوصله نداشتید و یا خسته شدید، چیز مهمی را از دست نداده باشید.

زمان بیشتری را برای هر اثر اختصاص دهید

اگر علاقه خاصی به یک اثر مانند Mona Lisa و یا The last supper دارید، زمان بیشتری را در کنار این آثار بگذرانید و از توضیحات راهنماهای مختلفی که از آنجا عبور می نمایند بهره ببرید. هریک از این راهنماها تحقیقات خاصی در خصوص این آثار نموده اند و اطلاعاتشان با دیگری فرق می نماید. بنابراین توضیحات هریک از آن ها برای شما مکمل یکدیگر خواهند بود و اطلاعات بیشتری در خصوص اثر هنری مورد نظرتان به دست می آورید.

از تور و راهنما های صوتی بهره ببرید

نسخه های مختلفی از راهنماهای صوتی بازدید از مقاصد و جاذبه های مختلف دنیا موجود هستند که یا می توانید آن ها را خریداری کنید، و یا اینکه رایگان تهیه کنید. این راهنماهای صوتی شما را در جهت بازدید از جاذبه همراهی و هدایت خواهند کرد و توضیحات لازم برای هر اثر را ارائه خواهند کرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2136

به "چگونه برترین تجربه بازدید از موزه ها را داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه برترین تجربه بازدید از موزه ها را داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید