شروع به کار میز توسعه روابط تجاری عمان در اتاق شیراز

به گزارش تور تایلند ارزان، نخستین جلسه میز توسعه روابط تجاری عمان با مشارکت اتاق مشترک ایران و عمان و با حضور دبیرکل دفتر هماهنگی امور مالی استانداری فارس، معاون برنامه ریزی و رئیس اداره خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، نماینده وزارت امور خارجه، شرکت شهرک های صنعتی و صندوق توسعه صادرات استان فارس به وسیله وبینار برگزار گردید.

شروع به کار میز توسعه روابط تجاری عمان در اتاق شیراز

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز در این جلسه با اشاره به راه اندازی میز توسعه روابط تجاری استان فارس با عمان، گفت: نزدیکی جغرافیایی استان فارس و کشور عمان یکی ازمزیت ها برای گسترش مراودات تجاری بازرگانان است و در مقابل به واسطه این مزیت، مردم عمان نیز از دیرباز در قالب گردشگری سلامت و دریافت خدمات درمانی به استان فارس سفر می نمایند.

جمال رازقی جهرمی، اضافه نمود: همچنین وجود خط هوایی مسقط - شیراز از دیگر مزیت های اقتصادی فارس برای توسعه مبادلات تجاری با این کشور است.

او اظهار کرد: تا به امروز عمده صادرات استان فارس به کشور عمان در حوزه میوه و تره بار بوده است اما مزیت های دیگری از جمله گردشگری و جهانگرد سلامت، خشکبار و خدمات فنی و مهندسی وجود دارد که هر یک از این بخش ها باید با نگاه تخصصی اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد احتیاج است این میز در گام نخست موانع تجارت بازرگانان استان فارس و عمان احصا و در جهت برطرف آنها راه چاره ارائه گردد.

رئیس اتاق شیراز ادامه داد: استان فارس در بخش خدمات فنی مهندسی پتانسیل های و شرکت های خوبی دارد که در حوزه خدمات فنی مهندسی و حضور شرکت های استان فارس در حوزه فعالیت های عمرانی و معدنی در کشور عمان احتیاجمند همکاری بیشتر اتاق مشترک ایران و عمان هستیم.

رازقی جهرمی توضیح داد: سالهاست که صادرنمایندگان و بازرگانان استان فارس در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عمان حضور دارند که از اهداف راه اندازی این میز در اتاق شیراز برطرف موانع تجارت استان و ارائه خدمات مناسب به تجار استان فارس در عمان است.

او گفت: کشور عمان با 21 کشور جهان تفاهم نامه منع تعرفه ورودی و خروجی دارد که ما می توانیم با برنامه ریزی از این ظرفیت عمان به عنوان یک مرکز صادراتی برای استان استفاده کنیم.

رازقی جهرمی اضافه نمود: ارائه راه چارههای عملی برای حضور پایدار بازرگانان و تجار استان فارس در بازار عمان از اولویت های میز عمان در اتاق شیراز باشد.

در ادامه این جلسه، آرزو جاقتصادی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عمان نیز گفت: میز توسعه تجارت با عمان با هدف انتقال تجربه، ارائه خدمات مناسب و تخصصی، اگاهی بخشی و جلوگیری از آسیب و زیان تجار و بازرگانان که در بازار عمان حضور دارند در بعضی از اتاق های بازرگانی شهرستان ها راه اندازی شده است.

او با بیان اینکه صادرنمایندگان و تجار استان فارس در بازار کشور عمان حضور فعال دارند اعلام کرد: متاسفانه بعضی از صادرنمایندگان و تجار ما به دلیل عدم شناخت کافی تجارت و حضور در بازارهای هدف شاهد ضرر و زیان هایی می شوند که اولویت ما در راه اندازی میز توسعه تجارت عمان در اتاق های بازرگانی ارائه اطلاعات واقعی و تصویر درست از فضای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور عمان به بازرگانان است.

جاقتصادی جهرمی اظهار کرد: برگزاری وبینارهای تخصصی، ارائه مشاوره های اختصاصی، اعزام هیات های تجاری، ارائه هرگونه همکاری در فعالیت های اقتصادی با کشور عمان از جمله خدمات این میز به تجار و بازرگانان است.

او ادامه داد: پتانسیل استان فارس در بخش خدمات فنی و مهندسی به ویژه بخش معدن و پروژه های عمرانی یکی از مزیت های مهم برای گسترش مراودات اقتصادی این استان با کشور عمان خواهد بود.

در ادامه سیدرضا ساداتی، معاون برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم گفت: در شرایط فعلی مهمترین موضوعی که اتاق مشترک در کشور هدف صادراتی می تواند به صادرنمایندگان ما ارائه کند در حوزه مسائل اقتصادی و صرافی هاست و این معضل عظیم صادرنمایندگان ماست.

همچنین عبدالعظیم خادم حمزه، مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس هم گفت: استان فارس نسیت به سایر استان ها شرایط بهتری برای گسترش مراودات اقتصادی با کشور عمان دارد لذا باید برای حضور پر رنگ تر و ماندگار تجار و بازرگانان فارس در بازار کشور عمان برنامه ریزی جدی و مدون انجام گردد که در این زمینه ظرفیت استان در بخش گردشگری سلامت باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

خادم حمزه با بیان اینکه از دست رفتن بازار و اعتبار صادرنمایندگان در بازارهای خارجی موجب از دست رفتن بازارهای صادراتی می گردد افزود: این میز مشترک فرصت های صادراتی کشور عمان را به صورت تخصصی به صادرنمایندگان اعلام کند زیرا شرایط اقتصادی کشور ما ماندگار نخواهد بود و باید از فرصت موجود برای برنامه ریزی مناسب استفاده کرد.

در ادامه خانم سیاحی، مدیر عامل صندوق توسعه صادرات استان فارس نیز گفت: اتاق های بازرگانی در استان ها ظرفیت های بسیار خوبی دارند که اتاق های مشترک باید حامی، پشتیبان و برطرف نماینده مسائل بازرگانان و صادر نمایندگان ما در کشورهای هدف باشند تا در بازارها حضور پر رنگ تری داشته باشند.

در این جلسه اعضای حاضر نماینده دستگاه های اجرایی استانداری فارس، شرکت شهرک های صنعتی، وزارت امور خارجه، صندوق توسعه صادرات استان و بعضی ازصادرنمایندگان عضو اتاق بازرگانی به بیان دیدگاه های خود در مورد تجارت استان فارس و کشور عمان پرداختند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1325

به "شروع به کار میز توسعه روابط تجاری عمان در اتاق شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار میز توسعه روابط تجاری عمان در اتاق شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید