آلمان انگلیس را در فهرست پرخطرترین منطقه ها کرونایی قرار داد

به گزارش تور تایلند ارزان، آلمان به علت شیوع روزافزون ویروس جهش یافته هندی در انگلیس این کشور را از فهرست منطقه ها خطر به فهرست کشورهای با بالاترین خطر کرونا منتقل نموده و سخت ترین محدودیت های سفر را برای مسافران از این کشور مد نظر قرار داد.

آلمان انگلیس را در فهرست پرخطرترین منطقه ها کرونایی قرار داد

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، مدت طولانی بود که انگلیس به اسم یک مدل پیروز اروپایی در مبارزه و مهار کرونا مطرح بود. اما حالا این کشور در حال تبدیل شدن به کانون شیوع ویروسی جهش یافته و خطرناک است.

به دلیل توسعه ویروس جهش یافته هندی در انگلیس دولت آلمان از روز یکشنبه این کشور را در فهرست خطرناک ترین کشورهای کرونایی یعنی کشورهای با خطر ویروس های جهش یافته قرار می دهد. این خبر را انستیتو رابرت کخ آلمان روز گذشته (آدینه) بیان کرد. به این ترتیب سفرها از انگلیس به آلمان به شدت محدود می گردد. بر اساس قواعد کرونایی در آلمان از این روز تنها اتباع آلمانی و یا اشخاصی که در آلمان زندگی دائم دارند می توانند از انگلیس به صورت هوایی، زمینی و یا ریلی به آلمان سفر نمایند. برای این مسافران هم یک قرنطینه دو هفته ای مد نظر قرار گرفته است که با تست منفی کرونا هم از طول این دوره قرنطینه کاسته نمی گردد.

از طرف دیگر تعهد قرنطینه برای مسافران از کشورهای فرانسه، کرواسی و اسلوونی به دلیل آمار کرونایی در حال کاهش در این کشورها برداشته می گردد. این کشورها از فهرست منطقه ها پر خطر کرونایی آلمان به فهرست منطقه ها خطر معمولی تغیر صندلی دادند.

انستیتو رابرت کخ آلمان بعلاوه از حذف کشورهای اسلواکی، فنلاند، رومانی، سان مارینو و جامائیکا و بعضی منطقه ها اسپانیا و ایرلند از منطقه ها خطر کرونایی آلمان اطلاع داد.

انگلیس اولین کشور اروپایی است که مجددا در فهرست خطرناک ترین کشورهای کرونایی یعنی از نوع مرتبط با ویروس های جهش یافته قرار گرفته است. در حال حاضر تنها 11 کشور در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین در این گروه با بالاترین خطر کرونا قرار دارند.

ویروس جهش یافته هندی عامل افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان نو در هند در ماه های اخیر بوده است. نهادهای بهداشتی انگلیس هم تا 19 ماه می از کشف بیش از 3400 مورد آلودگی به این ویروس خطرناک در کشورشان اطلاع دادند که فرایند افزایشی چشمگیری داشته است.

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان هنوز اطلاعات کافی درباره این ویروس به دست نیامده است. رئیس این انستیتوی آلمانی روز آدینه بیان کرد که احتمال سرایت بیشتر و کارآمدی کم تر واکسن ها در برابر این ویروس وجود دارد.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم با اشاره به تحولات در انگلیس درباره شیوع این ویروس خطرناک ابراز نگرانی نموده است. وی تاکید نمود که باید از این مسئله که این ویروس در کشور شیوع پیدا کند جلوگیری کرد.

انگلیس مدتی بود که به اسم مدلی پیروز در مبارزه با ویروس کرونا مطرح بود. اعمال یک قرنطینه سخت و سرعت واکسیناسیون بالا تعداد مبتلایان در این کشور را به شدت کاهش داد به گونه ای که آلمان چندی پیش این کشور را کاملا از منطقه ها خطر کرونایی خود خارج کرد. آلمان البته به دلیل شیوع ویروس هندی در این کشور هفته گذشته انگلیس را در فهرست منطقه ها خطر و روز گذشته هم در فهرست پر خطرترین منطقه ها کرونایی قرار داد.

انگلیس تا به حال در این باره ابراز اطمینان نموده که این ویروس را کاملا تحت کنترل دارد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم خواهان رعایت جوانب احتیاط در کاهش محدودیت ها شده است. وی روز گذشته در سخنانی در برلین ابراز امیدواری کرد که شهفرایندان رفتار مسئولانه ای داشته باشند.

وی بیان کرد که این ویروس از بین نرفته است و باید پایبندی به قواعد کرونایی همانند سابق وجود داشته باشد. وی بر اهمیت استفاده از ماسک و رعایت فاصله ایمنی تاکید نمود.

مرکل با اشاره به کاهش آمار مبتلایان نو در کشور و اعلام اینکه با توجه به این تحولات می توان گام هایی در راستا بازگشایی ها برداشت در عین حال بر لزوم رعایت جوانب احتیاط تاکید نمود.

وی با اشاره به شیوع ویروس هندی گفت : ما باید کاملا مراقب باشیم.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 7082 مورد نو به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان نو به کرونا در این کشور در عرض یک هفته و به ازای هر 100 هزار نفر به 66.8 کاهش پیدا کرد. در این مدت 170 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس نوترین آمارها تا به حال در آلمان 3646600 نفر به کرونا مبتلا شده و 87852 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1854

به "آلمان انگلیس را در فهرست پرخطرترین منطقه ها کرونایی قرار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان انگلیس را در فهرست پرخطرترین منطقه ها کرونایی قرار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید