تور یونان: اتحادیه اروپا توقیف 2 نفتکش متخلف یونانی را غیرقابل قبول خواند!

به گزارش تور تایلند ارزان، اتحادیه اروپا امروز بدون اشاره به راهزنی دریایی آتن ادعا کرد که توقیف 2 نفتکش متخلف یونانی از سوی ایران غیرقابل قبول است!

تور یونان: اتحادیه اروپا توقیف 2 نفتکش متخلف یونانی را غیرقابل قبول خواند!

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه اروپا بدون اشاره به راهزنی دریایی آتن در موضوع نفتکش ایرانی، اقدام ایران در توقیف 2 نفتکش متخلف یونانی را غیرقابل توصیف کرد!

به گزارش وبگاه اتحادیه اروپا، پیتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای در این خصوص اظهار داشت: ما با نگرانی زیاد توقیف غیرقابل قبول دو کشتی یونانی به وسیله ایران در خلیج فارس را پیگیری می کنیم!

سخنگوی اتحادیه اروپا در این خصوص اضافه نمود: ما بلافاصله نگرانی شدید خود را با مقام های ایرانی در خصوص این اقدامات ابراز نموده و خواهان شفاف سازی، حل و فصل و کاهش سریع تنش شدیم.

بیانیه مذکور در ادامه مدعی است: آزادی دریانوردی و جریان آزاد تجارت، اصل اساسی اتحادیه اروپا است!

پیتر استانو در این بیانیه اضافه نمود: ما در ارتباط بسیار نزدیک با مقام های یونانی درباره شرایط کشتی پگاسوس (Pegasus) هستیم که در توقیف یونان واقع شده است.

ماجرا از آنجا شروع شد که غروب روز آدینه (به وقت محلی) گذشته وبگاه ترِید ویند نیوز اظهار داشت که ایران فروند نفتکش متعلق به یونان را توقیف نموده است.

اقدام ایران در توقیف 2 نفتکش مذکور پس از آن روی داد که یونان نفتکش حامل نفت تهران که نزدیک این کشور توقیف نموده بود را به آمریکا تحویل داد.

گزارش ها در این خصوص نشان می داد که سوپر تانکر دلتا پوزایدون که مقابل سواحل عسلویه در شمال خلیج فارس توقیف شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2195

به "تور یونان: اتحادیه اروپا توقیف 2 نفتکش متخلف یونانی را غیرقابل قبول خواند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: اتحادیه اروپا توقیف 2 نفتکش متخلف یونانی را غیرقابل قبول خواند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید