افزایش حجم معاملات در انتظار بورس است؟، بازار سهام کم ریسک و مقرون به صرفه برای سرمایه گذاری

به گزارش تور تایلند ارزان، به گزارش خبرنگاران، بورس در حالی هفته سوم آبان ماه را به اتمام رساند که با پیشتازی گروه بانک و موسسات اعتباری و تعلیق خودرویی ها افزایش حجم خورد و سبز به سرانجام رسید. اگرچه ارزش معاملات با افت ناچیزی روبرو شد اما کارشناسان به ادامه فرایند مثبت بازار امیدوارند.

افزایش حجم معاملات در انتظار بورس است؟، بازار سهام کم ریسک و مقرون به صرفه برای سرمایه گذاری

میثم مسلمان زاده، کارشناس بازار سهام، گفت: اتفاقی که امروز در راستای آزادسازی قیمت ها در بازار خودرو افتاد اگرچه مخالفانی داشت و مقاومت های برای تحقق آن بود، اما باید صورت می گرفت.

وی ادامه داد: حذف ارز 4200 تومانی و حرکت به سمت آزادسازی قیمت ها در میان مدت، اتفاقات جالبی را در بازار سهام رقم می زند. این موضوع هم به نفع سهامداران است و هم دولت می تواند از آن سود ببرد. البته آزادسازی قیمت ها نه فقط در قیمت تمام شده بلکه در نرخ مواد اولیه هم باید صورت گیرد.

مسلمان زاده اعلام کرد: بازار سهام با چند پارامتر به بازار جذابی تبدیل می گردد. یکی از این پارامترها عدم کتمان دلار است. دلار به عنوان پیشران اصلی خود را نشان می دهد. رشد آهسته و پیوسته قیمت دلار بهتر از جلوگیری دستوری از آن است.

اقتصاد خود را با افزایش قیمت دلار وفق می دهد

این کارشناس با اشاره به اینکه اقتصاد جامعه خود را با شیب ملایم رشد قیمت دلار وفق می دهد، گفت: حتی تثبیت قیمت دلار در نرخ فعلی هم برای بورس تاثیر مثبتی دارد و منجر به سودآوری بازار خواهد شد.

مسلمان زاده در مورد سرمایه گذاری در بازار سهام نیز مطرح کرد: به اطمینان می توان گفت بازار سرمایه نسبت به دو بازار مسکن و خودرو مقرون به صرفه تر و نسبت به دلار و رمز ارز کم ریسک تر و به طور کلی برای سرمایه گذاری تا خاتمه سال مناسب تر است.

وی اضافه کرد: امیدوارم بازار شنبه هم مثبت باشد. موضوعی که معین است افزایش حجم معاملات است. اگرچه حجم هنوز به عدد مد نظر نرسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر احتیاج داریم بازار به حجم برسد و تثبیت گردد. دستکاری قیمت ها کم گردد و ناظر در بازگشایی ها دقت بیشتری داشته باشد.

آخرین پیش بینی های بازار سهام را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش بینی بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2025

به "افزایش حجم معاملات در انتظار بورس است؟، بازار سهام کم ریسک و مقرون به صرفه برای سرمایه گذاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حجم معاملات در انتظار بورس است؟، بازار سهام کم ریسک و مقرون به صرفه برای سرمایه گذاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید