افزایش نصب دوربین های تشخیص چهره در بریتانیا

به گزارش تور تایلند ارزان، پلیس بریتانیا نصب دوربین های مداربسته دارای فناوری تشخیص چهره را با وجود مخالفت های گسترده عمومی، بسیار محتاطانه ادامه می دهد. این اقدام با اعتراض فعالان حقوق بشر در این کشور روبرو شده است

افزایش نصب دوربین های تشخیص چهره در بریتانیا

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

ببه گزارش خبرنگاران به نقل از یورو نیوز، روزنامه فایننشیال تایمز برای نخستین بار نصب غیرقانونی این دوربین ها را افشا کرد.

شرکت پشتیبان این دوربین ها بلافاصله مدعی شد که نصب آنها تنها برای یاری به مبارزه پلیس با جرائم بوده و قراردادی تجاری برای توسعه همکاری بین آنها منعقد نشده است.

تحقیقات در خصوص میزان به کارگیری دوربین های دارای فناوری تشخیص چهره نشان داد که تعدادی دیگر از آنها نیز در مراکز خرید منچستر و موزه ای در شفیلد نصب شده است.

خبرگزاری فرانسه مدعی شده که پلیس لندن نیز هماهنگی های خود را برای بهره برداری کارآمد از این دوربین های جدید انجام داده و برای کاهش تنش ها در این خصوص متقاعد شده که شهروندان برای امتناع از ثبت اطلاعات چهره آنها توسط دوربین ها آزاد باشند.

پلیس لندن نیز اعلام نموده که از اطلاعات ثبت شده توسط این دوربین ها فقط برای تعقیب مجرمان استفاده خواهد نمود، آن هم به شرطی که درصد شباهت اطلاعات ثبت شده با شواهد در اختیار پلیس بسیار بالا باشد.

اِد بریج نخستین قربانی این فناوری است، اطلاعات ثبت شده چهره او در جریان خرید کریسمس سال 2017 میلادی موجب گرفتار شدن او پس از مشارکت در خشونت های شهری سال 2018 شد.

پرونده ای که شکل گیری آن با استفاده از اطلاعات شناسایی چهره موجب برانگیخته شدن اعتراض فعالان حقوق بشر شده است. آنها معتقدند که توسعه بهره گیری از این فناوری انسان ها را ناچار به خود سانسوری و تغییر رفتار طبیعی و آزادانه در جامعه می نماید.

با این وجود، پلیس بریتانیا به نتایج تحقیقات سال 2017 اندیشکده بورکینگز تکیه دارد که نشان می دهد، لندن به نصب 420 هزار دوربین نظارتی احتیاج دارد. در صورت نصب این میزان دوربین، لندن پس از پکن، پایتخت چین، بیشترین تعداد دوربین را در میان کلان شهرهای دنیا خواهد داشت. در حال حاضر 470 هزار دوربین نظارتی در شهر پکن فعال است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 633

به "افزایش نصب دوربین های تشخیص چهره در بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نصب دوربین های تشخیص چهره در بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید