تور ارزان استرالیا: امکان پرواز 4 ساعته لندن به سیدنی تا دهه 2030، با فضاپیمای مافوق صوت

به گزارش تور تایلند ارزان، شرکت موتورهای واکنشی در انگلیس با ادغام موتور هوازی و موشک می خواهد تا دهه 2030، فضاپیمای مافوق صوتی فراوری کند که بتواند فاصله لندن تا سیدنی را در عرض 4 ساعت طی کند.

تور ارزان استرالیا: امکان پرواز 4 ساعته لندن به سیدنی تا دهه 2030، با فضاپیمای مافوق صوت

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

در صورتی که موتور موشک مافوق صوتی که در انگلستان ساخته می گردد، بتواند پرواز کند، تا دهه 2030 احتمال کوتاه تر شدن زمان پرواز لندن به سیدنی به چهار ساعت وجود دارد. آژانس فضایی انگلستان روز سه شنبه در کنفرانس فضایی انگلستان 2019 خاطرنشان کرد که در توافق نامه ای با عنوان اولین پل فضایی دنیا، همکاری تنگاتنگی با آژانس فضایی استرالیا خواهد داشت.

موتور SABRE یک موتور واکنشی هوازی سینرجتیک از شرکت موتورهای واکنشی مستقر در آکسفوردشایر است. گراهام ترنوک، رئیس آژانس فضایی انگلستان گفته است:

زمانی که بتوانیم موتور موشک SABRE را به مرحله اجرا برسانیم، شاید قادر باشیم فاصله انگلیس تا استرالیا را در مدت زمان کوتاه چهار ساعت طی کنیم. این فناوری قطعاً می تواند ما را به هدف مان برساند. با توجه به اینکه در مراحل کار پیشرفت زیادی داریم، دهه 2030 را زمان اجرای آن می دانیم.

هواداران پروازهای مافوق صوت از زمان توقف پرواز کنکورد در سال 2003، در پی راه جدیدی برای شکستن دیوار صوتی بوده اند. شرکت موتورهای واکنشی در آوریل 2019 خبر از آزمایش موفقیت آمیز پیش خنک نماینده ای را داد که پرواز با سرعت 3.3 ماخ یا بیش از سه برابر سرعت صوت را شبیه سازی می کرد. این سرعت بیش از 50 درصد سریع تر از سرعت هواپیمای کنکورد است که سفر بین نیویورک تا پاریس را در مدت زمان 3.5 ساعت انجام می داد و با سرعت ثبت شده لاکهید اس آر-71 بلک برد، سریع ترین هواپیمای جتی که تا به امروز ساخته شده است، برابری می نماید.

آزمایش پیش خنک نماینده در مرکز آزمایش Colorado Air and Space Port در ایالات متحده آمریکا انجام شد. با چنین سرعتی، جریان هوا در موتور به دمای فوق العاده بالایی می رسد و می تواند به طور بالقوه باعث خسارت گردد.

پیش خنک نماینده، دمای هوا را قبل از رسیدن به هسته موتور کاهش می دهد. آزمایشات اخیر نشان داده است، این بخش از موتور می تواند حرارت هوای ورودی که به بیش از 1000 درجه سلسیوس می رسد را در کمتر از یک بیستم ثانیه، به دمای محیط برساند. مارک توماس، مدیرعامل شرکت موتورهای واکنشی، می گوید:

فناوری اختصاصی پیش خنک نماینده این شرکت توانسته است عملکرد انتقال حرارتی را به شکلی منحصربه فرد انجام دهد که نقطه عطف بسیار مهمی به شمار میرود. برنامه آزمایش اچ تی ایکس این پیش خنک نماینده، تمام اهداف آزمایش را برآورده کرد و آزمایش های موفقیت آمیز اولیه نشان می دهد که چطور پیش خنک نماینده ما می تواند قابلیت های پیشرفته انتقال حرارتی را در وزن کم و میزان فشرده ارائه کند. این فناوری را بعلاوه می توان در هوانوردی هیبرید الکتریکی و همین طور پروازهای با سرعت بسیار بالا مورد استفاده قرار داد.

موتور SABRE به گونه ای طراحی شده است که سرعت آن در اتمسفر زمین به پنج ماخ می رسد و در ادامه می تواند به موشکی تبدیل گردد که با سرعت 25 ماخ در فضا پرواز کند. این موتور از اتمسفر تنفس می نماید و به این ترتیب از نظر مصرف سوخت بهینه تر می گردد و وزنش هم کمتر از موتورهای فعلی موشک است که مجبور هستند منبع اکسیژن را همراه خود حمل نمایند. شائون دریسکول، مدیر برنامه ها در شرکت موتورهای واکنشی، می گوید:

مهم ترین مزیت موتور SABRE در این است که مشابه هیبرید یک موتور موشک و موتور هوازی عمل می نماید و به موشک امکان تنفس هوا را می دهد. موشک ها در طول 70 سال گذشته پیشرفتی ننموده اند، در حالی که موتورهای هوازی بسیار کارآمد شده اند؛ به این ترتیب اگر بتوانیم یک موتور هوازی را با موشک ادغام کنیم، می توانیم یک سیستم پیشرانه کارآمد و بسیار سبک داشته باشیم و عملاً یک فضاپیما فراوری کنیم.

موتور SABRE آن چنان مورد توجه بوده است که شرکت موتورهای واکنشی طی چهار سال گذشته، بیش از 130 میلیون دلار سرمایه گذاری دریافت نموده است؛ علاوه بر این، بازیگران مهم صنعت نظیر BAE Systems، رولز رویس و بوئینگ هوریزون ایکس نیز از سرمایه گذاران این پروژه بوده اند. این شرکت در حال نهایی سازی ساخت یک مرکز آزمایش در باکینگهام شر بریتانیا است تا از آن برای اولین آزمایش زمینی هسته تنفس هوا در موتور SABRE استفاده کند.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2097

به "تور ارزان استرالیا: امکان پرواز 4 ساعته لندن به سیدنی تا دهه 2030، با فضاپیمای مافوق صوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استرالیا: امکان پرواز 4 ساعته لندن به سیدنی تا دهه 2030، با فضاپیمای مافوق صوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید