انتخاب رنگ در طراحی اتاق خواب

به گزارش تور تایلند ارزان، آیا تا به حال به طراحی اتاق خواب خود با استفاده از رنگ های جذاب و چشمگیر فکر نموده اید؟ انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این جا به معرفی نمونه ای از رنگ ها و الگوهای رنگی که باعث ایجاد زیبایی دوچندان در اتاق خواب می شوند، می پردازیم.

انتخاب رنگ در طراحی اتاق خواب

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

استفاده از رنگ سبز

اگر برای رنگ آمیزی اتاق خواب خود از رنگ های خنثی استفاده نموده اید، برای خارج شدن از حالت یکنواختی اتاق می توانید از رنگ سبز استفاده نمایید. استفاده از رنگ سبز باعث القای گرمی در فضای اتاق می گردد. استفاده از دو رنگ سبز و خاکستری در کنار یکدیگر، تلفیق بسیار زیبایی ایجاد می نماید. در کنار این رنگ می توانید از اکسسوری و ملحفه سفید رنگ استفاده نمایید.

استفاده از رنگ طلایی و براق

استفاده از رنگ های براق مانند رنگ طلایی، نمای چشمگیری به اتاق خواب شما می دهد. استفاده از یک آینه با قاب طلایی از ایده های منحصر بفردی است که می توان از آن در اتاق خواب استفاده کرد. در کنار استفاده از وسایل براق و طلایی رنگ، از رنگ هایی مانند قرمز و صورتی استفاده نمایید. این کار باعث ایجاد کنتراست شده و زیبایی اتاق خواب را دو چندان می نماید.

استفاده از رنگ آبی

با استفاده از رنگ های آبی و سفید اتاق خوابی سرزنده و منحصر بفردی خواهید داشت. این دو رنگ هیچ گاه قدیمی نمی شوند. استفاده از رنگ نیلی در کنار رنگ آبی، بهترین ترکیب ممکن را ایجاد می نماید. در کنار این دو رنگ می توانید از هرگونه رنگ خنثی دیگری نیز استفاده نمایید. در این طراحی از اکسسوری هایی با رنگ های برجسته بهره ببرید. اگر به دنبال ایجاد آرامش در اتاق خواب خود هستید استفاده از رنگ آبی در کنار رنگ سفید بهترین راهکاری است که می توانید اجرایی کنید. در کنار این دو رنگ می توانید از انواع کاغذ دیواری راه راه و کوسن های آبی رنگ استفاده نمایید.

امتحان کرن روش های مختلف

به دنبال روش ها و گرایش های مختلف برای طراحی اتاق خواب باشید. استفاده از رنگ های مختلف، آسان ترین و سریع ترین راه برای تغییر حال و هوای اتاق می باشد. انتخاب رنگ مناسب باعث موفقیت آمیز بودن طراحی اتاق خواب می گردد. شما می توانید با استفاده از رنگ های مختلف حس و حال سبک گرمسیری را در اتاق خواب خود اجرایی کنید. استفاده از هاموک گزینه خوبی برای تکمیل این طراحی می باشد. در کنار این طراحی می توانید از رنگ های صورتی و آبی اقیانوسی بهره ببرید. استفاده از گیاهان سبز رنگ نیز می تواند در طراحی به سبک گرمسیری مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از رنگ های رایج

رنگ خاکستری نمونه ای از رنگ هایی است که اغلب افراد در طراحی های خود از آن استفاده می نمایند. رنگ خاکستری به فضای اتاق عمق می بخشد. برای استفاده از این رنگ می توانید از طیف های مختلف آن استفاده نمایید. از آن جایی که رنگ خاکستری، رنگی خنثی در نظر گرفته می گردد، از رنگ های مختلف می توان در کنار آن استفاده کرد. رنگ صورتی و خاکستری تلفیقی زیبا ایجاد خواهند کرد.

استفاده از رنگ قرمز

این امکان برای شما وجود دارد که تنها از یک رنگ برای طراحی اتاق خواب خود استفاده نمایید. استفاده از رنگ قرمز باعث ایجاد فضایی گرم در اتاق خواب شما می گردد. اگر اتاق خواب شما شمالی است انتخاب این رنگ بسیار مناسب می باشد. برای ایجاد تعادل در محیط می توانید از رنگ سفید در کنار رنگ قرمز استفاده نمایید.

استفاده از رنگ های مکمل

اگر به دنبال ایجاد فضایی نشاط آور هستید، پیشنهاد ما استفاده از رنگ های آبی و نارنجی در کنار یکدیگر می باشد. این ترکیب از نمونه های سبک مدرن شناخته می شوند. استفاده از این دو رنگ باعث می گردد که در طول روز انرژی زیادی داشته باشید. برای ایجاد تعادل در اتاق خوابی که از این رنگ ها در آن استفاده نموده اید، می توانید از رنگ های ملایم در کنار آن ها بهره ببرید. برای مثال رنگ سفید می تواند گزینه خوبی باشد.

استفاده از ترکیب رنگ ها

اگر از ترکیب رنگ ها در اتاق خواب درست استفاده گردد، نمای بسیار زیبایی ایجاد خواهد شد. برای مثال می توانید از ترکیب رنگ های زرد و صورتی بهره ببرید. استفاده از این رنگ ها فضای بسیار شادی برای شما ایجاد خواهد نمود. استفاده از رنگ های شاد و سرزنده در کنار رنگ های خنثی نیز می تواند تلفیقی زیبا ایجاد کند.

استفاده از رنگ صورتی

استفاده از رنگ صورتی مناسب اتاق های دخترانه می باشد و فضای رمانتیکی ایجاد می نماید. در کنار رنگ صورتی می توان از رنگ سفید بهره ببرید. برای مثال می توانید از رنگ سفید برای رنگ آمیزی دیوارها بهره ببرید. هم چنین می توان از این دو رنگ به صورت ترکیبی برای رنگ آمیزی دیوار استفاده کرد. در طراحی این چنین استفاده از یک لوستر می تواند باعث ایجاد نمایی خوب در اتاق گردد.

استفاده از رنگ های گرم و اِلمان های چوبی

برخی بر این باورند که از چوب تنها در سبک روستیک استفاده می گردد. اما به واقع این چنین نیست. استفاده از چوب طبیعی در اتاق خواب فضای بسیار مناسبی ایجاد می نماید. استفاده از رنگ خاکستری برای رنگ آمیزی دیوارها در کنار اِلمان های چوبی تلفیق بسیار مناسبی ایجاد می نماید. استفاده از شلف های چوبی نیز از دیگر ایده های کاربردی می باشد.

ایجاد تِم ساحلی

برای داشتن اتاق خوابی آرام بخش، استفاده از رنگ های آبی روشن و سفید را به شما پیشهاد می کنیم. استفاده از این دو رنگ در کنار یکدیگر باعث ایجاد تِم ساحلی می گردد. می توانید از کاغذ دیواری راه راه برای دیوار اصلی استفاده نمایید و با این کار نقطه کانونی در اتاق ایجاد کنید. استفاده از یک رو تختی سفید رنگ، زیبایی خاصی در تم ساحلی به وجود می آورد.

استفاده از رنگ سفید

اگرچه رنگ سفید، رنگ ساده ای می باشد اما تمامی سلیقه ها را جوابگو می باشد. استفاده از یک کاغذ دیواری که در آن الگوهای توری شکل دارد، اولین نکته ای است که باعث زیبایی اتاق خوابی به رنگ سفید می گردد. هرچه الگوهای به کار رفته در کاغذ دیواری بزرگتر باشد، تاثیر بهتری خواهد داشت. استفاده از یک تخت ام دی اف به رنگ سفید براق، نمای زیبایی ایجاد می نماید. می توانید از شلف های سفید رنگ در بالای تخت استفاده نموده و از آن برای قرار دادن وسایل تزئینی بهره ببرید. در طراحی اتاق خواب با استفاده از رنگ سفید، استفاده از بافت های مختلف برای عمق بخشی به فضا بسیار حائز اهمیت می باشد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 775

به "انتخاب رنگ در طراحی اتاق خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب رنگ در طراحی اتاق خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید