انتقال مخفیانه گنجینه های هنری دیده نشده در لوور

به گزارش تور تایلند ارزان، طی عظیم ترین انتقال تاریخ موزه لوور، در 16 ماه گذشته بیش از 100 هزار از گنجینه های هنری این موزه به طور مخفیانه به یک انبار فوق مدرن در شهر لیون در 120 کیلومتری پاریس منتقل شده است.

انتقال مخفیانه گنجینه های هنری دیده نشده در لوور

قرار است در طول یک پروژه پنج ساله، بیش از 250 هزار اثر شامل نقاشی، فرش، مجسمه و اشیاء زینتی که قدمت آن ها به دوران باستان تا قرن نوزدهم میلادی بازمی گردد به این انبار منتقل گردد که برای ساخت آن 73 میلیون دلار هزینه شده است.

مهم ترین دلیل انتقال آثار موزه لوور، قرار دریافت این موزه در منطقه ای سیل خیز عنوان شده است. در سال 2016 و در جریان وقوع سیل در پاریس، آثار موزه نیز در معرض خطر قرار دریافتد و کارکنان به صورت فوری اقدام به بسته بندی و بردن آثار به سطحی بالاتر کردند تا از رسیدن آب به آن ها جلوگیری گردد.

پربازدیدترین موزه دنیا که در سال 2019 نزدیک 10 میلیون بازدیدکننده داشت حالا با وجود ادامه قرنطینه با طولانی ترین تعطیلی از زمان جنگ دنیای دوم روبرو شده و حالا که روزانه 40هزار نفر در سالن های لوور قدم نمی زنند مسئولان موزه نیز از این فرصت طلایی برای بازسازی فضای موزه و آثار استفاده نموده اند.

سیاتل تایمز نوشت، موزه لوور با 620 هزار اثر دارای عظیم ترین مجموعه آثار هنری در دنیا است و از این میان تنها 35 هزار اثر در معرض دید عموم قرار گرفته و 35 هزار اثر دیگر نیز به صورت امانت در اختیار دیگر موزه های فرانسه واقع شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1654

به "انتقال مخفیانه گنجینه های هنری دیده نشده در لوور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال مخفیانه گنجینه های هنری دیده نشده در لوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید