این غذاهای ویتنامی هوش از سرتان می برد!

به گزارش تور تایلند ارزان، غذاهای ویتنام

در سفر به ویتنام به هر جای این کشور دوست داشتنی که بروید می توانید بوی خوش غذاهای ویتنامی را حس کنید، بوهایی که حسابی گرسنه تان می نمایند و شما را به سمت خود می کشانند! جالب است که حتی اگر در ساعاتی از نیمه شب هم در خیابان های این کشور قدم بزنید باز هم این بوها به مشامتان می رسد. خیلی ها ویتنام را به نام کشور موتورسوارها و کشورها غذاهای خوشمزه می شناسند. با تاریک شدن هوا فروشنده های هم بساط و چرخ دستی های خود را به کنار خیابان ها می آورند و غذاهای ارزان و خوشمزه سرو می نمایند، خیابان ها شلوغ و پر از جمعیت می گردد و بعد از آن مردمانی را می بینید که در همه جا هستند و در پیاده روها و کنار خیابانها جایگاه هایشان را گذاشته اند تا غذاها را مزه مزه نمایند. در این فهرست از خبرنگاران می بینید که غذاهای ویتنام که محبوب ویتنامی ها هستند کدام ها هستند شاید شما هم در سفرتان به دوست داشته باشید تا آن ها را امتحان کنید!

این غذاهای ویتنامی هوش از سرتان می برد!

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

بی بی کیو خیابانی

البته خیلی ها بی بی کیو را غذایی می دانند که از فیلیپین آمده است اما در هر صورت از هر جایی هم که آمده باشد ویتنامی ها خیلی خوب بلندند آن را درست نمایند و به همین دلیل هم هست که در این کشور بسیار محبوب است. در ویتنام بیشتر ماهی، فیله مرغ، ران و یا بال کبابی و گوشت قرمز فیله را کبابی می نمایند. کافیست به یکی از این دکه ها بروید و غذایتان را سفارش دهید و بهترین قسمت موضوع هم اینکه غذا بسیار ارزان است.

غذای Gôi Cuon

یکی دیگر از غذاهای ویتنام است و نام دیگر این غذا در ویتنام رول های بهاری است که تقریبا در تمام رستوران ها و منوهای غذایی دیده می گردد. احتمالا زمانی که به ویتنام سفر می کنید یک بار که این غذا را امتحان کنید بعد از آن مرتبا هر روز آن را سفارش دهید! این غذا متشکل از برنج، کاهو، میگو، نودل و سبزیجات تازه است و معمولا ویتنامی ها این غذا را با سس سویای شیرین بادام سوخاری و فلفل تند سرو می نمایند. فوق العاده خوشمزه!

غذای Bánh Xèo

Bánh Xèoدر واقع یکی از پنکیک های ویتنامی است که با انواع و اقسام خوراکی های مثل میگو، پیاز سبز و لوبیا خورده می گردد. آن ها این غذا را روی برگ سبز خردل سرو می نمایند تا دیگر احتیاج به قاشق و چنگال نداشته باشد به جای آن همین برگ را دور پنکیک می پیچید و میل می کنید. ویتنامی ها در کنار این غذا سس شیرین ماهی درست می نمایند که در ترکیب با این پنکیک طعم فوق العاده ای به آن می دهد. ترد بودن این پنکیک حس خوش خوردن آن را چندین برابر می نماید.

فو | Pho

فو را می توام محبوب ترین غذاهای ویتنام دانست؛ غذایی که هم خوشمزه و هم ارزان است و در تمام گوشه کنارهای ویتنام دیده می گردد. هر کاسه فو در ویتنام کمتر از 1 دلار هزینه دارد. اگر به طور کلی وسواس زیادی در غذا و غذا خوردن دارید بد نیست بدانید که آنتوی بوردین مشهور که جهانگرد غذایی است، بعد از امتحان کردن فو سعی نموده تا آن را بارها در خانه خود درست کند و بعد از این خبر بود که مشهوریت فو جهانی شد.

بان می | Bahn Mi

ساندویچ های بان می را هم مثل فو در همه جای این کشور می توان پیدا کرد. یکی از گردشگرهایی که به ویتنام سفر کرد گفته است که کاملا واضح و روشن این موضوع را به یاد دارد که در ساعت 3 صبح در حال قدم زدن در خیابان ها بوده و بعد به دکه هایی برخورده است که بان می درست می نموده و سرو می نموده اند. بان می کلمه ای ویتنامی به معنای نان گندم است.

بون چا هانوی | Bun Cha Hanoi

نوبتی هم باشد نوبت بون چا هانوی است. یکی دیگر از غذاهای ویتنام که طعم فوق العاده ای دارد. احتمالا تا به این جا متوجه شده اید که غذاهای فوق العاده در ویتنام کم نیستند، غذاهایی که با ذائقه بسیاری از ایرانی ها جور در می آیند، البته باید خودتان هم ذاتا آدم غذا دوستی باشید. کمی برسیم به بون چا هانوی که غذایی متشکل از گوشت قرمز گریل شده، نودل و پیاز و هویج و دیگر سبزیجات است. باور کنید این غذا به اندازه ای خوشمزه است که وقتی یک قاشق از آن را در دهانتان می گذارید احساس می کنید در دهانتان جشنی بر پا شده است! اصلا هم اغراق نیست. پس در سفر به ویتنام این غذای اصیل را میل کنید، غذایی که کاملا ارزشش را دارد.

چاکا | Cha ca

شاید برایتان دانستن این موضوع جذاب باشد که چاکا به عنوان یکی از غذاهای ویتنام آن قدر برای مردم این کشور پر اهمیت است که حتی یکی از خیابان هایشان را به نام آن نام گذاری نموده اند! چاکا نوعی غذای تهیه شده از سبزیجات، سیر و زنجبیل و تکه های ماهی های تازه دریایی است که در کره و پیاز خوابانده شده است که همه این مواد با هم در تابه سرخ شده و سرو می شوند. چاکا هم از آن دست غذاهایی است که مرتبا در مطبخ ها و رستوران های ویتنام طبخ می گردد چون هواداران زیادی دارد.

کائو لائو | Cao lau

بخش مرکزی ویتنام در ارائه غذاهای خوشمزه و خاص تا به حال پیروز ترین قسمت این کشور بوده است. در کنار دیگر غذاهای ویتنام، کائو لائو هم یکی دیگر از غذاهایی است که هوش از سرتان می برد! کائو لائو غذایی تزکیب از غذاهای چندین کشور است . در آن نودل های ژاپنی، نان های چینی و گوشت هایی پخته شده به سبک ویتنامی استافده می گردد. غذای فوق العده سالم و مغذی که هر آنچه که بدن احتیاج دارد را در خود دارد.

کائو لائو بین ویتنامی ها بسیار پر هوادار است و غذایی اصیل ویتنامی است.

منبع: roughguides.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 287

به "این غذاهای ویتنامی هوش از سرتان می برد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این غذاهای ویتنامی هوش از سرتان می برد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید