خوشمزه ترین غذاهای بالی

به گزارش تور تایلند ارزان، جزیره بالی یکی از معروف ترین و شگفت انگیزترین جزیره کشور اندونزی است. آب و هوای خوب، سواحل زیبا و غذاهای بالی باعث شده، این جزیره کوچک تبدیل به منطقه توریستی و گردشگری گردد. در این مطلب می خواهیم غذاهای خوشمزه بالی را برایتان معرفی نموده و به شما توصیه کنیم هنگام سفر به این جزیره، غذاهای خوشمزه این منطقه را امتحان کنید.

خوشمزه ترین غذاهای بالی

معرفی 10 نوع از غذاهای بالی

پیسانگ گورنک

پیسانگ گورنک یکی از دسرهای محبوب جزیره بالی به شمار می آید؛ پیسانگ گورنک در واقع همان موز سرخ شده است که به همراه عسل و یا شهد خرما میل می گردد و آخر سر پودر نارگیل یا بستنی وانیلی روی آن ریخته می گردد و به خاطر طعم خوشمزه و شیرینی که دارد یکی از بهترین دسر و غذاهای بالی به شمار می آید و در اغذیه فروشی های سیار به فروش می رسد.

می گورنگ

می گورنگ همان نودل سرخ شده است؛ یکی از معروف ترین غذاهای بالی به حساب می آید، که از سبزیجات و گوشت خوک، میگو و مرغ درست می گردد. بعضی از افراد موقع خوردن روی این غذا، نیمرو، تکه های مرغ و سس بادام زمینی می ریزند تا غذا را خوشمزه تر نموده و بعد میل نمایند.

ساته

ساته یکی دیگر از غذاهای خوشمزه بالی است. برای درست کردن ساته، ترکیب گوشت چرخ نموده مرغ و اودیه های مختلف را دور چوب علف لیمو چسبانده و در آتش کباب می نمایند. اگر شما عاشق کباب هستید، پیشنهاد می کنم، حتما از بین غذاهای بالی، ساته را امتحان کنید، بی شک عاشق این غذا می شوید.

ناسی کامپور

ناسی کامپور یکی از بی نظیرترین، خوشمزه ترین و پر هوادارترین غذاهای بالی است. ناسی کامپور همان برنج مخلوط بوده و از برنج، سبزیجات، ماهی یا گوشت و ادویه های گوناگون درست می گردد، و یک نکته جالب اینکه ترکیبات سبزیجات و مواد استفاده هر رستوران در این غذا متفاوت بوده و طعم های مختلفی دارد، از آنجا که ما ایرانی ها عاشق برنج هستیم بی شک این غذا را دوست خواهیم داشت.

ببک بتوتو

ببک بتوتو نیز یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین غذای این جزیره محسوب می گردد. ببک بتوتو از گوشت اردک یا گوشت مرغ درست می گردد؛ مقداری ادویه را به گوشت اردک کامل یا خرد شده آغشته می نمایند تا گوشت اردک، مزه دار گردد بعد لایه برگ نخل می پیچند و داخل آتش کباب می نمایند؛ بعد از پخت، گوشت اردک طعم دودی به خود گرفته است که این باعث خوشمزه تر شدن گوشت اردک می گردد، برای همین غذای ببک توتو هوادار بیشتری دارد.

نکته جالب در خصوص ببک توتو، مدت زمان پخت طولانی آن است که 12 ساعت زمان می برد تا این غذا آماده گردد به خاطر همین است که طعم ببک توتو بی نظیر است. اگر شما به جزیره بالی رفتید و خواستید از بین غذاهای بالی، ببک توتو را امتحان کنید، حتما به یاد داشته باشید به خاطر اینکه تهیه ببک توتو به زمان طولانی احتیاج دارد، برای سفارش این غذا از قبل باید با رستوران هماهنگ کنید.

ریجستافل

ریجستافل، یک سینی عظیم از غذاهای مختلف است که همراه هم باید میل گردد و در حقیقت یک غذای چند نفره حساب می گردد؛ شما تنهایی نمی توانید این غذا را بخورید. در زبان هلندی ریجستافل، به معنی میز غذای برنج است. این غذا از ببک توتو، ساته، انواع سبزیجات، کراکت سیب زمینی، توفو، برنج و گوشت های کبابی تشکیل شده است. اگر چند نفر هستید و دوست دارید چند مدل از غذاهای بالی را امتحان کنید، غذای ریجستافل را انتخاب کنید.

رول بهاری

رول بهاری یکی از غذاهای دوست داشتی شرق و جنوب شرق آسیا است. در جزیره بالی رول بهاری را لامپیا هم می گویند؛ که از پرهوادارترین غذاهای خوشمزه بالی است؛ طرز درست کردن این غذا در خیلی از کشور ها متفاوت است. اگر شما غذاهای برشته و ترد را دوست دارین، رول بهاری را امتحان کنید. رول بهاری، شباهت خیلی زیادی با سمبوسه دارد، ولی مواد داخل رول بهاری و سس آن فرق دارد؛ داخل رل بهاری، انواع سبزیجات و گوشت مرغ چرخ نموده می گذارند و آن را سرخ می نمایند و بعد همراه سس بادام زمینی یا سس چیلی شیرین میل می نمایند. طعم این غذا فوق العاده خوشمزه بوده و مطمعنا از خوردن این غذا سیر نمی شوید؛ توصیه می کنم حتما امتحان کنید.

گادو گادو

گادو گادو سالاد ترکیبی و مخلوط است. سالاد گادو گادو یکی از معروف ترین سالاد و غذاهای بالی به شمار می آید؛ طعم بی نظیری که این سالاد دارد، موجب هوادار بیشتر گردشگر ها شده است.

سالاد گادو گادو باید سرد میل گردد ولی اگر بخواهید گرم هم می توانید میل کنید که باز هم خوشمزه است؛ برای تهیه سالاد گادو گادو، لوبیا سبز، اسفناج، سیب زمینی، ذرت و لوبیا پخته شده را با تخم مرغ آب پز، پنیر توفوری سرخ شده مخلوط می نمایند و در آخر با سس بادام زمینی روی آن را می پوشانند. سالاد گادو گادو، به علت داشتن مخلفات زیاد، می توانید آن را به عنوان غذای خوشمزه بالی میل کنید.

لاوار

لاوار یکی دیگر از غذاهای ترکیبی بالی است. برای درست کردن لاوار، گوشت کبابی یا پخته خرد شده یا چرخ نموده، انواع سبزیجات، نارگیل رنده شده و اودیه های گوناگون را با هم مخلوط می نمایند و این غذای بی نظیر و خوشمزه را درست می نمایند. بعد از درست شدن لاوار باید بلافاصله آن را میل نمایید چون این غذا را نمی توان به مدت طولانی نگهداری کرد. در بالی و اندونزی دو نوع لاوار وجود دارد، لاوار سفید و لاوار قرمز. در لاوار سفید از هیچ گوشتی استفاده نشده است برای همین ظاهر آن سفید است ولی در لاوار قرمز از گوشت زیاد استفاده شده و حتی خون داخل آن می ریزند برای همین ظاهر تیره و قرمزی دارد.

نانسی گورنگ

نانسی گورنک تقریبا شبیه می گورنگ است با این تفاوت که به جای نودل از برنج سرخ شده استفاده می گردد. نانسی گورنگ یکی از غذاهای مشهور و خوشمزه غذاهای بالی است و مردم جزیره بالی این غذا را به عنوان صبحانه، ناهار و شام میل می نمایند. نانسی گورنگ از غذاهای خوشمزه بالی است و هوادار زیادی دارد بخصوص ایرانی ها به خاطر وجود برنج در این غذا هوادار نانسی گورنگ هستند. کاشت برنج در جزیره بالی زیاد است به خاطر همین است که برنج در بیشتر آشپزی های آن ها استفاده می گردد؛ شما می توانید در جزیره بالی، در تمام رستوران ها، کافه ها، اغذیه فروشی های سیار این غذای سرخ شده را سفارش داده و میل کنید.

0

منبع: دلتابان
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1364

به "خوشمزه ترین غذاهای بالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه ترین غذاهای بالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید