این موزه ها بی نظیرترین جاذبه های توریستی شهر آمستردام هستند!

به گزارش تور تایلند ارزان، هلند مهد هنر و فرهنگ اروپا و بدون شک، آمستردام قلب این کشور است. همه ما نام هنرمندان بی شمار هلندی مانند ونسان ون گوگ، رامبراند و یوهان ورمیر را شنیده ایم و یا از جاذبه های تاریخی بی شمار هلند اطلاع داریم. با چنین پیشینه تاریخی و هنری کم نظیری اطلاع از بهترین موزه های آمستردام برای آن دسته از کسانی که قصد سفر به این کشور را دارند، بسیار مهم است.

این موزه ها بی نظیرترین جاذبه های توریستی شهر آمستردام هستند!

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید.

با بازدید از این موزه ها شما بخش بزرگی از آثار هنری هنرمندان هلندی را خواهید دید. همچنین گنجینه های تاریخی این کشور که در موز های شهر آمستردام قابل بازدید هستند، از کم نظیرترین نمونه های موجود در کشور هلند هستند.

آمستردام یکی از پربازدیدترین شهرهای توریستی اروپا محسوب می گردد. یکی از دلایل این محبوبیت این است که این شهر جاهای دیدنی متنوعی در خود دارد که هرکس با هر نوع سلیقه ای را راضی خواهد نمود. در کنار جذابیت های طبیعی مانند گل های لاله و یا جذابیت هایی مانند فسیتوال های مختلف برای بسیاری از توریست ها، جاذبه های تاریخی و فرهنگی جذابیت فراوانی دارد. برای این دسته از توریست ها، بهترین موزه های آمستردام مانند موزه ملی، موزه ون گوگ یا خانه موزه رامبراند گزینه هایی هستند که به سادگی نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد.

در این مقاله مجله گردشگری خبرنگاران به معرفی بهترین موزه های آمستردام، پایتخت جادویی هلند می پردازیم. همچنین اطلاعاتی از آنچه در این موزه ها نمایش داده می گردد ارائه می دهیم تا به راحتی بتوانید لیستی از بهترین موزه های آمستردام تهیه نموده و در سفر خود به این شهر از آنها دیدن کنید.

1- موزه ملی هلند، موزه ای که نباید دیدن آن را از دست داد!

موزه ملی، یا آن طور که در زبان هلندی نامیده می گردد ریکسمیزیم (Rijksmuseum)، یکی از بزرگترین موزه ها در سراسر اروپا به حساب می آید. هر سال حدود 2.5 میلیون بازدیدنماینده به این موزه مراجعه می نمایند که این تعداد بازدیدنماینده، موزه ملی هلند را در میان پرطرفدارترین جاذبه های توریستی اروپا قرار داده است.

تعداد تابلوهای هنری و اشیا تاریخی موجود در موزه ملی، عدد خیره نماینده یک میلیون را نشان می دهد. البته این گنجینه عظیم هنر و تاریخ به طور معمول تنها 8000 شی و تابلو را به نمایش می گذارد. به دلیل این مجموعه عظیم و همینطور ساختمان خاص و جذاب آن، این موزه را معمولا با موزه متروپولیتن در شهر نیویورک مقایسه می نمایند.

موزه ملی هلند تاریخچه جذابی دارد. در ابتدا و در سال 1800 این موزه با نام گالری ملی هنر در شهر لاهه آغاز به کار می نماید. پس از گذشت 5 سال ابتدا مکان آن تغییر و به شهر آمستردام منتقل شده و در ادامه نام آن به موزه ملی تغییر می نماید.

این موزه در مرکز شهر آمستردام و دور میدان موزه قرار گرفته است. برای بازدید از آن کافی است خود را به این میدان مشهور برسانید. ساختمان باشکوه موزه ملی هلند با معماری خاص و دیدنیش به راحتی قابل تشخیص است.

2- موزه ون گوگ، ملاقات با نقاش

بدون شک ون گوگ یکی از مطرح ترین نقاشان تاریخ است. این هنرمند مشهور هلندی قرن نوزدهم، در طول عمر کوتاه 47 ساله خود، آثار معروف فراوانی به یادگار گذاشته است. آثاری مانند شب پرستاره، شکوفه های بادام و البته پرتره های متعددی از خود ون گوگ.

موزه ون گوگ که یکی از بهترین موزه های شهر آمستردام به شمار می آید، آرشیوی تقریبا کامل از تمام چیزهایی که به زندگی این نقاش بزرگ مربوط می گردد را در خود جای داده است. نزدیک به 1000 نامه که بیشتر آنها خطاب به برادرش تئو نوشته شده دید بسیار کاملی را در رابطه با ونسان ون گوگ، زندگی او و تفکراتش برای بازدیدنمایندگان فراهم می نماید. همین طور یک مجموعه بزرگ که نزدیک به 200 نقاشی از این هنرمند را در خود دارد، آن را به بزرگترین مجموعه آثار ون گوگ تبدیل نموده است.

با بازدید از این موزه شما فرصت دیدن تابلوهای معروفی همچون آفتابگردان ها، خانه زرد و تعدادی از پرتره های ون گوگ را خواهید داشت. نحوه چیدمان موزه به شکلی است که سیر تاریخی زندگی این هنرمند مشهور از طریق تابلوها و نامه ها مرور خواهد شد تا بازدیدنمایندگان دید خوبی نسبت به او پیدا نمایند.

از آنجا که موزه ون گوگ در فاصله بسیار کمی نسبت به موزه ملی هلند قرار گرفته است، با رزرو هتل در نزدیکی میدان موزه آمستردام، می توانید به راحتی از هر دو این موزه ها بازدید کنید.

3- موزه گل لاله، بازدید از سمبل هلند

کشور هلند را با چند نماد می شناسند: آسیاب بادی، رنگ نارنجی و گل لاله. در میان این نمادها گل های لاله برای بسیاری از ما شناخته شده تر و دوست داشتنی تر هستند.

موزه گل لاله شهر آمستردام ساختمانی بسیار ساده دارد و خبری از یک ساختمان باشکوه مدرن مثل موزه ون گوگ یا یک ساختمان تاریخی مانند موزه ملی نیست. تمام آنچه که مهم است در دل این موزه قرار گرفته است.

در موزه گل لاله داستان این گل و نحوه تبدیل شدن آن به مهم ترین سمبل کشور هلند روایت می گردد. همچنین از فروشگاه این موزه می توانید سوغاتی های جذابی مانند پیاز این گل را خریداری کنید. چه سوغاتی جذابتر از یک باغچه پر از گل لاله؟

4- خانه موزه آنه فرانک، به تماشای تاریخ بنشینید!

موزه آنه فرانک در حقیقت خانه ای است که این نویسنده مشهور در آن زندگی می نموده است. پس از درگذشت او این خانه به موزه ای تبدیل شده است تا بازدیدنمایندگان از این نویسنده مشهور، زندگی او و تاریخ مربوط به دوره او بیشتر بدانند.

در سراسر این موزه تصاویر و اشیایی متعلق یا مرتبط به آنه فرانک قرار داده شده است. همچنین می توانید مواردی مربوط به حمله آلمان نازی به آمستردام را نیز مشاهده کنید. یکی از جذابیت های این موزه مخفیگاهی است که خانواده فرانک در خانه خود تدارک دیده و از آن استفاده می کردند. این مخفیگاه جان این خانواده را نجات داده است.

با بازدید از خانه موزه آن فرانک دید بسیار خوبی از تاریخ هلند در قرن بیستم و خصوصا در زمان جنگ جهانی دوم به دست خواهید آورد.

این موزه در نزدیکی موزه گل لاله قرار گرفته است و می توانید از این دو موزه در یک روز بازدید کنید.

یکی از مزایای اصلی انتخاب موزه ها برای بازدید این است که با توجه به نزدیک بودن آنها به مرکز شهر، به راحتی با رزرو هتل های آمستردام می توانید تعداد زیادی از آنها را ببینید. به این ترتیب هزینه حمل و نقل شما به حداقل می رسد.

در این مقاله به معرفی مشهورترین و بهترین موزه های آمستردام پرداختیم، اما موزه های دیگری نیز قابل ذکر هستند. شهر آمستردام به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقصدهای توریستی اروپا برای علاقمندان به فرهنگ و هنر تعداد زیادی موزه دیگر را نیز در خود جای داده است. موزه هایی مانند موزه مادام توسو آمستردام، موزه هرمیتاژ، موزه ون لون و حتی موزه کیف های مردانه و زنانه. شما در سفر به آمستردام، دوست دارید از کدامیک از موزه های زیر بازدید کنید؟

منبع: الی گشت
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 441

به "این موزه ها بی نظیرترین جاذبه های توریستی شهر آمستردام هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این موزه ها بی نظیرترین جاذبه های توریستی شهر آمستردام هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید