باروی خون روایتی داستانی از ناگفته های تاریخ

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران/خراسان رضوی کتاب باروی خون اولین اثر حسین پدرام، نویسنده جوان مشهدی، با موضوع تاریخ ایلام باستان به وسیله نشر ابومسلم منتشر شد.

باروی خون روایتی داستانی از ناگفته های تاریخ

بر اساس اعلام ناشر این کتاب در 104 صفحه در قطع رقعی به قلم حسین پدرام و با طراح جلد میلاد نوری با قیمت 33 هزار تومان روانه کتابفروشی ها شد. حسین پدرام، نوسینده کتاب، متولد 1366، کارشناس تاریخ از دانشگاه فردوسی مشهد و از فعالان نویسندگی و روزنامه نگاری مشهد است.

باروی خون روایتی داستانی از بخش های کم تر گفته شده تاریخ است. دنیا داستانی کتاب در ایلام باستان می گذرد؛ جغرافیایی موثر در شکل گیری یکی از اولین تمدن های بشری. آنچه در باروی خون می گذرد، وام دار نام ها و مکان هاست اما آنچه در هاله ابهام باقی می ماند، خاستگاه وقایع است. نسبت تخیل با واقعیت و تاریخ تا کجا دستخوش تجربه گرایی نویسنده قرار گرفته است؟ مهم تر از پاسخ به این پرسش، نزدیک شدن به دنیا مه گرفته ای است که 3200 سال قبل با سازوکاری دور از فکر ما برقرار بوده است. خوانش باروی خون از ایلام عصر اونتاش گال برای ما تصویر می سازد؛ تصویری که مدیوم داستان تا کنون به سراغش نرفته بود.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

پَشیشورَبو مهتر پیشکاران با تکانِ سر، نگهبانان را به بازگرد تیغ ها در نیام دستور کرد و رو به کشاورزِ خُرد، چشمْ خشم کرد: ناجورگویِ بی کیش و خرد! تو که باشی که اونتاش ارجمند درشت گویی؟ ز فرازمندی او هم بس که گفتار در دهان نچرخاند بهر پاسخ به مانندان تو، ز عظیم مرتبگی او هم بس که نگاه به مانندگان تو نگرداند. سرچشمه سُرور همگان و فرنود مهر خدایگان، هیچ جنبشی ز دیدگانش پنهان نباشد. گر چه آدمیست و کالبدی سان مردمان دارد ولی گنجایی منش او ز کالای سپهریان است. او پیشانی آفرینش است و آبروی هر جنبش؛ اونتاش ناپیریشا پسر هومبان نومِنَ و از پُشت اِتَّرکیتَّه و از پشت ترِ پَهیرایشن.

همو که توانمندترین خدایگان یاوری اش نموده اند. پس چَم باز کن و بنگر که ز چه سخن گویی. این زبان بی گاه تو را به ژرف تاریکی کشاند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1949

به "باروی خون روایتی داستانی از ناگفته های تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باروی خون روایتی داستانی از ناگفته های تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید