باغ موزه هنر ایرانی تهران

به گزارش تور تایلند ارزان، این باغ متعلق به دوران پهلوی بوده و در سال 1310 بنا شده است. طرح اولیه باغ به جز درخت های کهنسال به صورت کنونی نبوده و تمامی آبراه ها، حوضچه، دیوارها و نرده های اطراف باغ از سال 1384 مرمت شده است. باغ در واقع باغ ییلاقی شخصی همسر یکی از سپهبدان زمان شاه بوده است. این باغ همواره به شکل کنونی اش نبوده و قبلا در اختیار خانه سینما بوده است. اما بعد ها تغییر کاربری داد و با مرمت و بازسازی که در آن صورت گرفت در سال 1386 به عنوان باغ موزه فعالیت خود را شروع کرد. این باغ با مساحتی در حدود 1 هکتار در منطقه الهیه در شمال شهر تهران واقع شده است.

باغ موزه هنر ایرانی تهران

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

آثار هنری که در باغ موزه می بینید دو دسته هستند، نخست ماکت بناهای باستانی و دوم آثار هنری حجمی. ماکت های بتونی جاذبه های توریستی ایران، آثار هنری و حجمی، تابلو های نقاشی، کافه گالری، کارگاه آموزشی، فروشگاه های صنایع دستی و سنتی و … بخشی از دیدنی های این باغ موزه زیبا هستند.

با ورورد به این باغ انگار به ایرانی کوچک شده پای گذاشته اید! در واقع جاذبه اصلی این باغ موزه و دلیلی که به این نام خوانده می گردد وجود ماکت های بتونی اماکن دیدنی و آثار تاریخی ایران است. این ماکت ها اوایل دهه 50 برای برگزاری جشن های 2500 ساله شاهنشاهی به هنرمندان ایتالیایی سفارش داده شده بودند. البته بعضی از آثار هنری این پارک، مانند ماکت برج میلاد، جدیدتر هستند.

هشت بهشت، چهل ستون، گنبد قابوس، شمس العماره، سی و سه پل، کاروانسرای مهیار، باغ فین کاشان، نقش رستم، برج آزادی، برج میلاد و … تعدادی از ماکت های موجود در باغ موزه هستند.

آثار حجمی کار هنرمندان ایرانی و خارجی گذشته و معاصر در سرتاسر پارک به چشم می خورند و زیبایی پارک را دو چندان نموده اند. آثار حجمی اعضای انجمن مجسمه سازان ایران، آثار حجمی (چوب و فلز) بعضی هنرمندان اروپایی و آسیایی و … .

در قسمتی از پارک کافه رستوران سنتی وجود دارد که با آبنما و فضای دلنشین خود استراحتگاهی دلچسب بعد از گردش در باغ را به وجود آورده است.

در گوشه ای از پارک فروشگاه های صنایع دستی، آثار هنری، کتاب فروشی و … واقع شده است که لذت گشت و گذار در پارک را دو چندان می نماید. اگر به این باغ زیبا رفتید سری هم به این فروشگاه ها بزنید.

چه طور به باغ موزه هنر ایرانی برویم؟

باغ موزه هنر ایرانی در محله باغ فردوس، میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصود بیک)،کوچه دکتر حسابی، پلاک 25 واقع است.

شماره تلفن باغ موزه: 22686065

اگر با وسیله شخصی به باغ می روید از هر جای تهران خود را به خیابان ولیعصر و بعد به خیابان پارک وی برسانید و بعد به خیابان فرشته (فیاضی) بروید و وارد خیابان بوسنی و هرزگوین شوید، حالا پارک را می بینید!

اگر با مترو، با استفاده از مترو به ایستگاه تجریش بروید، در این ایستگاه از قطار پیاده شوید و به ضلع جنوب غربی میدان بروید و از خیابان شهید دربندی (مقصود بیک) از طریق تاکسی یا با 20 الی 15 دقیقه پیاده روی به باغ برسید.

اگر با تاکسی، از هر جای تهران با استفاده از تاکسی خود را به میدان تجریش برسانید. سپس به خیابان خیابان شهید دربندی (مقصود بیک) بروید و با استفاده از تاکسی به باغ بروید.

اگر با بی آر تی، با استفاده از بی آر تی های راستا تجریش - راه آهن به میدان تجریش بروید و بقیه راستا را به طریق گفته شده در بالا از طریق تاکسی یا پیاده طی کنید.

منبع: مجله سفر
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 983

به "باغ موزه هنر ایرانی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ موزه هنر ایرانی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید