باغ موزه هنر ایرانی تهران؛ چنارستانی با رنگ و بوی تمدن ایرانی

به گزارش تور تایلند ارزان، به باغ موزه هنر ایرانی می رویم؛ باغی با عمارتی دیدنی که فضای سبزش و همینطور کافه ای که در آن واقع شده است، هواداران بسیاری پیدا نموده است. در یکی از کوچه های الهیه، باغی 80 ساله با متراژی کمتر از یک هکتار در کنار قنات و گندمزارهای باغ سپهبد امیراحمدخان خودنمایی می نماید؛ باغی که در دوران پهلوی اول ساخته شد و پس از پیروزی انقلاب تا مدتها مورد استفاه نبود و به سمت تخریب شدن پیش می رفت تا اینکه، مدیریت شهری تهران با هدف احیای بناهای تاریخی، اقدام به نوسازی و بازسازی دوباره باغ موزه هنر ایرانی تهران نمود. از این رو، این باغ با همت و ایده پردازی چهار جوان و با الهام دریافت از باغ فین کاشان مورد بهره برداری نهاده شد. با ما در مقاله باغ موزه هنر ایرانی کجاست همراه شوید تا کمی شما را با رازهای پلان باغ موزه هنر ایرانی آشنا کنیم.

باغ موزه هنر ایرانی تهران؛ چنارستانی با رنگ و بوی تمدن ایرانی

جهت دریافت خدمات طراحی ورودی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

باغ موزه مینیاتور

باغ موزه مینیاتور، مهمترین جاذبه این باغ هست. ماکتهای اماکن دیدنی و تاریخی کشور که در زمان پهلوی دوم و به مناسبت جشنهای 2500 ساله شاهنشاهی سفارش ساخت آنان به هنرمندان ایتالیایی در دهه 40 هجری شمسی داده شده، در آن مشاهده می شوند. سی و سه پل، چهل ستون، هشت بهشت اصفهان، شمس العماره تهران، برج آزادی تهران، قره کلیسای آذربایجان غربی، کاروانسرای مهیار، مقبره شوش دانیال، نقش رستم از آثار تاریخی ایران بوده که به موجب این سفارش، ساخته و به ایران ارسال شدند. جنس این ماکتها از بتون بوده و تزئیینات آنان با استفاده از پلی استر و رنگ آمیزی آنها با رنگ روغن است. این ماکتها سالها در انبار خاک می خوردند تا اینکه در سال 1386 در فرایند نوسازی و بازسازی باغ موزه هنر ایرانی تهران برای بازدید عموم به باغ انتقال پیدا کردند.

هر چند که این ماکتها در برابر باران، نور خورشید و شرایط آب و هوایی تا 50 سال مقاوم هستند، اما اخیرا بعضی از آنها آسیب دیدند که توسط کارگاه مرمتی که در محل باغ موزه احداث شده، مورد بازسازی قرار گرفتند. از بین ماکتها، ماکلت سی و سه پل بدلیل بودن در آب بیشترین آسیب را دیده است. کما اینکه ماکت برج آزادی بدلیل اینکه در کنار آب پاشهای فضای سبز مجموعه واقع شده نیز آسیب دیده و رفته رفته در معرض از بین رفتن هست. البته گفتنی است که ماکت برج میلاد هم در بین سایر ماکتها بصورت ویژه چشم نوازی می نماید و توجه بازدیدکنندگان را به خود معطوف کرده است.

بازدید

غیر از این ماکتها، مجسمه های دیگری هم در گوشه و کنار باغ دیده می شوند که آثار هنرمندان ایرانی و خارجی هستند. در واقع، این آثار نمونه های برگزیده از اولین دوره سمپوزیوم مجسمه سازی در چیتگر تهران در سال 1385 بوده که در این باغ موزه گردآوری شده اند. این باغ علاوه بر زیبایی های چشم نواز طبیعی و معماری سنتی، دارای جاذبه های دیگری همچون نمایشگاه و کارگاه هنری، مرکز خرید و فروش صنایع دستی و محصولات فرهنگی نیز است.

براساس مقاله باغ موزه هنر ایرانی کجاست باید بدانید که برای اینکه از دردسر جای پارک همیشگی تهران در امان باشید، می توانید به نزدیکترین پارکینگ عمومی، پارکینگ همت (تجریش) مراجعه نمایید. این پارکینگ حدود 20 دقیقه تا محل باغ موزه پیاده روی دارد. برای کاهش این زحمت، بهتر است که لیست دقیقی از اتوبوسهای منتهی به باغ را مورد توجه قرار دهید یا از خط یک مترو استفاده نمایید. باغ موزه هنر ایرانی این فرصت را به شما می دهد تا از جاذبه های تاریخی و گردشگری کشور به صورت یکجا بازدید بعمل آوردید. بنابراین، بازدید از پلان باغ موزه هنر ایرانی را به هیچ وجه از دست ندهید.

اطلاعات کلی

آدرس: میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصود بیک)، کوچه دکتر حسابی، پلاک 25

ساعات بازدید: همه روزه بجز ایام وفات مذهبی از ساعت 9 صبح تا 22:30 و روزهای تعطیل از ساعت 8:30 صبح تا 22:30

منبع: همگردی
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1254

به "باغ موزه هنر ایرانی تهران؛ چنارستانی با رنگ و بوی تمدن ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ موزه هنر ایرانی تهران؛ چنارستانی با رنگ و بوی تمدن ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید