برگزاری همایش بین المللی محمدبن زکریای رازی در استان کرمانشاه

به گزارش تور تایلند ارزان، به گزارش خبرنگاران، علی اکبر محسنی امروز چهارشنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار گردید، گفت: یکی از بسترهای بازترمیم هویت فرهنگی و اعتماد ملی مورد تهاجم واقع شده توجه و تمرکز بر روی میراث های فرهنگی و شخصیت های علمی و تاریخی است.

برگزاری همایش بین المللی محمدبن زکریای رازی در استان کرمانشاه

وی بیان نمود: ملت و نسلی که با تاریخ خود آشنایی نداشته باشد ملتی بی شناسنامه است و بی شناسنامه گی و عدم اطلاع از بازشناسایی هویت تاریخی نوعی بی هویتی انسانی را به دنبال دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به اینکه کشور ایران دارای میراثهای فرهنگی تاریخ ساز و انسان ساز است گفت: فرهنگ ما می تواند در فرهنگ و تمدن جهانی نقشی اساسی را ایفا نماید.

وی برگزاری همایش جهانی رازی را بهانه ای برای گرامیداشت شخصیتهای علمی، اعتقادی و دینی خواند و اضافه نمود: چنین مراسماتی گامی بزرگ در جهت تقویت هویت ملی، تاریخی، دینی و انسانی ماست که به همین منظور ستاد انقلاب فرهنگی گامهای بزرگی را به وسیله احیا و گرامیداشت میراثهای فرهنگی در قالب کنوانسیونهای مختلف برداشته است.

محسنی اضافه نمود: البته لزوما هرآنچه از سوی سازمان ملل و یونسکو تدوین می گردد به معنای بی طرفی آنان نیست و نباید نسبت به سیاست های آنان مطیع محض بود.

وی خاطر نشان کرد: البته اگر در مواجهه با سازمانها و کنوانسیونهای جهانی هوشمندانه عمل کنیم می توانیم به فرصتهایی برای بازشناسی هویت و فرهنگ خود دست یابیم.

معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه بیان نمود: ستاد انقلاب اسلامی کمیته ای به نام فرهنگ و تمدن اسلامی دارد که بیشتر کنوانسیونهای یونسکو در آن تقسیم کار شده اند که یکی از آنها احیا، تبلیغ، معرفی و شناساندن چهره های ملی، اعتقادی و فکری تاریخ ایران است.

وی با اشاره به اینکه کمیته فرهنگ و تمدن ستاد انقلاب فرهنگی به یونسکو پیشنهاد برگزاری مراسم گرامیداشت جهانی روز زکریای رازی را در سال 2017 داده اضافه نمود: دانشگاه رازی کرمانشاه در روزهای 21 و 22 آذر ماه سال جاری عهده دار برگزاری این همایش جهانی است.

محسنی با بیان اینکه این همایش یک کمیته سیاست گذاری عالی متشکل از مسئولین ارشد استانی دارد گفت: همچنین در این راستا کمیته های سه گانه شیمی، طب سنتی، فرهنگ و تاریخ تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه نخبگان و بزرگان علمی ایران در این همایش حضور خواهند یافت اضافه نمود: حضور مدعوین خارجی منوط به داشتن مقاله ای نو و قوی است چه اینکه سطح مقالات ارائه شده در این همایش علمی-پژوهشی است.

معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه این همایش جنبه شبهه زدایی از شخصیت اعتقادی رازی را نیز دارد گفت: تاکنون از کشورهای پاکستان، فرانسه، کانادا و انگلیس مقاله هایی برای شرکت در همایش دریافت شده است که باید داوری شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون شورای سیاست گذاری جلسه ای برگزار نشده اضافه نمود: تا امروز هزینه های برگزاری همایش تنها از سوی دانشگاه رازی تامین شده در حالی که برآورد اولیه برگزاری 400 میلیون تومان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 652

به "برگزاری همایش بین المللی محمدبن زکریای رازی در استان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری همایش بین المللی محمدبن زکریای رازی در استان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید