تحول در فراوری گرافیت توسط استاد ایرانی دانشگاه سیمون فریزر کانادا

به گزارش تور تایلند ارزان، به گزارش خبرنگاران، مراکز دانشگاهی و علمی کانادا در حال تبدیل شدن به قطب تحقیقات مربوط به دانش گرافیت در جهان هستند. این ماده از اهمیت بسیار زیادی در طیف گسترده ای از صنایع برخوردار است. از صنایع خودروسازی گرفته تا سیستمهای حرارتی و تهویه مطبوع هوا، بسیاری از صنایع بدون گرافیت عملا از فرآیند فراوری خارج می شوند.

تحول در فراوری گرافیت توسط استاد ایرانی دانشگاه سیمون فریزر کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

برآورد می گردد بازار محصولات مدیریت حرارتی گرافیت ارزشی بالغ بر 40 میلیارد دلار داشته باشد که این خود نشان از اهمیت این ماده و نوآوریهایی دارد که در حوزه فراوری آن صورت می گیرد.

دکتر مجید بهرامی - استاد ایرانی دانشکده مهندسی سیستمهای مکاترونیک دانشگاه سیمون فریزر کانادا در صدر پروژه ای واقع شده است که با همکاری دانشگاه اونتاریو شیوه های نوینی جهت تسریع در فرآیندهای مختلف فراوری گرافیت به عنوان ماده ای که با بالاترین سطح مهندسی فراوری می گردد، جستجو می نمایند.

دکتر بهرامی و تیم همراهش به دنبال فراوری محصولات گرافیتی جدیدی هستند که با ورود به بازار محصولات مربوط به مدیریت حرارتی، دگرگونی بزرگی در این عرصه ایجاد کند.

در همین خصوص از سوی برنامه ابتکارات و کالج شورای ملی تحقیقات و علوم کانادا بودجه قابل توجه 700 هزار دلاری به مطالعات دکتر بهرامی اختصاص یافته است.

پیش بینی می گردد همزمان با ادامه این تحقیقات و فراوری محصولات گرافیتی با قابلیت های منحصربفرد، بازارهای مرتبط با منابع طبیعی و انرژی و همچنین سیستمهای نوین مربوط به انرژیهای سبز متحول گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 477

به "تحول در فراوری گرافیت توسط استاد ایرانی دانشگاه سیمون فریزر کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحول در فراوری گرافیت توسط استاد ایرانی دانشگاه سیمون فریزر کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید