ترامپ: این من بودم که پیشنهاد دیدار با روحانی را رد کردم!

به گزارش تور تایلند ارزان، رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که وی پیشنهاد دیدار با حسن روحانی به دلیل پیش شرط ایران را رد نموده است.

ترامپ: این من بودم که پیشنهاد دیدار با روحانی را رد کردم!

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ با تاکید بر این ادعا که مقامات ایران و آمریکا در مورد دیدار و تماس تلفنی احتمالی با حسن روحانی گفت وگو نموده بودند، مدعی شد که این خود وی بوده است که پیشنهاد این دیدار با رئیس جمهوری ایران را رد نموده است!

وی روز آدینه به خبرنگاران با طرح این ادعا که دو طرف گفت وگوهایی داشتند، گفت که طرف ایرانی خواهان برطرف تحریم ها برای شروع مذاکرات بود.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین مدعی شد که در پاسخ به این درخواست ایرانی ها گفته است حتما دارید شوخی می کنید.

ترامپ همچنین ادعا کرد که روحانی خواهان دیداری در سازمان ملل بوده است.

به گزارش خبرنگاران، نشریه پالیتیکو روز سه شنبه در گزارشی به نقل از بعضی مقامات فرانسوی مدعی شد که حسن روحانی و دونالد ترامپ هفته گذشته در نیویورک بر سر توافق چهاربندی ارائه شده توسط مکرون برای برقراری مذاکرات میان ایران و آمریکا به توافق رسیده بودند.

این منابع مدعی شدند که با اینکه ایران و آمریکا بر سر انجام مذاکرات توافق نموده بودند اما اصرار روحانی برای برداشته شدن تحریم های آمریکا علیه ایران باعث شد تا دیداری میان مقامات دو کشور انجام نگیرد.

در این سند آمده بود که ایران باید بپذیرد که هرگز به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت، به تمام تعهدات هسته ای خود عمل می نماید و بر سر چهارچوب بلندمدت فعالیت های هسته ای خود مذاکره کند. این سند همچنین از ایران می خواست تا از ستیزه جویی خود دست بکشد و به وسیله گفت وگو صلح و ثبات را در منطقه حفظ کند.

منابع فرانسوی می گویند که در متن این سند اشاره ای به برنامه موشک های بالیستیک ایران نشده بود.

در این سند چهاربندی همچنین از آمریکا خواسته شده بود تمام تحریم های اعمال شده علیه ایران از سال 2017 را بردارد و ایران بتواند آزادانه به فروش نفت خود بپردازد.

یک منبع فرانسوی در این خصوص مدعی شد: روحانی با اساس این سند موافقت کرد و از مکرون بابت اشاره صریح به لغو تحریم ها تشکر کرد اما وی می خواست که دونالد ترامپ پیش از ورود به مذاکرات، تمامی تحریم ها را لغو کند.

به گفته یک منبع دیگر، مکرون برای کاهش تنش ها و برقراری مذاکرات، تماسی تلفنی میان روحانی و ترامپ را ترتیب داد اما روحانی هیچگاه به این تماس تلفنی رضایت نداد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 592

به "ترامپ: این من بودم که پیشنهاد دیدار با روحانی را رد کردم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: این من بودم که پیشنهاد دیدار با روحانی را رد کردم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید