تصمیمات ضدکرونایی جدید شنبه ابلاغ می گردد؛ معین نحوه اداره تهران ، اقدام مهمی که از فردا در تهران انجام می گردد

به گزارش تور تایلند ارزان، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران گفت: مراقبین سلامت از فردا شنبه 24 اسفند ماه در بیمارستان ها مستقر می شوند و به محض این که بیماری با تشخیص کرونا مثبت شد، از همانجا با خانواده ها تماس گرفته و نسبت به شناسایی، ایزوله سازی و قرنطینه در خانه اقدام می نمایند.

تصمیمات ضدکرونایی جدید شنبه ابلاغ می گردد؛ معین نحوه اداره تهران ، اقدام مهمی که از فردا در تهران انجام می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی درباره آخرین تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران گفت: امروز آدینه 23 اسفند ماه با قرارگاه ثارالله به عنوان قرارگاه مهم استان تهران جلسه بسیار مهمی را با حضور تمام دستگاه های اجرایی و انتظامی، امنیتی و قضایی داشتیم و مصوبات خوبی تصویب شد که فردا شنبه از سوی مجموعه استانداری تهران به دستگاه های مرتبط در استان تهران ابلاغ می گردد.

وی اضافه کرد: این مصوبات درباره نحوه اداره شهر تهران در روزهای آینده است؛ تصمیمات بسیار خوب و فنی گرفته شد که فردا ابلاغ می گردد.

زالی ادامه داد: اقدام مهم دیگری که از فردا در تهران انجام می گردد و نیازمندیم که شهروندان با ما همکاری نمایند، توسعه بحث های پیشگیرانه و ایجاد شبکه های مختلف برای استفاده از مراقبین سلامت در سطح شهر تهران برای بیماریابی و کشف زودتر موارد مثبت کرونا است. بر همین اساس، از فردا به وسیله سامانه salamat.gov.ir افرادی که قادر به خوداظهاری هستند، اطلاعاتشان به سامانه سیب منتقل می گردد و سپس همکاران ما اطلاعات را از سامانه سیب استخراج نموده و خودشان با شهروندان تهرانی تماس می گیرند که شماره 4030 بر روی تلفن شهروندان می افتد. حدود 210 ثانیه طول می کشد که شهروندان درباره وجود یا عدم وجود علائم کرونا اطلاعاتشان را ارائه دهند. همچنین افرادی که مستقیما به مراکز جامع سلامت که اسامی آن قبلا اعلام شده، مراجعه می نمایند، در آنجا مورد غربالگری قرار می گیرند.

وی گفت: فکر می کنیم با این اقدام هم بتوانیم افراد مبتلا را زودتر شناسایی کنیم و هم برنامه های پیشگیرانه را انجام دهیم و در عین حال از ارجاعات بی مورد به بیمارستان ها جلوگیری کنیم.

وی تأکید کرد: یکی از دلایلی که در روزهای اخیر موجب افزایش تعداد بیماران شده، حضور افراد به صورت سرپایی و بدون ضرورت بیمارستانی در بیمارستان های منتخب ماست که به دلیل آلودگی محیط بیمارستان ممکن است فرد آلوده گردد. بنابراین برای کاهش بار مراجعات به بیمارستان ها، این اقدام را انجام دادیم. در عین حال مراقبین سلامت و مراقبین بهداشتی ما از فردا در بیمارستان ها مستقر می شوند و به محض اینکه بیماری با تشخیص کرونا مثبت شد، از همانجا با خانواده ها تماس گرفته و نسبت به شناسایی، ایزوله سازی و قرنطینه در خانه اقدام می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 992

به "تصمیمات ضدکرونایی جدید شنبه ابلاغ می گردد؛ معین نحوه اداره تهران ، اقدام مهمی که از فردا در تهران انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیمات ضدکرونایی جدید شنبه ابلاغ می گردد؛ معین نحوه اداره تهران ، اقدام مهمی که از فردا در تهران انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید