مشخص ناظران ویژه برای رصد تخلفات نوروزی هتل ها

به گزارش تور تایلند ارزان، معاون گردشگری کشور از اعزام گروه ناظران ویژه برای رصد هتل ها در نوروز اطلاع داد و تاکید نمود: این گروه مشخصا، هتل ها را رصد می نمایند. فرقی هم نمی کند هتل متخلف، متعلق به کجا باشد. در برخورد با تخلف هم اصلا رعایت حال نمی گردد.

مشخص ناظران ویژه برای رصد تخلفات نوروزی هتل ها

مرتضی رحمانی موحد درباره شرایط نظارت بر خدمات گردشگری در تعطیلات نوروزی، گفت:

نظارت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر مکان هایی که بیشتر مورد توجه مردم است، شروع شده است. اعضای ستاد خدمات سفر در استان ها درباره خدمات نوروزی و نظارت بر آن ها، کاملا توجیه شده اند. آخرین جلسه ستاد مرکزی نیز روز شنبه، 15 اسفند، برگزار گردید و موارد خاص به تصویب دستگاه های عضو رسید. نظارت های نوروزی کاملا جدی انجام می گردد.

او درباره نظارت بر هتل ها، گفت:

زنجیره امکانات هتل فقط خواب نیست، در بسیاری از کشورها هتل ها برای این که خود را عرضه نمایند و مالی باشند، جاذبه های بیشماری ایجاد می نمایند. بنابراین ما هم باید دوره های آموزشی برگزار کنیم تا علاوه بر مدیریت فضای گرمی که در گردشگری ایجاد شده، هتلداری کشور نیز صرفه مالی پیدا کند.

رحمانی موحد، آزادسازی نرخ را تعریف مستدلی برای اقتصای شدن گردشگری و هتلداری ندانست و بیان نمود:

باید توجه داشته باشیم در جریان آزادسازی نرخ، حقوق مردم ضایع نگردد و اگر شخصی از این قاعده کوتاهی کرد حتما با آن برخورد گردد.

وی درباره قیمت هتل ها که محل مناقشه و اختلاف شده است نیز شرح داد:

ما در اجرای این دستور خیلی جدی هستیم. تشکل های صنفی باید سقف افزایش نرخ را دقیق به زیرمجموعه های خود منتقل نمایند، اگر هم مخالفتی دارند نباید به وسیله رسانه ها نشر دهند، با حفظ مصلحت عمومی می توان این مسائل را حل کرد. ما حامی حقوق هتل ها هستیم. این جریان باعث نمی گردد که حقوق آن ها را نادیده بگیرم.

او سپس با اشاره به بخشنامه اخیر معاونت گردشگری در حمایت از هتل آپارتمان ها درباره اصلاح نرخ نامه تازه آن ها، گفت:

سقف افزایش نرخ این اقامتگاه ها 8 درصد معین شده بود، اما با درنظر گرفتن این پیش بینی که استانداردسازی هتل آپارتمان ها فرایند طولانی تری دارد، نرخ نامه آن ها اصلاح و سقف افزایش قیمت آن ها 12 درصد شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه نمود:

برای حمایت و پشتیبانی از تشکل های حرفه ای گردشگری نیز مطابق ماده 25 آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری، اداره های استانی درصورت تشخیص و صلاحید، نرخ نامه نهایی را با مهر و امضاء مشترک آن اداره کل و تشکلی که بر مبنای ماده 25 همین آیین نامه فعالیت می نماید، می توانند معین و ابلاغ نمایند.

رحمانی موحد بعلاوه متذکر شد:

در استان هایی که تشکل صنفی آن ها بر مبنای قانون نظام صنفی فعالیت می نماید، نرخ نامه با امضاء مدیرکل استان صادر می گردد. تاسیسات گرشگری هم که تا کنون وارد چرخه استاندارسازی نشده اند، اجازه هیچ گونه افزایش نرخ ندارند.

وی درباره نحوه برخورد با متخلفان در نوروز 95، با توجه به کمبود ظرفیت در بخش اقامت که مانع برخوردهای جدی تری در نوروز گذشته شده بود، شرح داد:

با همه کمبودهایی که در بخش اقامت وجود دارد و با همه علاقه مندی که به هتلدارها داریم، با تخلفات، مطابق قانون برخورد می کنیم. مردم هم می توانند شکایت های خود را به سامانه 09629 اطلاع دهند. ما از مردم می خواهیم اگر با نرخ نامه هایی مغایر با دستور سازمان میراث فرهنگی و گردشگری روبرو شدند، حتما اطلاع دهند تا متناسب با تخلف، برخورد لازم صورت گیرد.

معاون گردشگری با بیان اینکه حتی اگر نتیجه تخلف به بسته شدن آن اقامتگاه منجر گردد گفت:

این برخورد باید اتفاق افتد. ما با هیچ شخصی تعارف نداریم، ولی در سال های گذشته تخلف هتل ها در حد پلمپ شدن نبود که ما هم این کار را نکردیم. همین که ما تخلف آن ها را اعلام عمومی می کنیم، خودش نوعی برخورد است.

وی درباره برخورد با هتل های پکیج ساز که اقدام آن ها خلاف شمرده شده، اما تا کنون برخوردی صورت نگرفته است، اظهار کرد:

نتیجه عمل خودسرانه آن ها حتما پدیدار می گردد، آن ها از چشم ما دور نیستند، به وقت اش نتیجه عملکرد خود را خواهند دید. آن ها فکر می نمایند با پکیج سازی می توانند عایدی بیشتری نسبت به حق خود کسب نمایند، ولی این اتفاق نمی افتد.

رحمانی موحد درباره برخورد با فروشندگان متخلف تورها نیز گفت:

سال جاری با مشارکت سازمان هواپیمایی، نیازسنجی بازار و امکان سنجی دفاتر خدمات مسافرتی درخواست نماینده چارتر، صورت گرفت تا فقط آن هایی که شرایط تورسازی دارند و می توانند جوابگو باشند و با تجربه هستند، به این حوزه وارد شوند. این کنترل باعث شد هر شخصی وارد تورسازی و چارترهای نوروزی نگردد و سعی می گردد این رویه در تابستان سال آینده نیز پیش گرفته گردد.

معاون گردشگری بعلاوه با بیان این که نگاه ما در نوروز متمرکز بر گردشگری داخلی است، تاکید نمود:

باید امکانات داخل کشور را در رقابت با تورهای خارجی در شرایطی بهتر و با قیمتی پایین تر قرار دهیم تا گرایش مردم به تورهای داخلی بیشتر گردد.

منبع:ایسنا

منبع: کجارو
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2073

به "مشخص ناظران ویژه برای رصد تخلفات نوروزی هتل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص ناظران ویژه برای رصد تخلفات نوروزی هتل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید