جهانپور آزمایش واکسن ایرانی-کوبایی کرونا روی پاکبان ها را تکذیب کرد خبرنگاران

به گزارش تور تایلند ارزان، سخنگوی سازمان غذا و دارو آزمایش واکسن ایرانی-کوبایی کرونا روی پاکبان ها را تکذیب کرد و گفت: فعلا واکسیناسیون در ایران با واکسن های وارداتی صورت می گیرد.

جهانپور آزمایش واکسن ایرانی-کوبایی کرونا روی پاکبان ها را تکذیب کرد خبرنگاران

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، در واکنش به خبر آزمایش واکسن ایرانی کوبایی کرونا روی پاکبان ها که در فضای مجازی منتشر شده است، گفت:مطالب عنوان شده تحت عنوان واکسیناسیون افراد در کمپین واکسیناسیون عمومی با واکسن مشترک کوبا و پاستور کذب محض بوده و البته زاییده اذهان بیمار و مغرض است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: واکسیناسیون علیه کووید 19 در ایران فعلا صرفا با واکسن های دارای مجوز مصرف، شامل واکسن اسپوتنیک وی، واکسن کوواکسین، واکسن سینوفارم انجام می گردد و بزودی واکسن آسترزنکا/آکسفورد فراوریی کره جنوبی نیز به این کمپین خواهد پیوست.

شروع کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی-کوبایی بعد از تعطیلات نوروزی

جهانپور درباره زمان شروع کازآزمایی بالینی واکسن ایرانی کوبایی کرونا در ایران بیان نمود: فاز 3 کارآزمایی بالینی مشترک موسسه فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران بعد از تعطیلات نوروزی انجام خواهد شد و بدین منظور 100 هزار دز واکسن بالقوه در روز های پایانی سال گذشته ارسال شده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: فاز 3 این مطالعه بالینی در کوبا در روز های اخیر شروع شده، بعد از تعطیلات نوروزی در 7 دانشگاه علوم پزشکی منتخب در گروه های داوطلب انجام خواهد شد و این موضوع هیچ ارتباطی با برنامه واکسیناسیون کشوری علیه کووید 19 نداشته و ندارد.

جهانپور توضیح داد: در صورت موفقیت فاز 3 و نتایج آن، این واکسن در هر دو کشور ایران و کوبا وارد فاز فراوری انبوه و استفاده عمومی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1729

به "جهانپور آزمایش واکسن ایرانی-کوبایی کرونا روی پاکبان ها را تکذیب کرد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانپور آزمایش واکسن ایرانی-کوبایی کرونا روی پاکبان ها را تکذیب کرد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید