حراج خانه ساثبیز 3.7 میلیارد دلار چکش خورد

به گزارش تور تایلند ارزان، یک میلیاردر فرانسوی با هزینه کردن 3.7 میلیارد دلار حراج خانه 275 ساله ساثبیز را خرید و به حدود سه دهه انتظار آن در بازار سرمایه برای یافتن مالک تازه سرانجام داد.

حراج خانه ساثبیز 3.7 میلیارد دلار چکش خورد

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، پاتریک درای که مجموعه دار هنری و در عین حال از فعالان بازار ارتباطات و رسانه و فناوری اطلاعات است، از این پس مالک یکی از معتبرترین حراجی های آثار هنری و رقیب حراج خانه کریستیز است. دفتر مرکزی شرکت ساثبیز در نیویورک واقع شده است و رقم 3.7 میلیارد دلاری که میلیاردر فرانسوی برای خریدن سهام پرداخت، 60 درصد بیش از آخرین ارزش سهام آن در روز آدینه در بازار وال استریت بود.

ساثبیز سال جاری 275 سالگی خود را جشن گرفت و البته برای انتقال قطعی سهام آن به آقای درای، تایید سهامداران و نهادهای ناظر هم لازم است. هر چند به نظر می رسد این تاجر میلیاردر دوستدار هنر بتواند مدیریت خود را از سه ماه چهارم سال جاری بر ساثبیز شروع کند. درای 55 ساله در سوئیس زندگی می نماید و از اینکه پیشنهادش از سوی مدیران و سهامداران عمده حراج خانه قدیمی با استقبال روبرو شده، بسیار شاد است.

ارزش دارایی های آقای درای بر اساس آخرین گزارش نشریه معتبر فوربس بیش از 9 میلیارد دلار برآورد می گردد و او عمده این سرمایه را از فعالیت در صنایع ارتباطی و رسانه به دست آورده است. ساثبیز از 1988 وارد بورس اوراق بهادار نیویورک شد اما پیشینه 275 ساله آن نزدیک به 50 سال بیشتر از زمان به وجود آمدن وال استریت در مرکز تجارت و اقتصاد جهان در یکی از مهم ترین شهرهای آمریکا و جهان است.

ساموئل بیکر که در حوزه خرید و فروش نسخه های نایاب کتاب های قدیمی فعال بود، در 1744 شرکت ساثبیز را در لندن بنیان نهاد و نخستین حراجی آن به ارزش 826 پوند مربوط به صدها نسخه کتاب قدیمی و نایاب در کتابخانه سر جان استنلی بود. ساثبیز تا اوایل قرن 20 وارد حوزه هنرهای تجسمی نشده بود و سال 1965 با ورود به نیویورک، کارهای خود را گسترش داد.

هر چند کارشناسان هنوز هم کریستیز را بزرگ ترین و معتبرترین حراج خانه آثار هنری در جهان می دانند اما ساثبیز هم در سال های اخیر بعضی آثار مهم را به فروش رسانده است. از جمله کارهایی گران که در این حراج خانه چکش خورده اند می توان به نسخه ای از تابلوی جیغ ادوارد مونش به ارزش 120 میلیون دلار در 2012 اشاره نمود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 326

به "حراج خانه ساثبیز 3.7 میلیارد دلار چکش خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج خانه ساثبیز 3.7 میلیارد دلار چکش خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید