حکمرانی مجازی، فیس بوک تسلیم ناشران فرانسوی شد

به گزارش تور تایلند ارزان، فیس بوک به توافقی چندساله با ناشران فرانسوی دست یافته تا به آنها بابت به اشتراک گذاری محتوایشان از طریق این شبکه اجتماعی پول پرداخت کند.

حکمرانی مجازی، فیس بوک تسلیم ناشران فرانسوی شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از تک کرانچ، فیس بوک تایید کرده که توافقی برای رعایت حقوق ناشران اخبار و محتوای خبری با اتحادیه روزنامه های ملی و محلی امضا کرده که بدین معناست که کاربران فیس بوک می توانند به ارسال و بازنشر اخبار مختلف به شکل آزادانه از طریق این پلتفرم ادامه دهند. در عین حال حفظ حق انتشار ناشران اخبار هم تضمین می شود.

فیس بوک از افشای مبلغی که بابت توافق به ناشران فرانسوی به آنها پرداخت می کند، خودداری کرده است. در عین حال این شرکت مذاکرات خود با طرف فرانسوی را سازنده توصیف کرده و افزوده که این رویه را سرمایه گذاری در صنعت اخبار می داند که موجب تقویت تجارب خبری هم به نفع مردم و هم به نفع ناشران اخبار می شود.

شبکه اجتماعی فیس بوک همچنین از سرمایه گذاری حداقل یک میلیارد دلاری برای پشتیبانی از شرکت ها و موسسات رسانه ای ظرف سه سال آینده خبر داده است که تنها به فرانسه محدود نمی شود. اما جزئیات آن نامشخص است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2000

به "حکمرانی مجازی، فیس بوک تسلیم ناشران فرانسوی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکمرانی مجازی، فیس بوک تسلیم ناشران فرانسوی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید