خبرنگاران استاندار: بیمارستان 310 تختخوابی جهرم خدمتی به مردم جنوب فارس است

به گزارش تور تایلند ارزان، شیراز-خبرنگاران-استاندار فارس گفت: افتتاح پروژه بیمارستان 310 تختخوابی جهرم خدمتی به مردم جنوب استان محسوب می گردد به ویژه در شرایط شیوع کرونا احساس احتیاج به استفاده از این ظرفیت بسیار بالا است.

خبرنگاران استاندار: بیمارستان 310 تختخوابی جهرم خدمتی به مردم جنوب فارس است

عنایت الله رحیمی شامگاه چهارشنبه در جریان بازدید از فرایند ساخت بیمارستان سیدالشهدای شهرستان جهرم اضافه کرد: بیمارستان 310 تخت خوابی سیدالشهدا (ع) با استفاده از تجهیزات و ظرفیت مناسب درمانی نقش اساسی در خدمات دهی به فرایند درمانی بیماران به ویژه مردم جنوب استان فارس دارد.

وی ابراز کرد: با توجه به پیشرفت و فرایند مناسب بیمارستان سیدالشهدا (ع)، امید است تا انتها سال این پروژه افتتاح گردد و به بهره برداری برسد.

وی بیان نمود: مجموعه های الحاقی این بیمارستان که به همت خیران در حال ساخت و تکمیل شدن است و شامل مرکز تخصصی قلب و مرکز درمان ناباروری، 2 مجموعه کاربردی و مورد احتیاج جامعه است که به همت خیران شهرستان جهرم در حال احداث است.

رحیمی توضیح داد: با توجه به اینکه اعتبار احداث این بیمارستان به وسیله وزارت راه و شهرسازی تامین می گردد، توقع است تا مسئولان وزارتخانه و پیمانکار مجموعه با برنامه ریزی مناسب فرایند تکمیل این مجموعه را سرعت بخشند.

وی ابراز کرد: احداث این بیمارستان خدمت به مناطق جنوبی استان است، به ویژه در این ایامی که با کرونا مصادف شده است.

وی اظهار کرد: اگر امروز ما در مقابله با کرونا در بین کشورهای دنیا صندلی خوبی داریم به دلیل سرمایه گذاری های سنگینی است که دولت در بخش بهداشت و درمان اعم از تجهیز بیمارستان و تربیت کادر درمانی و... هزینه نموده است.

وی ادامه داد: ضروری است تا تیم کنترل پروژه در کنار این طرح باشند و با ارائه گزارش هفتگی به پیمانکار، تاریخ افتتاح طرح را معین نمایند.

وی بیان نمود: خدمات در سطح برتر و ارزنده باید در زمانی به بهره برداری برسد که مردم نتایج شیرین آن را بچشند و امیدواریم که طی یکسالی که از این دولت باقی مانده است، پروژه های کلان به بهره برداری برسند.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه گفت: برای سرعت بخشیدن به فرایند احداث بیمارستان 310 تختخوابی، در سه ماه اخیر بیش از 130 نفر نیرو به این پروژه اضافه نموده شده اند.

محمدجعفر علیزاده اضافه کرد: هزینه انشعاب آب این بیمارستان به اداره آب و فاضلاب پرداخته شده و تا قبل از افتتاح بیمارستان، تصفیه خانه فاضلاب آن نیز ساخته می گردد.

وی اظهار کرد: این پروژه با پیشرفت بالای 90 درصد در حال اجراست و تا دو هفته آینده، برنامه زمان بندی نهایی اجرای پروژه برای افتتاح را که قطعاً تا انتها امسال است، به استانداری فارس اعلام خواهد شد.

معاون اداره کل آب و فاضلاب استان فارس نیز در این جلسه گفت: به منظور حق انشعاب آب برای بیمارستان تا به امروز 2میلیارد تومان به حساب اداره آب و فاضلاب واریز شده است و این اداره بلافاصله آگهی مناقصه برای حفر چاه مورد احتیاج را منتشر نموده است.

وی توضیح داد: ضروری است سیستم پیش تصفیه آب نیز به وسیله پیمانکار به منظور آبیاری فضای سبز احداث می گردد.

وی ابراز کرد: سیستم آب این بیمارستان 2 کیلومتر و سیستم فاضلاب، 6کیلومتر تا شبکه شهری فاصله دارد و شرکت آب و فاضلاب در حال تأسیس شبکه برای رساندن آب به این پروژه است.

به گفته وی پنج میلیارد تومان اعتباری که در سالهای قبل برای هزینه آب این پروژه در نظر گرفته شده باید به روزرسانی گردد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس نیز در این جلسه گفت: برای احداث این پروژه در امسال حدود هشت میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که تا به امروز 6میلیارد و 80 میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

حسن نوروزی اضافه کرد: همچنین 90 میلیارد تومان در طرح جهش فراوری برای آن در نظر گرفته شده است.

در این جلسه درباره مسائل جاده دسترسی، کانال دفع آب های سطحی، شرایط آب و فاضلاب، بودجه، برق و تجهیزات مخابراتی این بیمارستان تصمیماتی گرفته شد.

نماینده مردم شهرستان جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه افزایش نیروهای پروژه بیمارستان به منظور شتاب بخشی به افتتاح آن را خواهان شد.

محمدرضا رضایی کوچی اضافه کرد: باید پیمانکار تعداد نیروهای خود را برای اتمام این پروژه حداقل به 300 نفر برساند و شیفت کاری آنها را افزایش دهد تا شاهد افتتاح این پروژه در دهه فجر امسال باشیم

رضایی گفت: امروز که کشور درگیر بیماری کرونا شده است وجود و اتمام این پروژه ملی می تواند یاری بزرگی به بهداشت و درمان جنوب کشور بکند.

استاندار فارس را در این سفر، معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیران کل شرکت مخابرات، منابع طبیعی، آب و فاضلاب، گاز و برق همراهی می کردند.

شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1228

به "خبرنگاران استاندار: بیمارستان 310 تختخوابی جهرم خدمتی به مردم جنوب فارس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: بیمارستان 310 تختخوابی جهرم خدمتی به مردم جنوب فارس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید