خبرنگاران بخش خصوصی 260 میلیارد ریال در بندر امیرآباد سرمایه گذاری میکند

به گزارش تور تایلند ارزان، ساری - خبرنگاران - مدیرکل بندرامیرآباد از امضای قرارداد سرمایه گذاری احداث کارخانه فراوری خوراک دام و طیور با سرمایه گذاری 260 میلیارد ریالی بخش خصوصی در اراضی منطقه ویژه مالی این بندر اطلاع داد.

خبرنگاران بخش خصوصی 260 میلیارد ریال در بندر امیرآباد سرمایه گذاری میکند

از پروفایل ما دور زمین دیدن نمایید.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد مازندران ، محمد علی سعیدی پور گفت که با ساخت و تکمیل این واحد فراوریی سالانه حدود 48 هزار تن خوارک دام و طیور در این واحد صنعتی فراوری می گردد.

وی میزان اشتغال زایی مستقیم این کارخانه را هم 42 نفر اظهار داشت.

سعیدی پور گفت که قرارداد سرمایه گذاری برای این کارخانه به صورت بلند مدت و 25 ساله است که در زمینی به مساحت هفت هزار و 700 متر مربع حداکثر در یک سال آینده ایجاد و بهره برداری می گردد.

وی اضافه نمود : پیش از این هم در امسال 2 قرارداد سرمایه گذاری به ارزش حدود 600 میلیارد ریال با بخش خصوصی منعقد شده بود و برای عقد تعدادی از قرارداد نیز در حال مذاکره هستیم.

استان مازندران 2 هزار و 500 واحد مرغداری با ظرفیت فراوریی حدود 200 هزار تن گوشت سفید مرغ در سال دارد. 11 درصد از احتیاج گوشت سفید کشور در این استان تامین می گردد.

هم اکنون حدود 50 واحد فراوری خوراک دام در این استان با ظرفیت حدود 2 میلیون تن فعال است.

بندر امیرآباد در شرق استان مازندران در دهه 70 ایجاد شد و با ارتقاء به منطقه ویژه مالی در دهه 80 هم اکنون حدود 2 هزار هکتار مساحت دارد.

تا به امروز بیش از 20 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی در منطقه ویژه مالی بندر امیرآباد صورت گرفته است. همچنین به همین میزان هم در حوزه زیرساختی این بندر سرمایه گذاری شده است. در حال حاضر بیش از چهار هزار نفر در این منطقه مشغول کار هستند.

بندر امیرآباد با داشتن 15 اسکله و یک اسکله رو رو در دست ساخت دارای ظرفیت حدود 6 میلیون تنی بار گیری و تخلیه بار است . نیمی از فعالیت صادرات و وارداتی شمال ایران از این بندر انجام می گردد و تنها بندر راهبردی متصل به راه آهن سراسری در شمال ایران محسوب می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1341

به "خبرنگاران بخش خصوصی 260 میلیارد ریال در بندر امیرآباد سرمایه گذاری میکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بخش خصوصی 260 میلیارد ریال در بندر امیرآباد سرمایه گذاری میکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید