خبرنگاران فرماندار : اردکان در تامین زیرساخت های اجتماعی با کمبودهایی روبروست

به گزارش تور تایلند ارزان، یزد- خبرنگاران - فرماندار اردکان گفت: هرچند این شهرستان در عرصه های صنعتی زیرساخت های لازم را داراست، اما از این لحاظ در حوزه اجتماعی با کمبودهایی روبروست که با داشتن واحدهای مختلف صنایع و معادن، انتظار مساعدت بیشتری از سوی مدیران این بخش وجود دارد.

خبرنگاران فرماندار : اردکان در تامین زیرساخت های اجتماعی با کمبودهایی روبروست

به گزارش خبرنگاران، بهروز شهابی زاد چهارشنبه شب در گفت و گو با تعدادی از خبرنگاران اعزامی یزد به اردکان اضافه نمود: مردم این شهرستان سزاوار امکانات بیشتری در تامین زیرساخت های اجتماعی هستند، باید به سمت اصلاح و تامین آن حرکت کنیم.

وی ادامه داد: هرچند اقداماتی در این زمینه اجرا شده اما آن گونه که شایسته مردم باشد، اقدام نشده و امکانات باید به بهترین نحو در اختیار شهروندان قرار گیرد و در زمینه مدرسه و امکانات آموزشی کمبودی وجود ندارد اما مدارس موجود باید تخریب و بازسازی گردد.

فرماندار ارکان گفت: هم اکنون هزار و 200 دانش آموز فرزندان کارگران مهاجر در واحدهای آموزشی مشغول تحصیل هستند که حداقل احتیاج به چهار مدرسه جدید داریم که ساخته نشد و در زمینه تامین احتیاجهای بیمارستان و سایر مکان های اجتماعی هم کمبودهایی وجود دارد که با یاری صاحبان صنایع و معادن این مشکل قابل برطرف است.

شهابی زاد ادامه داد: جهت توسعه اردکان به سمت صنعتی شدن است، بعضا گفته می گردد نماینده مجلس یا استاندار وقت و یا افراد دیگری در این جهت نقش داشته اند ،درست نیست و این نقشه راه در سال های گذشته ترسیم شد و عمدتا به دلیل وجود معادن غنی است که در این شهرستان فعال است.

وی اضافه نمود: همچنین وجود تاسیسات مورد احتیاج صنایع باعث شده تا شاهد رغبت بیشتری در حوزه سرمایه گذاری در اردکان ،باشیم ، امیدورایم در زمینه ایفای خدمات اجتماعی شاهد حضور بیشتر و پررنگ تر صاحبان صنایع و معادن باشیم.

فرماندار اردکان در پاسخ به سوالی در خصوص گلایه مردم از آلودگی کارخانه شیشه تاکید نمود: تا به امروز در این مود گزارش و یا اخطاری از سوی کارشناسان رسمی و یا محیط زیست استان یزد دریافت نشده است، اگر این موضوع از سوی مرجع رسمی تایید و ابلاغ گردد ظرف 24 ساعت این واحد بسته می گردد.

وی توضیح داد: تا این لحظه با وجود پیگیری هایی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی از محیط زیست استان شده است هیچ گونه تاییدیه ای در این مورد وجود ندارد و شاخص عملکرد و اقدام ما تایید سازمان های مربوطه است، اگر موضوع از سوی نهادهای رسمی تایید گردد که صنعت و یا معدنی برای منطقه و مردم آلودگی زیست محیطی دارد بدون اغماض با آن برخورد می کنیم.

شهابی زاد در پاسخ به سووال خبرنگار خبرنگاران در خصوص مهمترین چالش شهرستان و گلایه مردم از فعالیت واحدهای متعدد صنایع و معادن شرح داد: مهمترین مشکل منطقه در حال حاضر آب است و از لحاظ کمی و کیفی در این زمینه مشکل وجود دارد، زیبنده نیست برای شهری که چنین رشد صنعتی دارد، مردم آن هنوز از آب شیرین کن ها آب مورد احتیاج خود را تامین نمایند و منابع آب مناسبی هم در منطقه وجود ندارد.

وی ادامه داد: آب بیشتر چاه های اردکان هم املاح بسیار بالایی دارد و بخش زیادی از آب شرب و بهداشت مردم از آن تامین و آب انتقالی زاینده رود به اردکان درصد کمی از این مورد را شامل می گردد، لذا مردم در این زمینه نارضایتی هایی دارند.

فرماندار اردکان اضافه نمود: مسوولان شهرستان در خصوص فعالیت های صنعتی مخالفتی ندارند اما به اعتقاد ما ظرفیت این حوزه تکمیل است و با توجه به این مساله امکان استقرار واحدهای جدیدی نیست، در صورت فعالیت صنایع جدید، با مشکل زیست محیطی روبرو میشویم ، باید پهنه جدید و مکان جدیدی برای صنایع پیش بینی گردد .

شهابی زاد ادامه داد: پهنه جدیدی در جهت یزد - طبس و در منطقه اشکذر و اردکان پیش بینی شده است که با پیگیری مسوولان یزد امکان فعالیت صنایع جدید وجود دارد، لذا مخالف هیچ گونه صنعتی نیستیم ،باید صلاح مردم در نظر گرفته گردد.

به گفته وی همچنین در خصوص مسکن کارکنان بخش صنعت و معدن با دستورالعمل جدیدی که ابلاغ شده است مدیران این واحدها می توانند در نزدیکی واحدهای خود درخواست زمین نمایند و پس از تایید اداره های ذی ربط نسبت به ساخت واحد مسکونی اقدام نمایند، امیدواریم واگذاری ها هرچه زودتر انجام و این مشکل نیز برطرف گردد.

فرماندار اردکان گفت: مشکل جانمایی صنایع تنها فقط مشکل این شهرستان نیست بلکه هیچ گونه طرح مدونی برای استان یزد تهیه نشده و در مقطعی که احتیاج استان به اشتغال بود، نسبت به ایجاد صنایع جدید و صدور مجوز با این رویکرد اقدام شد و البته نامگذاری سال های متمادی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان اشتغال و اقتصاد مقاومتی نیز تایید همین رویکرد است و ما راهی به جز فراوری و خودکفایی نداریم.

شهابی زاد ادامه داد: وجود صنایع زیاد باعث بروز چالش هایی برای شهرستان ها از جمله اردکان شده است و در حال حاضر بیش از 18 هزار نفر در صنایع این شهرستان فعالیت دارند و در مقطعی نیروی کار مورد احتیاج صنایع و معادن در شهرستان و استان وجود نداشت لذا از مناطق دیگر کشور به اردکان مهاجرت کردند.

به گفته وی در حال حاضر نیروهای زیادی در ارتباط با تامین کارکنان صنایع فولاد شهرستان آموزش دیده اند، امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم از این شهرستان نیروی متخصص به دیگر مناطق کشور اعزام کنیم و در مقطعی اردکان بالاترین رشد جمعیت کشور را داشت که به دلیل افزایش زاد و ولد نبود، بلکه به دلیل مهاجر پذیر بودن شهرستان است و این مساله احتیاج به زیرخواست هایی دارد تا با کمبود خدمات روبرو نشویم .

فرماندار ادکان گفت: تداخل رفتارها به خصوص برای شهرستان های کم جمعیت مثل اردکان باعث بروز مسائل اجتماعی می گردد و تداخل جنبه فرهنگی و چند سبک زندگی نیز باعث بروز چالش هایی شده است لذا باید در این زمینه اقدامات لازم انجام گردد.

وی اظهار کرد: با توسعه صنایع مخالف نیستیم بلکه مشکل جانمایی است، لذا با پیگیری مسوولان محور جدید ترسیم و صنایع جدید استقرار می یابد، البته رویکرد واحدهای جدید به سوی صنعت سبز و بدون آسیب رسانی به محیط ریست و مردم است .

وی ادامه داد: از صاحبان صنعت و معدن درخواست داریم پیگیری های اجتماعی و فرهنگی را آن گونه که شایسته مردم منطقه است در دستور کار خود قرار دهند ، مردم احساس ننمایند امکانات کم می گردد، هرچند فعالیت هایی برای برطرف مشکل وجود دارد اما راضی نماینده نیست و گلایه هایی از صاحبان صنایع و معادن اردکان وجود دارد.

در انتها این نشست خبرنگاران با اهدای کتاب از کوشش فرماندار اردکان و داود شجاع الدینی مدیر روابط عمومی فرمانداری تجلیل کردند و بازدید از قنات قدیمی شهر اردکان، کارخانه فولاد شهرستان و تعدادی از واحدهای صنعتی از جمله برنامه های خبرنگاران اعزامی یزد به اردکان بود.

حدود 270 واحد مختلف فراوریی و صنعتی و معدنی در اردکان فعالیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1372

به "خبرنگاران فرماندار : اردکان در تامین زیرساخت های اجتماعی با کمبودهایی روبروست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار : اردکان در تامین زیرساخت های اجتماعی با کمبودهایی روبروست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید