خبرنگاران هنگ کنگ و چین تحریم های آمریکا را علیه این منطقه محکوم کردند

به گزارش تور تایلند ارزان، پکن-خبرنگاران-دولت منطقه ویژه اداری هنگ کنگ و وزارت امور خارجه چین امروز سه شنبه با انتشار بیانیه جداگانه تحریم های آمریکا علیه این منطقه را محکوم کردند.

خبرنگاران هنگ کنگ و چین تحریم های آمریکا را علیه این منطقه محکوم کردند

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران َ، متیو چونگ دبیر ارشد منطقه ویژه اداری هنگ کنگ چین (HKSAR) روز سه شنبه تحریم های ایالات متحده علیه چهار مقام چینی را وحشیانه و غیرقابل قبول بیان کرد.

چونگ پیش از جلسه هفتگی شورای اجرایی منطقه گفت: اقدام واشنگتن دخالت وحشیانه و گستاخانه در امور داخلی چین و هنگ کنگ است.

اظهارات چونگ پس از آن است که ایالات متحده از تحریم چهار مقام دیگر چین در ارتباط با تصویب قانون امنیتی هنگ کنگ در کنگره ملی خلق چین، اطلاع داد.

همزمان وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران در پکن ، اقدام طرف آمریکایی را تنش زا و مداخله جویانه توصیف کرد و گفت: واشنگتن با توسل به ابزار تحریم گستاخانه در امور داخلی چین دخالت نموده و قوانین بین المللی و موازین اساسی حاکم بر روابط بین الملل را نقض نموده است. چین قاطعانه با این اقدام مخالف است و آن را به شدت محکوم می نماید.

وی اضافه نمود: چین کشوری تحت حاکمیت قانون است و هنگ کنگ نیز تحت قوانین اداره می گردد. وقتی امنیت ملی در هنگ کنگ تضعیف می گردد و منطقه با تهدیدهای واقعی روبرو است ، باید با تقویت مراحل قانونی به امنیت آن یاری کرد.

وی تاکید نمود که دولت مرکزی چین درواقع یک نظام حقوقی و ساختارهای اجرایی برای حفاظت از هنگ کنگ و امنیت این منطقه ایجاد نموده و شرایط را بهبود بخشیده است.

وی قانون حفاظت از امنیت ملی در هنگ کنگ را برای هدف قرار دادن مجرمان دانست و گفت : تنها کسانی که امنیت ملی را به شدت به خطر می اندازند ، باید نگران باشند و قانون امنیت هنگ کنگ حافظ مردم و امنیت کل این شهر است.

سخنگوی چین گفت: هنگ کنگ بخشی از چین است و امور آن کاملاً جزو امور داخلی چین است و پکن اجازه دخالت خارجی نمی دهد. چین از آمریکا می خواهد که فوراً دخالت در امور هنگ کنگ را متوقف نموده و بلافاصله تحریم های وضع شده را لغو کند و بیش از این در این جهت اشتباه جلو نرود.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1452

به "خبرنگاران هنگ کنگ و چین تحریم های آمریکا را علیه این منطقه محکوم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هنگ کنگ و چین تحریم های آمریکا را علیه این منطقه محکوم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید