خبرنگاران کشاورزی از ظرفیت های مهم سیستان و بلوچستان در سند آمایش سرزمین است

به گزارش تور تایلند ارزان، زاهدان- خبرنگاران- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه کشاورزی یکی از ظرفیت ها و مزیت های مهم این استان در سند آمایش سرزمین است توجه و نگاه ویژه به این بخش ضرورت دارد.

خبرنگاران کشاورزی از ظرفیت های مهم سیستان و بلوچستان در سند آمایش سرزمین است

احمدعلی موهبتی یکشنبه شب در ملاقات با محمدرضا طلایی معاون وزیرجهاد کشاورزی که در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار گردید اظهارداشت: توجه به نظام بهره وری و اصلاح الگوی کشت، فراوری محصولات گرمسیری که ارزآوری خوبی هم برای کشور دارند ترویج کشت گلخانه ای، پرورش دام و آبزیان از اولویت های مهم استان در حوزه جهاد کشاورزی است.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین و عظیمترین پروژه های در دست اجرا، طرح آبیاری 46 هزار هکتاری دشت سیستان است که 32 هزار هکتار آن به بهره برداری رسیده و 14 هزار هکتار آن باقی مانده که بایستی تا هفته دولت مشخص تکلیف گردد و با برطرف اشکالات و نواقص طرح، به رضایتمندی مطلوب برسیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:در طرح 46 هزار هکتاری، نظام بهره وری و الگوی کشت بسیار مهم است بنابراین باید ترتیبی اتخاذ گردد تا با استفاده از ظرفیت نهادهای حمایتی و شرکت های عظیم سرمایه گذاری در سطح کشور، این بهره وری برای مردم لذت بخش و برای کشور اثربخش باشد.

وی اعلام کرد: سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بایستی در مورد پرورش آبزیان، صید و صیادی، پرورش دام و محصولات گلخانه ای با هم افزایی و تعامل این مباحث را دنبال کند.

وی اضافه نمود: پرورش دام؛ یکی از ظرفیت های مهم استان است و در حوزه ارزآوری و تامین گوشت مورد احتیاج کشور نقش مهم و اثرگذاری دارد.

موهبتی ادامه داد: از رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان انتظار داریم با توجه به شناخت قبلی از استان، با در نظر دریافت همه مزیت ها و شرایط اقلیمی، اجتماعی و فرهنگی با تعامل و همکاری با همه بخش ها کار را پیش ببرد.

وی اظهارداشت:مجموعه وزارت جهاد کشاورزی باید در حوزه توزیع اعتبارات، اختصاص امکانات و نیروی انسانی با توجه به بعد مسافت، گستردگی سرزمین و دارا بودن مرزهای طولانی، به سیستان و بلوچستان توجه ویژه داشته باشد و این استان را متفاوت از سایر نقاط کشور ببینند.

محمدرضا طلایی معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در این نشست گفت: با توجه به تصویب و امضای سند آمایش سرزمین سیستان و بلوچستان مباحث مربوط به حوزه کشاورزی در قالب این سند انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران طی حکمی از سوی وزیر جهاد کشاورزی، محمد علی نیکبخت به عنوان رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان معرفی و از خدمات غلام حیدر زورقی رییس قبلی این سازمان قدردانی شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1204

به "خبرنگاران کشاورزی از ظرفیت های مهم سیستان و بلوچستان در سند آمایش سرزمین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کشاورزی از ظرفیت های مهم سیستان و بلوچستان در سند آمایش سرزمین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید