خراسان جنوبی میزبان اولین تورگردشگری اروپایی می گردد

به گزارش تور تایلند ارزان، به گزارش خبرنگاران، غلامحسین ابراهیمی صبح امروز در بازدید نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از نمایندگی وزارت امور خارجه در بیرجند اظهارکرد: نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی نهاد نوپایی است که در مدت کوتاه راه اندازی این نمایندگی با وجود کمبود نیروی انسانی بیشترین بهره برداری را در زمینه معرفی استان داشته است.

خراسان جنوبی میزبان اولین تورگردشگری اروپایی می گردد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

وی با بیان اینکه نمایندگی وزارت امور خارجه 10 آبان ماه در بیرجند راه اندازی شده است، افزود: اولین احتیاجی که در خراسان جنوبی احساس شده، معرفی جذابیت های سرمایه گذاری این استان در سطح ملی و بین الملل بوده است.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی افزود: به دلیل اینکه در خراسان جنوبی امکان دعوت از سفیرهای کشورهای مختلف نبوده لذا همایش معرفی ظرفیت های تجاری، اقتصادی و فرهنگی خراسان جنوبی در تهران برگزار شده است.

ابراهیمی ادامه داد: در این همایش 18 سفارت خانه خارجی حضور داشته اند که ظرفیت های خراسان جنوبی با برگزاری نمایشگاهی به خوبی معرفی شده است.

وی با بیان اینکه بعد از برگزاری این همایش سفیر سوئیس به خراسان جنوبی برای آشنایی با ظرفیت های این استان سفر نموده است، افزود: بعد از این سفر نیز سفرای کشورهای دانمارک، ژاپن، لهستان، نیوزیلند و تایلند برحسب شرایط به خراسان جنوبی سفر می نمایند.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ما احساس کردیم در استان احتیاج است به زبان بین المللی سخن بگوییم، افزود: در کوشش هستیم بروشورها و کاتالوگ هایی به زبان های انگلیسی و عربی تهیه کنیم که در این راستا دستگاه های اجرایی همکاری دارند.

ابراهیمی یکی از ماموریت های وزارت امور خارجه را در امسال توسعه گردشگری خراسان جنوبی بیان نمود و گفت: در این رابطه نیز از تورگردان های گردشگری خارجی دعوت شده است.

وی افزود: در اردیبهشت و مهرماه سال آینده خراسان جنوبی میزان دو گروه تورگردان، خبرنگاران و عکاس از کشورهای اروپایی خواهد بود که این تورها در زمینه معرفی جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی تاثیرگذار هستند.

فعالیت های کنسولی تا خاتمه سال در بیرجند انجام می گردد

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اولین تور گردشگری اروپایی وارد خراسان جنوبی می گردد، گفت: این تور به عنوان اولین تجربه گردشگری استان اوایل بهار سال آینده وارد خراسان جنوبی می گردد.

ابراهیمی بیان نمود: در بخش کنسولگری تاکنون اقدامات اولیه انجام شده است که کوشش خواهیم کرد تا خاتمه امسال مجوزهای لازم را دریافت کنیم.

وی بیان نمود: از این پس بخش عظیمی از اقدامات کنسولی افراد در بیرجند قابل انجام است.

ابراهیمی افزود: در زمینه فرهنگی نمایندگی وزارت امور خارخه خراسان جنوبی به دنبال همکاری با کشور افغانستان و دیگر کشورها است.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی افزود: همچنین پیگیر ایجاد تفاهم نامه خواهرخواندگی بین شهرهای خراسان جنوبی با شهرهای دیگر کشورها هستیم.

ابراهیمی از برگزاری همایش ملی نخبگان خراسان جنوبی مقیم خارج از کشور در سال آینده اطلاع داد و گفت: هدف از این همایش جذب سرمایه اقتصادی استان در خارج از است.

وی بیان نمود: یکی از اولویت ها در نمایندگی وزارت امور خارجه بحث گردشگری است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 566

به "خراسان جنوبی میزبان اولین تورگردشگری اروپایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان جنوبی میزبان اولین تورگردشگری اروپایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید