فاجعه در انتظار ایران با ادامه فعالیت های مالی

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران | سرویس اخبار - دکتر سیدحسن اینانلو روز گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی مدت اخیر همه ما متوجه شده ایم که کرونا بیماری نیست که با دو هفته قرنطینه ریشه کن گردد، گفت: می توان در مورد ادامه فعالیت های مالی و فرایند کرونا سه سناریو را در نظر گرفت.

فاجعه در انتظار ایران با ادامه فعالیت های مالی

اینانلو اضافه نمود: یکی اینکه قرنطینه را حداقل دو تا سه ماه ادامه دهیم چون تنها الگویی که برای ما وجود دارد چین است و چین بعد از این مدت قرنطینه کامل توانست این بیماری را کنترل کند، بنابراین ما طبق این الگو باید تا انتها بهار قرنطینه را با شدت و حدت بیشتر ادامه دهیم تا به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: دومین سناریو این است که ما بگوییم در صورت ادامه قرنطینه، کشور به مرز ورشکستگی می رسد و ما تاب و تحمل این فشار مالی را نداریم و کشور را مثل بهمن ماه کاملا آزاد گذاشته و مردم زندگی عادی خود را دنبال نمایند که در این صورت بیماری شعله ور و بیمارستان ها پر از بیمار و کنترل آن از دست ما خارج می گردد و نمی توانیم آن را مدیریت کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز توضیح داد: سناریوی سوم باز کردن تدریجی بازار کسب و کار و همزمان پیدا کردن هر چه زودتر مبتلایان و شروع فرآیند درمان آنان برای جلوگیری از بحرانی شدن شرایط است.

اینانلو در ادامه شرح داد: در خصوص کنترل بیماری هم سه سناریو وجود دارد: یکی اینکه بیماری را کامل با قرنطینه سفت و سخت کنترل کنیم و دیگری طرح ابتلای دو سوم جمعیت به کرونا و واکسیناسیون جمعی است.

وی در این خصوص شرح داد: در ابتلای دو سوم از جمیعت فرض بر این است که 10 تا 20 درصد مبتلایان بستری می شوند و از بین بستری شدگان 10 درصد فوت می نمایند، با این فرض حدود 60 میلیون نفر در کشور به کرونا مبتلا و از این 60 میلیون نفر 10 میلیون نفر بستری خواهند شد و از بین این 10 میلیون نفر یک میلیون نفر فوت می نمایند که این یک فاجعه عظیم برای کشور خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز توضیح داد: در این میان روش سوم هم این است که این واکسیناسیون جمعی به جای بازه زمانی دو ماهه در یک بازه زمانی دو ساله رخ دهد تا ضمن مدیریت اوضاع واکسن بیماری کشف گردد.

اینانلو در انتها گفت: اگر بخواهیم فعالیت های مالی را کامل آزاد کنیم ممکن است با سناریوی فاجعه بار روبرو شویم.

منبع: رکنا

منبع: setare.com
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1816

به "فاجعه در انتظار ایران با ادامه فعالیت های مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاجعه در انتظار ایران با ادامه فعالیت های مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید