در خوردن این میوه ها احتیاط کنید!

به گزارش تور تایلند ارزان، اگر سعی دارید مصرف قند خود را کاهش دهید، یک گلابی کامل را نخورید. بهتر است چند قطعه گلابی را با ماست کم چرب بخورید یا به سالاد خود اضافه کنید.

در خوردن این میوه ها احتیاط کنید!

میوه ها از نظر تغذیه ای دارای ارزش بالایی هستند. میوه ها سرشار از فیبر، مواد معدنی و ویتامین ها می باشند. اما در خوردن بعضی میوه ها بیشتر احتیاط کنید، قند زیادی دارند.

انبه

انبه از جمله میوه هایی است که حاوی قند طبیعی هم هست که تا حدی میزان قند آن بیشتر از میوه های دیگر است. به عنوان مثال یک انبه حاوی 45 گرم قند است که مقدار زیادی است - اگر در حال کنترل وزن خود یا میزان قند مصرفی خود هستید، انبه انتخاب مناسبی برایتان نیست. می توانید دو برش کوچک از انبه را بخورید و بقیه آن را برای بعد بگذارید.

گیلاس

گیلاس یک میوه شیرین است و این نشان دهنده وجود قند در آن است. یک پیمانه گیلاس حاوی 18 گرم قند است. اگر یک ظرف بزرگ را پر از گیلاس کنید، مطمئنا متوجه نخواهید بود چه میزان از این میوه خورده اید؛ بنابراین قبل از شستن و آماده کردن آن به عنوان یک میان وعده میزان آن را با دقت بیشتری انتخاب کنید تا دقیقا بدانید چه مقدار قند مصرف کرده اید.

هنداونه

یک قاچ متوسط از این میوه تابستانی 17 گرم قند دارد. هندوانه حاوی مقدار زیادی آب است و سرشار از یک ماده معدنی به نام الکترولیت electrolyte است که بدن پس از قرار دریافت در معرض نور خورشید برای شارژ شدن به این ماده معدنی نیاز دارد. بهتر است فقط یک یا دو قطعه از این میوه بخورید تا دچار بیماری دیابت نشوید.

انجیر

دو عدد انجیر متوسط حاوی 16 گرم قند هستند. اگر در حال کنترل قند خود هستید، دو انجیر را نصف کنید و کمی پنیر بز روی آن بریزید تا یک ماده غذایی سرشار از پروتئین داشته باشید. یا می توانید مقداری از آن را در سس استفاده شده برای پخت گوشت بدون چربی، مانند گوشت مرغ از آن استفاده کنید.

گلابی

چه کسی هست که این میوه آبدار و شیرین را دوست نداشته باشد؟ به خصوص در تابستان! گلابی برای سلامتی مفید است، اما در کنار آن یک گلابی متوسط 17 گرم قند دارد. اگر سعی دارید مصرف قند خود را کاهش دهید، یک گلابی کامل را نخورید. بهتر است چند قطعه گلابی را با ماست کم چرب بخورید یا به سالاد خود اضافه کنید.

انگور

یک پیمانه انگور دارای حدودا 23 گرم قند است. گذاشتن مقدار زیادی انگور در دهان نیز راحت است. اگر انگور ها را نصف کرده و فریز کنید، سرعت خوردنتان کمتر خواهد شد. در این حالت در تابستان گرم می توانید از خوردن آن لذت ببرید و خوردن آن نیز به این شکل کمی بیشتر طول می کشد. با این حال اگر دیابت دارید در خوردن انگور هم احتیاط کنید.

منبع: روزنامه آفتاب یزد

منبع: فرادید
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 895

به "در خوردن این میوه ها احتیاط کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در خوردن این میوه ها احتیاط کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید