دمای هوا در 27 استان زیر صفر شد

به گزارش تور تایلند ارزان، رئیس مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث غیر مترقبه گفت: سرما و کاهش دما در بعضی از استان ها تا منفی29 در 14 سال اخیر بی سابقه بوده است.

دمای هوا در 27 استان زیر صفر شد

به گزارش تسنیم، ترکیان رئیس مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث غیرمترقبه ابراز کرد: برودت هوا و استمرارش در کشور تقریباً بخش عمده ای از کشور را تحت تأثیر قرار داده است و نزدیک به 27 استان دمای کمتر از صفر درجه را دارند و خیلی از استان های ما برودتی نزدیک به منفی 28 و منفی 29 را تجربه کردند که در 14 سال اخیر بی سابقه بوده است.

وی گفت: افت فشار گاز و فرسودگی شبکه انتقال گاز هم باعث می گردد که عملاً ما در بخش هایی از کشور که در منتهی الیه شبکه گاز هستند با افت بیشتر فشار گاز روبرو بشویم و بعضی از هموطنانمان دچار مشکل بشوند، به همین دلیل صبح امروز جلسه اضطراری مدیریت بحران را به ریاست وزیر محترم کشور با حضور تمامی دستگاه های ذی ربط برگزار کردیم.

ترکیان اضافه نمود: در حاشیه همین جلسه تمامی استانداران کشور هم به خصوص استان هایی که شرایط بحرانی داشتند گزارشی ارائه دادند و خوشبختانه با اقداماتی که استانداران محترم در راستای رعایت الگوی مصرف کردند و اعداد و ارقامی که بیان کردند نشان می داد که از روز چهارشنبه و سه شنبه هفته گذشته به این سمت تقریباً پیک مصرف ما روز به روز کاهش پیدا نموده است و این هم چیزی نیست جز همکاری و کوشش و ایثاری که مردم کشورمان می نمایند.

وی گفت: به خاطر اینکه بتوانیم افت فشار گازی که در استان های شرق و شمال شرقی داریم جبران بگردد، مقرر شد که به وسیله شرکت گاز هرچه سریعتر استان هایی که افت فشار دارند و منازلی که قطعی گاز داشتند در 24 ساعت گذشته مشکلشان حل گردد. در جریان باشید در هفته گذشته هم که تقریباً بیش از 200 جلسه ستاد مدیریت بحران و کارگروه انرژی در استان ها برگزار گردید، تمهیدات و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 دی 1401 بروزرسانی: 27 دی 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2338

به "دمای هوا در 27 استان زیر صفر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمای هوا در 27 استان زیر صفر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید