دوچرخه باری، وسیله ای امروزی برای حمل بار و اعضای کوچک خانواده

به گزارش تور تایلند ارزان، در دنیای امروز دوچرخه می تواند راه چاره مناسبی برای بسیاری از معضلات زیست محیطی و ترافیکی در شهرهای بزرگ باشد. علاوه بر این، با استفاده از این وسیله می توانیم اندکی از کم تحرکی طول روز را هم جبران کنیم؛ اما اگر قصد داشته باشیم افراد یا لوازمی را همراه خود ببریم استفاده از دوچرخه های معمولی چندان معقول و ایمن به نظر نمی رسند. دوچرخه های باری می توانند پاسخ مناسبی برای این مشکل باشند. اگر دوست دارید بدانید دوچرخه باری چیست و چه کاربردی دارد با خبرنگاران همراه باشید تا شما را با بهترین نمونه های این نوع دوچرخه آشنا کنیم.

دوچرخه باری، وسیله ای امروزی برای حمل بار و اعضای کوچک خانواده

خیلی از افراد ترجیح می دهند برای انجام امور روزمره خود به جای اتومبیل از دوچرخه استفاده نمایند؛ بنابراین اگر دوچرخه ای فضایی مناسب برای حمل بار یا بچه ها داشته باشد می تواند نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. به این نوع دوچرخه ها در اصطلاح دوچرخه باری (Cargo Bike) گفته می گردد، در این مقاله به معرفی چند مدل دوچرخه می پردازیم که محل حمل بار اضافی به صورت ویژه ای در طراحی آن ها در نظر گرفته شده است .

دوچرخه باری بابوئی مدل شهری (City)

بابوئی (Babboe) یک کمپانی دوچرخه سازی هلندی و یکی از معروف ترین برندهای دوچرخه سازی در سراسر جهان است. معنی نام این کمپانی در زبان اندونزیایی پرستار بچه است. مدل شهری کمپانی بابوئی که روی دو چرخ حرکت می نماید 255 سانتی متر طول دارد و خریدار به همراه آن یک جعبه حمل بار چوبی دریافت می نماید که از طریق آن می تواند محموله هایی تا وزن 80 کیلوگرم را با دوچرخه خود حمل کند؛ اضافه شدن این صندوقچه چوبی علاوه بر قابلیت حمل بار، شمایل یک دوچرخه کلاسیک هلندی را به بابوئی مدل شهری می دهد و ظاهر آن را بسیار زیبا می نماید.

لَری و هری بولیت (Larry vs Harry Bullit)

دوچرخه ای که در تصویر می بینید از طریق کمپانی دانمارکی Larry vs Harry Bullit ساخته شده و سریع ترین و در عین حال با ثبات ترین دوچرخه باری ساخته شده در جهان است که ثبات و تعادل آن حتی هنگامی که چند کودک در محل بار آن نشسته باشند هم همچنان قابل توجه است. این دوچرخه در کنار تمام کارایی که دارد ظاهر بسیار جالبی هم دارد و خریدار می تواند از میان رنگ های نارنجی، زرد و سبز یکی را انتخاب کند.

اتوبوس مدرسه ویرچو (Schoolbus)

نام این دوچرخه باری که ساخت سن دیگو آمریکا است، به گونه ای انتخاب شده که حالت تمسخرآمیز آن نظر هر کسی را به خود جلب خواهد نمود، اما اگر کسی به خاطر نام این دوچرخه به سمت آن نرود، بدون شک به خاطر بدنه استیل سبز رنگ و جعبه حمل بار چوبی مجذوب آن خواهد شد. دوچرخه باری ساخت ویرچو انتخابی مناسب برای آن دسته افرادی است که در پی یک دوچرخه باری کوچک می گردند. اتوبوس مدرسه با 213 سانتی متر طول، می تواند حداکثر 50 کیلوگرم بار را حمل کند.

دوچرخه سطلی مدسن (Madsen Bucket Bike)

مدسن چرخ یک کمپانی آمریکایی است که در شهر یوتا واقع شده است. این کمپانی دوچرخه مدل باری خود را به گونه ای طراحی نموده که دوچرخه سوار در جلو و قسمت بار در پشت سر او قرار گرفته است. این سبک طراحی باعث شده دوچرخه ساخت مدسن تعادل بسیار خوبی داشته باشد ولی سرعت سواری در این مدل پایین آمده است؛ سطل 150 لیتری که پشت این دوچرخه باری نصب شده است از زیبایی نمای عقب آن کاسته و بعلاوه ظرفیت زیادی هم نسبت به سایر رقبا ندارد، اما برای حمل دو کودک و چند کیسه خرید فضای مناسبی در اختیار شما می گذارد.

دوچرخه باری الکتریکی تریو بایک (Triobike) مدل مونو ای (Mono E)

باطری نصب شده روی این دوچرخه باری تا 90 کیلومتر به شما در راندن این وسیله یاری می نماید؛ فضای بار این دوچرخه الکتریکی فضای کافی برای در بر گرفتن دو کودک 9 ساله (یا حداکثر 90 کیلوگرم) در اختیار شما قرار می دهد. این دوچرخه فعلاً فقط در کانادا در دسترس قرار گرفته است.

منبع: کجارو / theglobeandmail.com
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2118

به "دوچرخه باری، وسیله ای امروزی برای حمل بار و اعضای کوچک خانواده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوچرخه باری، وسیله ای امروزی برای حمل بار و اعضای کوچک خانواده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید