رونق صنعت نشر استان گلستان با حضور نوقلمان دهه نودی

به گزارش تور تایلند ارزان، جواد قربانی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در گرگان، گفت: در سال گذشته به همت ناشران گلستانی، 548 عنوان کتاب به شمارگان 326 هزار و 151 جلد روانه بازار نشر شد.

رونق صنعت نشر استان گلستان با حضور نوقلمان دهه نودی

وی سپس با اشاره به انتشار کتاب هایی از نوقلمان استان چون شوکو توت فرنگی به قلم محیا جاوید از طریق نشر نارنجستان و داستان دوست خیالی اثر محمد مسگر که از طریق نشر دیاکو در سال گذشته منتشر شدند، گفت: آسمان صنعت نشر استان گلستان با حضور و آثار نوقلمان دهه نودی در سال گذشته نورانی شد و جلوه ای ویژه یافت و امیدوارم سال جاری هم شاهد بروز و ظهور نوقلمان مستعد و آینده ساز باشیم.

قربانی در ادامه درباره اندازه آثار منتشره در سال گذشته، گفت: سهم کتاب های تألیفی در سال گذشته 483 عنوان به شمارگان 30 هزار و 701 جلد و سهم کتب ترجمه ای 65 عنوان به تیراژ 27 هزار و 550 عدد بود.

وی اضافه نمود: از میان آمار کلی نشر گلستان در سال گذشته، 10 عنوان به شمارگان 12 هزار و 500 جلد ویژه بچه ها و نوجوانان و 11 عنوان کتاب به شمارگان 16 هزار و 150 جلد چاپ مجدد بود.

قربانی با اشاره به اینکه 72 ناشر و 32 کتاب فروشی در استان گلستان فعالیت می کنند، اظهار کرد: نشر قدمگاه آفتاب، دیاکو، اهل دل و ادب و قلم در سال گذشته به فهرست ناشران استان اضافه نموده شدند.

معاون فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ادامه داد: سال گذشته استان گلستان شاهد تلخ و شیرین های مختلفی بود که درگذشت محمد زمان گلدسته شاعر آیینی و حجت الله نوروزی مدیر انتشارات نوروزی از رویدادهای ناگواری بود که استان گلستان و جامعه بزرگ فرهنگی استان را سوگوار کرد.

وی اضافه نمود: افتتاح کتابخانه محمدعلی کمینه در شهرستان مراوه تپه و کتابخانه پیامبر اعظم در نگین شهر ازجمله اقدام های نیک و زیرساختی در استان گلستان در سال 1401 به شمار می رود.

جواد قربانی ادامه داد: دورهمی شاعران گرگانی در خانه تاریخی باقری ها در نخستین روز سال گذشته، مراسم بزرگداشت مختوم قلی فراغی، شاعر و عارف شهیر ترکمن به مدت یک هفته در 14 شهرستان استان، آیین نکوداشت 2 تن از مفاخر فرهنگی استان گلستان کریم الله قائمی و عبدالصالح پاک و حضور در مزار مسکین قلیچ شاعر کلاسیک و عارف ترکمن در روستای کاظم خوجه و اتخاذ تصمیم هایی برای بازسازی مزار و اقدام فرهنگی در راستای معرفی آن شاعر فقید، ازجمله رویدادهای اجراشده قابل توجه در سال گذشته بود.

وی اضافه نمود: همچنین استان گلستان در سال گذشته شاهد برپایی آیین تجلیل از سرآمدان فرهنگی استان گلستان با حضور رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، رونمایی از کتاب بُرش نقشه مهندسی فرهنگی استان گلستان، هشتمین همایش صنعت چاپ استان و مجموعه برنامه به مناسبت سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی و مشارکت 2 کتاب فروشی در طرح خرید از کتاب فروشی ها، اهدای کتاب، آیین نکوداشت حکیم نظامی، نشست های تبینی با موضوع هشتمین دوره انتخاب و معرفی مرکز کتاب ایران بود.

جواد قربانی ضمن اشاره به برخی نمایشگاه های موضوعی و مناسبتی کتاب در سراسر استان در سال گذشته، درباره برخی از نشست های مرتبط با حوزه کتاب در استان گلستان، گفت: نشست صمیمی با جمعی از ناشران و کتاب فروشان گلستانی هم زمان با برگزاری سی امین دوره هفته کتاب و تشکیل کارگروه تخصصی کتاب، میزگرد کتاب و رسانه به مناسبت سی اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان و تشکیل قرارگاه فرهنگ کتاب خوانی در استان ازجمله فعالیت های این دستگاه اجرایی در سال گذشته بود که در سال جاری برای اجرایی شدنش اهتمام ویژه ای داریم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 31 فروردین 1402 بروزرسانی: 31 فروردین 1402 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2377

به "رونق صنعت نشر استان گلستان با حضور نوقلمان دهه نودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق صنعت نشر استان گلستان با حضور نوقلمان دهه نودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید