رونمایی از رهبر آینده کره شمالی

به گزارش تور تایلند ارزان، براد لندون در سی ان ان نوشت: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به تازگی در دورویداد نظامی از دختر جوانش رونمایی کرد. او با این کار دو پیغام را به جهان مخابره کرد: الف) خانواده کیم یک نسل دیگر بر کره شمالی حاکم خواهد بود؛ (ب) با دارا بودن تسلیحات هسته ای هیچ کشوری قادر نخواهد بود این کشور فقیر را به چالش بکشد.

رونمایی از رهبر آینده کره شمالی

به گزارش دنیای اقتصاد؛ این دختر که گمان می رود دومین دختر اون یعنی جو آئه و 9ساله است، در یک رژه نظامی در پیونگ یانگ به اون و همسرش ملحق شد. یک روز بعد از آن رژه، او شاهد حداقل 11موشک قاره پیما در میدان کیم ایل سونگ بود که در حال رژه نمایش داده شدند. لیف-اریک ایزلی، استاد دانشگاه اِوها در سئول، می گوید: کیم با حضور خودنمایانه همسر و دخترش، می خواهد ناظران داخل و خارج از کشور، خانواده او و ارتش کره شمالی را به طور برگشت ناپذیری مرتبط با هم ببینند؛ یعنی درهم تنیده شدن خانواده با ارتش. حکومت خانواده کیم در کره شمالی به سال 1948 بازمی گردد؛ زمانی که کیم ایل سونگ پس از جنگ دنیای دوم به قدرت رسید.

زمانی که کیم ایل سونگ در سال 1994 درگذشت، پسرش کیم جونگ ایل قدرت را به دست گرفت و زمانی که درگذشت، پسرش کیم جونگ اون در دسامبر 2011 به قدرت رسید. ناظران غربی بر این باورند که اون سه فرزند دارد و جو آئه فرزند وسطی اوست؛ هرچند این موضوع به وسیله هیچ کس در خارج از کره شمالی قابل تایید نیست. گزارش های رسانه های کره شمالی، جو آئه را فرزند محترم و محبوب رهبر کره شمالی توصیف کردند. دنیس رادمن، ستاره بسکتبال آمریکایی، فاش کرد که در سال 2013 وقتی از پیونگ یانگ بازدید کرد، اون فرزندی به نام جو آئه داشت. وی پس از آن به گاردین گفت: من فرزند آن ها جو آئه را در آغوش گرفتم و با (همسر کیم) نیز صحبت کردم. به نظر می رسد سن نوزادی که رادمن در دست داشت با دختری که در رویداد های اخیر دیده شده مطابقت دارد.

چئونگ سونگ چانگ، تحلیلگر ارشد موسسه سجونگ در کره جنوبی، گفت که سابقه تاریخی برای اون وجود دارد که جانشین خود را خیلی زود معرفی کند؛ این همان کاری است که پدرش کیم جونگ ایل با او انجام داد. چئونگ گفت: معین است که کیم جونگ ایل هنگام اجرای آهنگی به نام ردپاها برای ستایش کیم جونگ اون در هشتمین سالگرد تولدش، به دستیارانش گفت که کیم جونگ اون جانشین وی خواهد بود. بااین حال، وی اضافه کرد که دنیا خارج در آن موقع از این موضوع مطلع نبوده است. چئونگ اضافه کرد: شایعه ها و برآورد هایی برای مدت طولانی منتشر می شد مبنی بر اینکه پسر اول کیم جونگ ایل، یعنی کیم جونگ نام یا پسر دوم کیم جونگ چول جانشین خواهد بود.

این برآورد ها مبنی بر اینکه جو آئه جانشین اون خواهد بود، نوامبر گذشته (2022) مطرح شد؛ زمانی که رسانه های دولتی تصاویری از او و پدرش در حال آنالیز موشک های بالستیک کره شمالی قبل از پرتاب آزمایشی منتشر کردند. یو سانگ بوم، قانون گذار کره جنوبی و دبیر سرویس اطلاعات ملی گفت که پس از پرتاب معین شد این دختر جو آئه است. چئونگ گفت که رسانه دولتی کره شمالی اواخر همان ماه داستانی را با تصاویری از کیم و دخترش منتشر و او را به عنوان محبوب ترین فرزند رهبر کره توصیف کرد. تصاویر رسانه های کره شمالی نیز نشان می دهد که این دختر به همراه پدرش اواخر سال 2022 از یک کارخانه موشکی بازدید نموده بود.

چئونگ می گوید که متقاعد شده است ظاهر شدن این دختر در رویداد های اخیر و نحوه اشاره به او در رسانه های دولتی نشان می دهد که آماده است جانشین پدرش گردد. او گفت که روزنامه دولتی رودونگ سینمون از این دختر قبل از همسر اون در گزارش ها یاد نموده و از صفت های محبوب و محترم برای انتقال جایگاه ویژه او استفاده می نماید. چئونگ گفت: شروع این کیش شخصیت برای کیم جو آئه نشان می دهد که اگرچه هنوز شرایط جانشین رسمی به او داده نشده؛ اما او عملا به عنوان جانشین معین شده است. وی اضافه کرد که اگر این دختر بخواهد جانشین پدرش گردد، به حمایت ارتش احتیاج دارد. چئونگ گفت که قرار دادن او در رویداد های نظامی از سنین جوانی به وی امکان می دهد در طول زمان، اعتبار خود را نزد ارتش بالا ببرد.

اینکه معرفی وی نوعی شیرین کاری بوده باشد، از سوی ناظران، محل پرسش است. چون این بوم، ژنرال بازنشسته کره جنوبی گفت که حضور اخیر او ممکن است راهی برای جلب توجه مجدد دنیا به ارتش پیونگ یانگ پس از خستگی یکساله تماشاگران از آزمایش های رکورددار موشکی باشد. او می گوید: فکر می کنم کره ای ها یا به طور تصادفی به این موضوع برخورد نموده اند یا متوجه شده اند که این یکی از راه های جلب توجه بین المللی است؛ بنابراین با تمام علاقه ای که در حال انباشته شدن است، آن ها لذت می برند. وی می افزاید: در طول تاریخ هفت دهه ای این خاندان، جانشینانشان همواره برای ما راز بوده اند. چرا آن ها اکنون روش کار خود را تغییر می دهند؟ بنابراین اگر بخواهم 5دلار شرط ببندم، می گویم که او جانشین نیست.

منبع: فرارو
انتشار: 1 اسفند 1401 بروزرسانی: 1 اسفند 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2355

به "رونمایی از رهبر آینده کره شمالی" امتیاز دهید

1 کاربر به "رونمایی از رهبر آینده کره شمالی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از رهبر آینده کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید