زلمای خلیل زاد برای آغاز دوباره مذاکرات با طالبان به کابل و دوحه می رود

به گزارش تور تایلند ارزان، وزارت خارجه آمریکا بیان کرد که نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان برای آغاز دوباره مذاکرات با طالبان به کابل و دوحه سفر می نماید.

زلمای خلیل زاد برای آغاز دوباره مذاکرات با طالبان به کابل و دوحه می رود

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزرای فارس، خبرگزاری رویترز گزارش داد که زلمای خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان امروز سه شنبه برای آغاز دوباره مذاکرات با طالبان به دوحه و سپس به کابل می رود.

براساس اعلام وزارت خارج، آمریکا، خلیل زاد در دوحه با طالبان به منظور تسهیل روند صلح و سرانجام دادن به بحران در افغانستان مذاکره خواهد نمود.

وزارت خارجه آمریکا گفته، خلیل زاد در کابل نیز با رئیس جمهور افغانستان درباره روند صلح و ترغیب آنها به مذاکرات درونی بین افغانها رایزنی خواهد نمود.

دو روز پیش حمله به یک مراسم عروسی در پایتخت افغانستان باعث کشته شدن دهها نفر شد. اگر چه مسئولیت این حمله مرگبار را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفته اما اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان طالبان را برای فراهم کردن زمینه های خشونت در این کشور مورد انتقاد و سرزنش قرار داد.

آمریکا و طالبان افغانستان تا کنون 8 دور مذاکره به میزبانی قطر برگزار نموده اند اما تا کنون نتیجه مشخصی از این مذاکرات به دست نیامده است.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اواخر ماه جولای گفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور می خواهد تا زمان برگزاری انتخابات 2020 شمار نیروهای رزمی آمریکا در افغانستان کاهش پیدا کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 527

به "زلمای خلیل زاد برای آغاز دوباره مذاکرات با طالبان به کابل و دوحه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلمای خلیل زاد برای آغاز دوباره مذاکرات با طالبان به کابل و دوحه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید